Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold. |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Juniormedlem
Medlem siden: May 2011
![]() |
Går symptomene aldri over?Jeg går på moderat lavkarbo (ca 70-80) gram daglig i ukedagene og søndag. Lørdager spiser jeg hva jeg vil. Allerede når mandagen kommer sliter jeg med voldsom hodepine, svimmelhet, kvalme og slapphet. Sånn er jeg hver dag, helt til lørdagen. Da har jeg masse energi. De sier jo at det skal gå over etter et par uker, men må jeg på en måte starte på nytt hver uke ettersom jeg spiser normalt på lørdager? Isåfall rekker jo aldri symptomene å bli borte. Tror ikke jeg orker dette mer jeg. Ps. Tar vitaminer og drikker mye vann |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: vet ikke enda
![]() |
![]() |
#2 |
Supermoderator
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 55
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Går symptomene aldri over?Det virker som om du går inn og ut av ketose ukentlig og da vil du nok oppleve dette. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse
![]() |
![]() |
#3 |
Juniormedlem
![]() |
Sv: Går symptomene aldri over?Lavkarbo for meg var egentlig bare en test og kriteriet var at jeg skulle spise hva jeg vil på lørdagene. Elsker å bake og baker hver lørdag. Så jeg kommer ikke til å spise lavkarbo på lørdagene uansett. Må jeg da regne med at symptomene alltid vil komme og gå slik da? Isåfall er ikke lavkarbo noe for meg |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Ubekreftet Medlem
Medlem siden: May 2007
Hvor: nordvest
Alder: 52
![]() ![]() |
Sv: Går symptomene aldri over?Da er nok ikke lavkarbo noe for deg nei. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: prøver meg på egenkomponert
![]() |
![]() |
#5 |
Juniormedlem
![]() |
Sv: Går symptomene aldri over?Ok jeg trodde ikke man kunne være i ketose på så mye som 70-80 gram, men der tok jeg feil...Mulig jeg er i ketose da og det var aldri intensjonen min. Hvis det heller ikke er bra for kroppen å hoppe ut og inn slik, skal jeg trappe opp karboen ja og se om det hjelper. For det er vel bare ketose som ikke er bra å hoppe ut og inn av? (Hvorfor det egentlig?)Hvis jeg spiser f.eks. 120 gram karbo daglig i ukedagene og hva jeg vil på lørdagene så er det vel ikke noe farlig? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Seniormedlem
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Sv: Går symptomene aldri over?Det er nok lørdagsmaten som gir dårlige mandager... etter min mening er ikke 70-80 gram karbo moderat heller, da er fedon lindberg mer i den kategorien. Hva med og sjekke ut hans kosthold istedet? |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/
![]() |
![]() |
#7 |
Juniormedlem
![]() |
Sv: Går symptomene aldri over?
Ja har tenkt litt på Fedon kosthold. Hvor mange gram karbo ligger det på sånn ca? Eller teller man kanskje ikke karbo der?
Det var dette jeg fryktet! Så da starter jeg altså på nytt igjen hver uke og opplever startsymptomene hver gang? Ikke rart symptomene ikke forsvinner da. (selvom jeg strengt tatt bare har gått på lavkarbo 1,5 uke etter at vi var på ferie) |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Seniormedlem
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Fedon er mer lav GI på de karbohydratene man spiser. Mye likt generell lavkarbo, du finner bla eget fedonbrød i butikkene. Ellers kan man spise mer av fullkornsris/pasta, bønner, linser osv enn på et generelt lavkarbokosthold.
Det stemmer. Nå vet ikke jeg hvor mye du vet om hvordan lavkarbo virker, det hadde kanskje vært en ide og sette seg inn i hvordan lavt karboinntak gir lavere insulinutskillelse og dermed setter i gang forbrenning av kroppsfett. Høykarbo trigger blodsukker og insulinutskillelse og det er så godt som umulig og forbrenne kroppsfett hvis du har spist høykarbo - siden tilstedeværelse av insulin gjør at fett ikke kan komme ut fra fettcellene. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/
![]() |
![]() |
#9 |
Seniormedlem
Medlem siden: May 2010
![]() ![]() ![]() |
Spørs om du bør ta et valg da ja. Enten så må du gå over til noe annet, eller leve med bivirkningene av å gå inn og ut av ketose. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
Trådverktøy | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Kan disse symptomene løses ved hjelp av lavkarbo-kosthold? | x_y | Lavkarbo generelt | 11 | 22-05-09 13:45 |
Ut på tur, aldri sur! | nellie | Trening | 3 | 14-05-08 19:48 |
Aldri mer! | Valeriana | Lavkarbo generelt | 8 | 24-08-07 13:25 |
akutt: hva er symptomene på matforgiftning? | Siljevanilje | Fysisk og mental helse | 12 | 01-07-07 17:02 |