Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Krise! Hvordan bruke JBKM uten å få klumper?

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 08-08-10, 16:13   #1
Festina lente
Seniormedlem

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 55
Festina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snill
Question

Krise! Hvordan bruke JBKM uten å få klumper?

Jeg får ikke til å bruke JBKM uten at det klumper seg!

Jeg følger "oppskriften" og putter pulveret i rysteglass med kaldt vann og rister, men når det kommer oppi det varme klumper det seg likevel.... Selv om jeg rører og rører...

Har forsøkt med varmt vann også - ikke nødvendig å si hva som skjedde da......

Hva gjør dere andre?
Hvilket blandingsforhold har dere mellom vann og pulver?
Rister dere til det blir en slags grå grøt?
Når putter dere det oppi resten, mot slutten av koketiden?
Er det mulig å putte pulveret direkte oppi maten? (Jeg leste i en oppskrift at noen gjør det).

Må løpe og røre i den (klumpete) rømmegrøten, men blir takknemlig for alle svar

Festina lente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jobber meg sakte men sikkert inn i ketose etter Ketolysefilosofien :-) Svar med sitat
Gammel 08-08-10, 17:12   #2
arnakristin
Seniormedlem

arnakristin sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Krise! Hvordan bruke JBKM uten å få klumper?

Hei,
Når det gjelder grøt så bruker jeg stavmixeren…

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-08-10, 17:48   #3
Licota
Seniormedlem

Licota sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Oslo
Licota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snill

Leste et tips, tror det var Photobscura, som pleide å ha den i en tesil. Sånn du har løs te i når den skal trekke i vann. Så dunker hun litt i tesilen mens hun rører til hun får passe tykkelse.

Licota er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spise rent og fint, da blir kroppen glad! Svar med sitat
Gammel 08-08-10, 19:16   #4
Krøllerellerei
Seniormedlem

Krøllerellerei sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Rogaland
Krøllerellerei er ny på veien

Jeg fikk ikke heller det der til, så jeg kjøpte meg en stavmikser. Jeg ble lei av å spise "gele"-klumper.

Krøllerellerei er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-08-10, 19:41   #5
Festina lente
Seniormedlem

Festina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snill

Opprinnelig lagt inn av arnakristin, her.

Hei,
Når det gjelder grøt så bruker jeg stavmixeren…

Opprinnelig lagt inn av Krøllerellerei, her.

Jeg fikk ikke heller det der til, så jeg kjøpte meg en stavmikser. Jeg ble lei av å spise "gele"-klumper.

Godt å se at det ikke er bare jeg som plages - felles skjebne felles trøst, er det ikke det de sier?
Stavmikser har jeg, så kanskje dette må testes ut ved neste grøtlaging. "Freser" dere bare stavmikseren nedi grøten etter at dere har puttet jbk-melet i da, eller?

Festina lente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jobber meg sakte men sikkert inn i ketose etter Ketolysefilosofien :-) Svar med sitat
Gammel 08-08-10, 19:42   #6
Festina lente
Seniormedlem

Opprinnelig lagt inn av Licota, her.

Leste et tips, tror det var Photobscura, som pleide å ha den i en tesil. Sånn du har løs te i når den skal trekke i vann. Så dunker hun litt i tesilen mens hun rører til hun får passe tykkelse.

Høres ut som en god idè - dunker hun melet oppi den varme maten da? (Det hadde vært deilig å slippe all den ristinga og styring).

Gammel 08-08-10, 19:44   #7
Krøllerellerei
Seniormedlem

Krøllerellerei sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Rogaland
Krøllerellerei er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av Festina lente, her.

Godt å se at det ikke er bare jeg som plages - felles skjebne felles trøst, er det ikke det de sier?
Stavmikser har jeg, så kanskje dette må testes ut ved neste grøtlaging. "Freser" dere bare stavmikseren nedi grøten etter at dere har puttet jbk-melet i da, eller?

Ja, det er ganske gøy! Lager kul lyd når det durer gjennom.

Krøllerellerei er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-08-10, 22:58   #8
Licota
Seniormedlem

Licota sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Oslo
Licota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snill

Opprinnelig lagt inn av Festina lente, her.

Høres ut som en god idè - dunker hun melet oppi den varme maten da? (Det hadde vært deilig å slippe all den ristinga og styring).

Ja, det blir på samme måten som når du skal sile melis over en brownie.

Licota er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spise rent og fint, da blir kroppen glad! Svar med sitat
Gammel 08-08-10, 23:34   #9
Festina lente
Seniormedlem

Opprinnelig lagt inn av krøllerellerei, her.

ja, det er ganske gøy! Lager kul lyd når det durer gjennom.

:d :d

Gammel 09-08-10, 09:06   #10
Areola
Supermoderator

Areola sin avatar

Medlem siden: Jul 2005
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Jeg får aldri klumper lengre, jeg fant ut at jeg måtte bruke mer vann i forhold til jbkm' slik at den blir mer flytende når jeg har den i

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vafler uten JBKM? Idamor Spørsmål om matvarer og oppskrifter 5 23-11-10 22:31
Makaronifrø? Hva er det og hvordan bruke det? trude.lutt Spørsmål og svar 2 19-07-10 16:25
Hvordan bruke netthandel til egen fordel? Lava Generell diskusjon 4 29-04-10 02:09
Fløten klumper seg, jo? Iselilja Spørsmål om matvarer og oppskrifter 6 04-07-09 17:51
Hvordan bruke Stevia? burberry Spørsmål og svar 4 23-01-06 12:21

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:16.