Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold. |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Nytt Medlem
Medlem siden: Nov 2011
![]() |
Lavkarbodietter kan gi humørsvingningerI forberedelse til en heimkunnskapstime (eller Mat og Helse som det heter nå) fant jeg denne artikkelen, hvor det hevdes at lavkarbo gir dårlig humør...?? http://5omdagen.com/tema/helse/hjerne-snacks/ (side 2) |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
![]() |
![]() |
#2 |
Seniormedlem
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lav-karbodietter kan gi humørsvingningerHm, klarer ikke se at artikkelen sier at lavkarbodiett gir dårlig humør jeg, kan du sitere?
Og den sier jo at HØYKARBO gir humørsvingninger? |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/
![]() |
![]() |
#3 |
Seniormedlem
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 59
Sv: Lav-karbodietter kan gi humørsvingninger
He, he. Flere enn meg som trenger briller her
![]() |
![]() |
#4 |
Seniormedlem
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Side 2? Den så jeg ikke gitt |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Bergen
![]() |
Sv: Lav-karbodietter kan gi humørsvingningerCONCLUSIONS: |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: ED fase1
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
![]() |
Sv: Lav-karbodietter kan gi humørsvingningerI tilleg står det ikke noe om fordelingen i næringstoffer/matvarer på noen av diettene, eller kcal på lavkalorikuren (kun lavkarbodietten). Skal noe mer info til for at det skal gå hjem hos meg. Dett synes som et forsøk på å lete frem gode argumenter MOT lavkarbo, men jeg kjøpte den IKKE |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
![]() |
Sv: Lav-karbodietter kan gi humørsvingningerDet var vel en kaloribegrenset lavkarbo/høyfett-diett vs lavkalori.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Seniormedlem
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lav-karbodietter kan gi humørsvingningerHvem har sponset denne forskningen, mon tro? Bare det at det står på "Opplysningskontoret for frukt og grønt" sin side gjør meg litt småskeptisk.. Virker som alle disse "opplysningskontorene" prøver å virke fryktelig statlige og upartiske, mens de egentlig ikke er annet enn reklamefronter for industrien de støtter. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: LCHF
![]() |
![]() |
#9 |
Gjest
|
Vel, ikke direkte uenig Shailene, du har noen gode poenger, men nå må ikke vi som går på lavkarbo erklære fullstendig unntakstilstand heller da. Snur vi på dette så kommer det nok et par andre motiver frem. Bla inntjeningen til enkeltpersoner som forfekter lavkarbo som det eneste riktige. De tjener ufattelige, ja ufattelioge summer akkurat nå på denne bølgen. |
![]() |
![]() |
#10 |
Seniormedlem
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lavkarbodietter kan gi humørsvingningerJa, har jo noen poeng du også. En vil nok komme langt med å spise sånn som staten anbefaler, særlig hvis kostholdet er dårlig i utgangspunktet. Er ikke direkte i mot disse rådene heller da, for dem de funker for er jo det fint og flott. Statlig forskning er nok mer upartisk enn mye annen forskning også. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: LCHF
![]() |
![]() |
#11 |
Seniormedlem
Medlem siden: May 2010
![]() ![]() ![]() |
Sv: Lavkarbodietter kan gi humørsvingninger
Vil si det sånn at alle slankekurer kan gi humørsvingninger. Det er jo sånn at når man legger om kosten så må man forsake mye, man kan jo bli grinete av mindre. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
Trådverktøy | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Hvorfor kroppen skiller ut vann på lavkarbodietter, myten om salt og HKS | Chunky | Lavkarbo generelt | 35 | 30-11-10 14:06 |
Nasjonalt råd for ernæring åpner opp for lavkarbodietter | Vibeke-67 | Lavkarbo generelt | 5 | 04-09-09 12:32 |
etter atkins og andre lavkarbodietter... | Borealis | Lavkarbobøker | 14 | 17-07-06 17:17 |