Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Hvordan bruke aubergine?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-06-11, 16:15   #1
Anyone
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 77
Anyone er på en erverdig vei

Hvordan bruke aubergine?

Vi er flinke å spise grønnsaker her i huset. Men aubergine har vi liksom ikke noe for hold til.
Freste den lett på panna i dag, men ble ikke helt overbevist om jeg likte den eller ikke.
Hvordan bruker dere den grønnsaken?

__________________


Anyone er avlogget   Min kostholdsfilosofi: mindre kh Svar med sitat
Gammel 06-06-11, 16:17   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan bruke aubergine?

Her er to gode aubergine-gratenger:

http://forum.lavkarbo.no/album.php?a...pictureid=1871

http://forum.lavkarbo.no/album.php?a...pictureid=1872

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 06-06-11, 17:45   #3
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvordan bruke aubergine?

Hei,
Ta en tur innom samletråden: Grønnsaksretter og -tilbehør til middag se innlegg 2...

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-06-11, 18:02   #4
Imp
Seniormedlem
 
Imp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hurum
Alder: 45
Innlegg: 1.075
Imp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlys

Sv: Hvordan bruke aubergine?

Aubergine er kjempegodt i form med tomat og løk osv. Har en oppskrift på moussaka med masse aubergine. Skal se om jeg får smelt den opp her inne en dag.

__________________

(Tio)mamma til Snuppa 07 og Fjokken 10 og gift med Skycrane
Barna våre er et resultat av lavkarbo da jeg har PCOS
Og så er jeg minus 27 kg!



Imp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-06-11, 18:05   #5
manebane
Seniormedlem
 
manebane sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: der ingen skulle tru...
Innlegg: 559
manebane er ny på veien

Sv: Hvordan bruke aubergine?

Opprinnelig lagt inn av Imp, her.

Aubergine er kjempegodt i form med tomat og løk osv. Har en oppskrift på moussaka med masse aubergine. Skal se om jeg får smelt den opp her inne en dag.

Har også lyst å prøve denne grønnsaken for aller første gang , kom gjerne med oppskrift

__________________
Min dagbok.



manebane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 06-06-11, 18:06   #6
blåbær
Seniormedlem
 
blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Alder: 41
Innlegg: 2.213
blåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt likt

Sv: Hvordan bruke aubergine?

Jeg syns cluet med aubergine er at man må bruke en god del fett. Dette trekker inn i auberginen, og gir den en nydelig smak! Ofte steker jeg den bare i skiver med en stor klatt smør, og spiser når den er blitt helt myk. Eller så slår jeg gjerne et slag for baba ganoush, som du finner en god oppskrift på her!

__________________


blåbær er avlogget   Min kostholdsfilosofi: God mat! Svar med sitat
Gammel 06-06-11, 19:41   #7
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvordan bruke aubergine?

Opprinnelig lagt inn av manebane, her.

Har også lyst å prøve denne grønnsaken for aller første gang , kom gjerne med oppskrift

Jeg har samlet sammen det meste av grønnsaksoppskrifter i tråden jeg har linket til, det jeg har funnet om Auberginer finner du i innlegg 2

Sitat:

Ta en tur innom samletråden: Grønnsaksretter og -tilbehør til middag se innlegg 2...

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-06-11, 20:01   #8
taraquin
Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 291
taraquin er virkelig snilltaraquin er virkelig snilltaraquin er virkelig snilltaraquin er virkelig snill

Sv: Hvordan bruke aubergine?

Mousaka er kanskje hovedretten med augbergine i Hellas. Skikkelig gresk mousaka uten potettullet de har begynt med de siste årene kan faktisk være skikkelig lavkarbomat med egg, fetaost, tomat, kjøttdeog osv

taraquin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karboredusert-middelshavs-periodisk faste Svar med sitat
Gammel 06-06-11, 21:20   #9
Imp
Seniormedlem
 
Imp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hurum
Alder: 45
Innlegg: 1.075
Imp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlys

Sv: Hvordan bruke aubergine?

Opprinnelig lagt inn av manebane, her.

Har også lyst å prøve denne grønnsaken for aller første gang , kom gjerne med oppskrift

Oki, da har jeg laget to oppskrifttråder med aubergine. Denne moussakaen er veldig god!

Moussaka

Aubergine-tilbehør

__________________

(Tio)mamma til Snuppa 07 og Fjokken 10 og gift med Skycrane
Barna våre er et resultat av lavkarbo da jeg har PCOS
Og så er jeg minus 27 kg!



Imp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-06-11, 08:09   #10
Livsglede
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 565
Livsglede har en fantastisk aura rundt segLivsglede har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvordan bruke aubergine?

Jeg er for tiden på ferie i Asia og spiste faktisk aubegine til middag igår
Har spist det flere ganger da jeg liker det veldig godt slik dem lager det her. Del føst grønnsaken i 2, grav ut deler av kjøttet, ca halvparten, griller så lett auberginen på grill eller i ovnen men du steker kjøttdeig, løk og tomatsaus sammen med auberginkjøttet. Ta så å ha fyllet oppi auberginen igjen dryss på ost og legg på en stor tomatskive, stek til osten smelter, nyt. Dette er skikkelig godt

Livsglede er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tiden redusert lavkarbo uten egg,meieriprodukt,nøtter,gluten, og hvetestivelse Svar med sitat
Gammel 07-06-11, 09:13   #11
Anitra
Seniormedlem
 
Anitra sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Skien
Alder: 54
Innlegg: 817
Anitra har en fantastisk aura rundt segAnitra har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvordan bruke aubergine?

Nå fikk jeg rett og slett lyst på aubergine! Blir nok det til middag i morgen, idag skal jeg på kveldsvakt!

__________________
Bloggen
Anitra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvordan smaker aubergine? Ju9ta Spørsmål om matvarer og oppskrifter 3 26-03-11 16:48
Krise! Hvordan bruke JBKM uten å få klumper? Festina lente Spørsmål om matvarer og oppskrifter 9 09-08-10 09:06
Makaronifrø? Hva er det og hvordan bruke det? trude.lutt Spørsmål og svar 2 19-07-10 16:25
Hvordan bruke netthandel til egen fordel? Lava Generell diskusjon 4 29-04-10 02:09
Hvordan bruke Stevia? burberry Spørsmål og svar 4 23-01-06 12:21


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no