Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Trenger noen nybegynnertips

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 23-06-11, 11:13   #1
Nemo87
Nytt Medlem

Medlem siden: Jun 2011
Nemo87 er på en erverdig vei
Smile

Trenger noen nybegynnertips

Jente på 24 som akkurat har startet på lavkarbo.
Er ikke overvektig, er normalvektig. Skal derfor ikke i ketose. Trener veldig mye så målet er å gå ned litt i fettprosent så jeg kan få frem de musklene jeg jobber for. Vil ikke noe særlig mer enn 2-4 kg ned i vekt så er altså ikke snakk om store greiene.

Ligger nå på fordelingen 50% protein, 40 % fett og 10% karbs.
Er dette alt for lite fett? Jeg skal jo som sagt ikke i ketose...
Kan legge til at jeg spiser ca 40-70 g karbs om dagen (gjennomsnittlig 50g).
Jeg kommer også til å ha en dag i uka med et ganske stort karbo måltid.
Er det andre her inne som har dager med oppkarbings måltider?
Søkte opp litt men fant ikke så mye om temaet..

Trenger også noen tips om "kosemat" til helgene. Som inneholder minimalt med karbohydrater. Elsker sjokolade, så gjerne noen alternativer til det... Ellers annet "snop" som kan spises på lavkarbo? (bør ikke være godteri altså, men kosemat også

Nemo87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-06-11, 13:35   #2
Evigoptimist
Nytt Medlem

Medlem siden: Jun 2011
Evigoptimist er på en erverdig vei

Sv: Trenger noen nybegynnertips

Slenger meg på. Ny jeg også, lurer på noe av det samme som Nemo her og tilfører:

Hvis man vil spise "lavkarbo" hva kan forslag til dagsmenyer være da? Dette er sikkert et spørsmål som kommer opp ofte her, men noen som har en link?

Evigoptimist er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lite karbs, mest flerumettet fett Svar med sitat
Gammel 24-06-11, 14:08   #3
arnakristin
Seniormedlem

arnakristin sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Trenger noen nybegynnertips

Hei,

Klipp&lim fra Til alle nybegynner på lavkarbo…

Sitat:

Lavkarbo
Lavkarbo er et samlebegrep på karbo redusert kosthold hvor kh inntaket pr dag varierer fra tilnærmet null til 150.
Svenskene definerer lavkarbo opptil 100 kh pr dag.
Vitenskap og Fornuft (VOF) har følgende definisjon:
LCHF står for et karbohydratfattig, fettrikt kosthold.
Strengt LCHF-kosthold: Her kommer inntil to prosent av energien fra karbohydrater. Dette tilsvarer maksimalt 10 g per dag.
Normalt LCHF-kosthold: Her kommer inntil fem prosent av energien fra karbohydrater. Dette tilsvarer maksimalt 25 g
per dag.
Øvre grense for LCHF-kosthold: Her kommer inntil ti prosent av energien fra karbohydrater. Dette tilsvarer maksimalt 50 g
per dag.
Liberalt LCHF-kosthold: Her kommer inntil 20 prosent av energien fra karbohydrater, tilsvarende maksimalt 100 g per dag.

Har aldri skjønt det dere med kosemat – jeg må ikke ha mat for å kose meg for å si det på den måten…
…men du finner masse oppsrifter i oppskriftsdelen av forumet. I tillegg så finner du linker til mange gode oppskrifts samletråder i nybegynnertråden.

Hva dere kan spise på lavkarbo, igjen gå inn i nybegynnertråden der finner dere bl.a. link til en genial brosjyre som heter ’LCHF på 3 minutter’, mange printer ut den og henger den på kjøleskapet.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Trenger noen tips Golddust Ketolysekuren 16 23-06-11 12:35
Trenger noen råd her... ninasov Ketolysekuren 13 30-01-11 01:33
Jeg trenger noen ... lille74 Ketolysekuren 3 29-07-09 17:04
Trenger noen råd her ... smil! Ketolysekuren 6 25-02-09 12:48

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:38.