Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Endret smakssans for søte ting?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-09-10, 10:31   #1
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Endret smakssans for søte ting?

Har holdt på i 4 mnd, hatt noen sprekker (planlagte stort sett), men ikke noen krise, skal bare holde vekten og helsa.

Men merker at "vanlige" ting smaker fryktelig søtt! I går hadde vi bursdag og jeg lagde en bløtkake med en blanding av vanlig krem og vanilljekrem og smakte jo på kremen mens jeg holdt på å montere kaka. Trodde nesten hele kaka var ødelagt jeg - den var jo nesten ufyselig søt! Men jeg satte den nå på bordet og den forsvant før jeg fikk sukk for meg! Så antagelig var det mine smaksløker som ikke er vant til denslags lengre.

Bakte også lavkarbo gulrotkake, men den ble ingen suksess. Bountykaka ble grei nok for den som liker veldig mørke, sterke kaker for å si det sånn, god til en kopp kaffe eller te, men kun i små biter av gangen gitt... Så ingen umiddelbar suksess den heller. Og kremen min ble veldig hard, ikke myk og deilig slik den ser ut på bildene i oppskrifta.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 20-09-10, 16:46   #2
Modezty
Seniormedlem
 
Modezty sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Alder: 54
Innlegg: 569
Modezty har en fantastisk aura rundt segModezty har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Endret smakssans for søte ting?

Jeg har også merket at jeg har endret smakssans. Synes fort at ting er for søtt

Jeg har sluttet å lage lavkarbo kaker, jeg da. Prøvde meg litt i begynnelsen, men hvis ikke det er flere enn meg på lavkarbo, tar jeg heller en liten bit av den "vanlige" kaken, hvis jeg absolutt må ha kake. De kakene jeg prøvde var ikke noen hit - og jeg endte med å spise mesteparten selv.

__________________
Modezty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto, fri for gluten, egg og melk Svar med sitat
Gammel 20-09-10, 17:24   #3
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Endret smakssans for søte ting?

Etter litt over to år uten sukker, så smaker tyttebær søtt her i gården!
Eller rettere sagt: jeg kan kjenne søtsmaken i tyttebærene, det kunne jeg IKKE før...

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 22-09-10, 17:07   #4
mallilen
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 288
mallilen er ny på veien

Sv: Endret smakssans for søte ting?

Samme her. Og om det er for mye søtt i det som spises, blir det en brennende ubehagelig følelse som gjør at det blir "bråstopp" i inntaket..

__________________


mallilen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-09-10, 19:02   #5
Bøtt
Seniormedlem
 
Bøtt sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.153
Bøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressurs

Sv: Endret smakssans for søte ting?

Smakte en slurk cola av min samboer når vi var ute å handlet.Asj !det var søtt nesten litt kvalmende.Kunstig søtning og syns jeg er veldig søtt så en merker at man blir avvendt mot flere ting når man spiser lite sukker.

Bøtt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-09-10, 20:05   #6
Hamster59
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 425
Hamster59 er på en erverdig vei

Sv: Endret smakssans for søte ting?

Har gjort de samme erfaringene. Har laga ei lavkarbo sjokoladekake (lenabeatrice sin oppskrift), den serverte jeg med rørte bringebær og den gikk ned på høykant i fødselsselskap. Har tenkt å prøve oreokakeoppskrifta som ligger her på lavkarbo. Der det er mulig, reduserer jeg gjerne mengden søtstoff i oppskriftene. Det gjorde jeg før også, bl.a. når jeg bakte boller eller laga vafler.

Hamster59 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Får ikke endret profilbilde ... why? Borealis Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 5 02-11-09 18:32
Hvordan får jeg endret Happiness Spørsmål og svar 12 30-09-09 14:18
Får ikke endret signatur mokki Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 18 21-08-09 21:35
Smaken endret seg? Robyn Ketolysekuren 3 24-06-07 22:45


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no