Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Scampi

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 13-11-11, 21:38   #1
timich
Medlem

timich sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Indre Agder
Alder: 48
timich har en fantastisk aura rundt segtimich har en fantastisk aura rundt seg

Scampi

Har tatt opp scampi som jeg egentlig hadde tenkt å bruke i dag, men pga en del om og men så ble det nå aldri slik... Så nå har jeg 200 g rå, tinte scampi i kjøleskapet (og jeg er ikke sulten nå, så kveldsmat utgår).
Jeg vet at skalldyr er skumle greier, men tror dere de holder seg til i morgen? Eller er det best å steke dem nå og ta dem med kalde på jobb?

timich er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 13-11-11, 21:52   #2
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Scampi

De holder så fint, så!
Mariner dem i litt olje, hvitløk og chili i løpet av natten, så har du tidenes snaddermat i morgen!
Tar jo bare noen få minuttet i panna før de er lyserøde og klare til å spises!

Gammel 13-11-11, 21:58   #3
timich
Medlem

timich sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Indre Agder
Alder: 48
timich har en fantastisk aura rundt segtimich har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

De holder så fint, så!
Mariner dem i litt olje, hvitløk og chili i løpet av natten, så har du tidenes snaddermat i morgen!
Tar jo bare noen få minuttet i panna før de er lyserøde og klare til å spises!

Mmmmm, takk! Da skal de marineres med en gang

timich er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 13-11-11, 21:59   #4
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Åh... nå fikk jeg også lyst på marinert scampi...

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 13-11-11, 22:00   #5
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Åh... nå fikk jeg også lyst på marinert scampi...

Jeg også!
Har jo flere poser i fryseren!
Komme til lunsj en dag snart?

Gammel 13-11-11, 22:08   #6
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Jeg også!
Har jo flere poser i fryseren!
Komme til lunsj en dag snart?

Det synes jeg høres ut som en knallplan Reiser til trøndelagen på torsdag og blir over en uke, men når jeg kommer tilbake!!! Skal til Oslo til legetime 1.des kl 14.20, så da hadde det kanskje vært en anledning og treffes på forhånd Vi sms'es tenker jeg

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 13-11-11, 22:16   #7
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Det synes jeg høres ut som en knallplan Reiser til trøndelagen på torsdag og blir over en uke, men når jeg kommer tilbake!!! Skal til Oslo til legetime 1.des kl 14.20, så da hadde det kanskje vært en anledning og treffes på forhånd Vi sms'es tenker jeg

Da satser vi på en scampi- lunsj den 1. desember!

Gammel 13-11-11, 22:19   #8
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Da satser vi på en scampi- lunsj den 1. desember!

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fritert scampi! Jannik16 Middag 1 03-11-10 18:41
Scampi med spekeskinke tantess Annen mat 0 11-10-10 17:20
Scampi i trengsel! Bien Oppskrifter 0 19-09-09 21:22
Scampi ...? Thalen Middag 3 22-01-09 21:34
Scampi ...? Thalen Ketolysekuren 0 20-01-09 12:22

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:39.