Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Malte frø og nøtter, hvordan?

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 10-07-12, 08:13   #1
aslaug
Seniormedlem

aslaug sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Oslo
aslaug har en fantastisk aura rundt segaslaug har en fantastisk aura rundt seg

Malte frø og nøtter, hvordan?

Hei, fant en oppskrift hos lena b der noe skulle være malt, linfrø, solsikkekjerner ol. Hvordan gjør jeg det?

aslaug er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 5-25-70 Svar med sitat
Gammel 10-07-12, 08:36   #2
smgj
Seniormedlem

smgj sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 51
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Malte frø og nøtter, hvordan?

Opprinnelig lagt inn av aslaug, her.

Hei, fant en oppskrift hos lena b der noe skulle være malt, linfrø, solsikkekjerner ol. Hvordan gjør jeg det?

Jeg bruker stavmikseren med hakkebollen eller foodprocessoren og kjører til det er mel. Som regel går det helt fint. (Stavmikseren kan gå varm om det er større mengder.)

Gammel 10-07-12, 09:30   #3
shailene
Seniormedlem

shailene sin avatar

Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Re: Malte frø og nøtter, hvordan?

Har du kaffekvern går det visst an å bruke det også.

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-07-12, 09:45   #4
Fedona
Seniormedlem

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Rogaland
Alder: 58
Fedona er en juvelFedona er en juvelFedona er en juvel

Du får kjøpt malte linfrø på helsekost butikker. Kanskje solsikker også. Er ikke lett å male de selv har jeg funnet ut...

Fedona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-07-12, 10:30   #5
smgj
Seniormedlem

smgj sin avatar

smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Fedona, her.

Du får kjøpt malte linfrø på helsekost butikker. Kanskje solsikker også. Er ikke lett å male de selv har jeg funnet ut...

Ikke til helt finmalt mel, nei. Men jeg oppnår samme "knusningsgrad" som det linfrømelet jeg kjøper på meny. Sikkert forskjellig etter hvilke maskiner man har. Som sagt må frøene kjøres en del før de knuses.

Solsikkekjernene går lett.

Gammel 10-07-12, 14:27   #6
Fedona
Seniormedlem

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Rogaland
Alder: 58
Fedona er en juvelFedona er en juvelFedona er en juvel

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Ikke til helt finmalt mel, nei. Men jeg oppnår samme "knusningsgrad" som det linfrømelet jeg kjøper på meny. Sikkert forskjellig etter hvilke maskiner man har. Som sagt må frøene kjøres en del før de knuses.

Solsikkekjernene går lett.

Det heter flax powder det som jeg kjøper og det synes jeg er helt finmalt.... Er det det du kjøper også?

Fedona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-07-12, 15:35   #7
smgj
Seniormedlem

smgj sin avatar

Nei, det har jeg ikke kjøpt. Jeg har ikke kjøpt noen av dem forsåvidt - etter at jeg ristet på pakken og fant ut at det jeg lagde så likt ut. Men de jeg så var ikke finmalte, mer fin- og grovknuste.

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvordan er det med lavkarbo og nøtter? Frk Cornelia Spørsmål og svar 13 17-07-11 23:39
Nøtter - hvordan nøtter? CamillaN Generell diskusjon 11 06-01-10 10:17
Hvordan øke karbene uten frø og nøtter? Photobscura Vedvarende vekttap 24 16-05-08 08:37
Malte mandler eller andre nøtter Icerus Spørsmål om matvarer og oppskrifter 7 18-11-06 20:42
Frokostpannekaka med malte nøtter? mofe Oppskrifter 2 10-07-05 22:18

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:32.