Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Hvor fort går man ned i vekt?

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 06-06-12, 12:58   #1
purre
Nytt Medlem

Medlem siden: Jun 2010
purre er på en erverdig vei

Hvor fort går man ned i vekt?

hei alle sammen !begynte på lav karbo for 14 dager siden,har gått ned 6kg og 5 cm rundt livet.jeg veide 99 kg da jeg begynte og er nå nede i 93.er dette vanlig eller er det lite når jeg går på lavkarbo??har en slik ekkel "metallsmak"i munnen har det noe med lav karbo og gjøre?setter pris på svar hilsen purre

purre er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins,spis deg slank Svar med sitat
Gammel 06-06-12, 13:14   #2
Rin
Seniormedlem

Rin sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 40
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: hvor fort går man ned i vekt

Hei! Seks kilo på fjorten dager er IKKE lite. Det er tvert imot masse! Kjempebra! Du hadde nok en del vannvekt til å begynne med, så min oppfordring til deg nå er å IKKE bli stressa eller skuffet over at det kanskje går litt saktere fremover.

Rar smak i munnen er helt normalt når man er i ketose - for de fleste går det over etterhvert...

Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 06-06-12, 13:19   #3
purre
Nytt Medlem

Medlem siden: Jun 2010
purre er på en erverdig vei

Sv: hvor fort går man ned i vekt

Opprinnelig lagt inn av Rin, her.

Hei! Seks kilo på fjorten dager er IKKE lite. Det er tvert imot masse! Kjempebra! Du hadde nok en del vannvekt til å begynne med, så min oppfordring til deg nå er å IKKE bli stressa eller skuffet over at det kanskje går litt saktere fremover.

Rar smak i munnen er helt normalt når man er i ketose - for de fleste går det over etterhvert...

nei jeg skal ikke bli stressa eller skuffet,leser innlegg her inne for harde livet,masse flotte historier.takk for svar

purre er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins,spis deg slank Svar med sitat
Gammel 06-06-12, 13:46   #4
smgj
Seniormedlem

smgj sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 51
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Hvor fort går man ned i vekt?

Normalen seinere ut for de som er så heldige å ha jevn nedgang (er nok mindretallet, det går som regel i rykk og napp etterhvert for de fleste) er 500gram-1kg i uka.

Gammel 06-06-12, 14:14   #5
FrkMarge
Seniormedlem

FrkMarge sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
FrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlys

I snitt har jeg gått ned 750 g pr mnd, men 4 kg forsvant de første 4 dagene og de neste 5 forsvant ganske jevnt de neste 6 mnd. De siste 5 mnd har jeg stått helt stille men gått inn 5 cm rundt lårene, 6-7cm rundt magen og sikkert andre steder også

FrkMarge er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat
Gammel 06-06-12, 18:55   #6
senorita
Seniormedlem

senorita sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Til sammenligning har jeg gått ned 7 kg siden 21.april

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 07-06-12, 21:58   #7
index
Seniormedlem

index sin avatar

Medlem siden: Jul 2011
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Bare det at du ikke har gått opp på Prednisolon er jo et bevis på at dette funker! Alle jeg kjenner som har gått på dette har blåst opp som en sperreballong av det. Til og med min gamle far som bare er skinn og bein ble smårund det året han gikk på denne medisinen. Jeg tipper du vil gå mye ned når du kutter denne ut igjen, i mellomtiden så må du se på det som en stor seier at du ikke går opp...

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 07-06-12, 22:14   #8
Imse
Seniormedlem

Imse sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av masun, her.

Har nå tilbakelagt 16 dager på lavkarbo. Kun 2 kilo er borte Hadde vært i tankeboksen en måneds tid, og bestemte meg for å starte da jeg fikk påvist lungebetennelse. Topp med lavkarbo når man går på dobbel dose antibiotika i tillegg til høydose Prednisolon. Var redd for å legge på meg av medisinen, men istedet for å ta av sto vekta stille. Trives godt med kostholdet, og vet jo at i forhold til det kostholdet jeg hadde tidligere er jeg jo bare nødt til å gå ned i vekt Noen som har samme erfaring?

KUN 2 kg når du i tillegg har vært sjuk. Seriøst: Det er KJEMPEBRA!
Det får da være grenser hvor mye man forventer av en kropp som prøver å komme seg av lungebetennelse. Spesielt når 2kg på 16 dager i utgangspunktet er fantastisk vekttap.

Man går ned i vekt, men noen ganger trenger kroppen tid til å tilpasse seg og noen ganger er kroppen for stresset til slippe kiloene. Men la den f tid p seg, kos deg med den gode maten, så skal du se resultater.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 08-06-12, 08:54   #9
Rin
Seniormedlem

Rin sin avatar

Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Takk, IMSE Du fikk meg til å se mer positivt på det. Uten lavkarbo hadde jeg sikkert ligget på sofaen og trøstespist alt mulig for så å gå OPP i vekt

Du skal være meget, meget blid for å ha faktisk gått ned et par kilo mens kroppen ble fôret med både antibiotika og prednisolon, som er notorisk kjent for å bidra til vektøkning.

Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 10-06-12, 18:52   #10
Newstart
Seniormedlem

Newstart sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Midt på kartet:)
Newstart er en juvelNewstart er en juvelNewstart er en juvel

Opprinnelig lagt inn av purre, her.

hei alle sammen !begynte på lav karbo for 14 dager siden,har gått ned 6kg og 5 cm rundt livet.jeg veide 99 kg da jeg begynte og er nå nede i 93.er dette vanlig eller er det lite når jeg går på lavkarbo??har en slik ekkel "metallsmak"i munnen har det noe med lav karbo og gjøre?setter pris på svar hilsen purre

Nyt det mens du kan, for snart stopper det opp og du blir frustrert. Men det er jo også helt vanlig. Så keep on going

Newstart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(-25kg) Svar med sitat
Gammel 11-06-12, 15:39   #11
amritam
Medlem

amritam sin avatar

Medlem siden: Jul 2011
amritam har en fantastisk aura rundt segamritam har en fantastisk aura rundt seg

Har gått ned en kilo uka etter at jeg sluttet. Men noe sier meg at jeg skal kutte ut melkeprodukter.. Kanskje ikke nødvendig å spise 100 g stekt kvitost til kveldsmat har nå kjøpt min siste ost og min siste boks fløte på en stund..

Ett kilo i uka er jo kjempebra! Da hadde ikke jeg brydd meg om å kutte ut melkeprodukter pga. vekta ihvertfall. Jeg synes ikke det er noe særlig vits i å satse på å gå ned mer enn ett kilo pr. uke - kroppen skal jo henge med på andre måter også, og kanskje du slipper å få slappe hudfolder hvis det ikke går for fort.

Sist redigert av amritam : 11-06-12 kl 17:06.
amritam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalderkost med allergiske begrensninger Svar med sitat
Gammel 11-06-12, 15:53   #12
Rin
Seniormedlem

Rin sin avatar

Har gått ned en kilo uka etter at jeg sluttet. Men noe sier meg at jeg skal kutte ut melkeprodukter.. Kanskje ikke nødvendig å spise 100 g stekt kvitost til kveldsmat har nå kjøpt min siste ost og min siste boks fløte på en stund..

Jeg ville ikke ha kuttet ut meieriprodukter med mindre det faktisk hindret vektnedgang, eller forårsaket andre konkrete problemer - det er en stor gruppe matvarer med godt fett, som gir mange matlagings-muligheter. Ikke noe jeg ville kutta ut om jeg ikke måtte. Og når du går ned et kilo i uka - som er masse! - så virker det jo ikke som om det trengs. Bare i tilfelle du hadde noen vrangforestilling om at det burde gå fortere, altså...

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Går for fort ned i vekt! Jaudaa Lavkarbo generelt 31 04-05-12 23:03
Fort ned i vekt for å bli gravid marielle80 Lavkarbokosthold for prøvere, gravide og ammende 12 10-06-11 13:20
Gå fort ned i vekt Amk Spørsmål og svar 53 02-08-09 10:22
Kan man gå ned for fort i vekt? lill Ketolysekuren 31 21-07-08 10:00

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:02.