Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

I starten

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 29-06-11, 21:25   #1
¤Conquerer¤
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 3
¤Conquerer¤ er på en erverdig vei

I starten

Jeg er ny her. Jeg har kjøpt boka og alt annet som trengs for å gå på ketolyse, men syntes det er lite informasjon om startfasen.

Hva kan jeg forvente de første dagene? Jeg hørte noe rykter om at man bør begynne med 5 gram karbs per dag, og så øke med 5 gram per uke til man kommer til 15 g. Stemmer dette?

¤Conquerer¤ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-06-11, 22:04   #2
Bøtt
Seniormedlem
 
Bøtt sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.153
Bøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressurs

Sv: I starten

Hei velkommen hit
Damer skal ligge på 15karb pr dag og menn 20karb hver dag.Dette starter du med.Når du er gått en stund på ketolyse kan du øke hvis du fortsetter å gå ned med 5 karb pr uke.Men du starter som sagt på 15 karb.Viktig med nok grønnsaker og fett.Men alt dette står også i boka.

Lykke til

Bøtt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-06-11, 23:18   #3
¤Conquerer¤
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 3
¤Conquerer¤ er på en erverdig vei

Sv: I starten

Hei, og takk for svar.

Veldig greit å vite om dette med 15 gram.

Jeg ser også det finnes mange alternativer ute ift sjokolade med lavt karboinnhold, muffins, og lignende. Kan disse spises, eller bør man vente til man er kommet inn i ketose?

¤Conquerer¤ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-06-11, 10:15   #4
Bøtt
Seniormedlem
 
Bøtt sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.153
Bøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressurs

Sv: I starten

Prøve å spise mest mulig ren mat så kan du prøve deg frem etter hvert

Bøtt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-06-11, 11:37   #5
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: I starten

Opprinnelig lagt inn av ¤Conquerer¤, her.

Hei, og takk for svar.

Veldig greit å vite om dette med 15 gram.

Jeg ser også det finnes mange alternativer ute ift sjokolade med lavt karboinnhold, muffins, og lignende. Kan disse spises, eller bør man vente til man er kommet inn i ketose?

Alt "godteriet" er det greit og vente med til du har kommet ordentlig i gang og du føler deg komfortabel med maten. Skal du ned i vekt er det også greit og se at vektnedgangen er i gang pga fettforbrenning - noe som kan ta 2-8 uker. Som Bøtt sier, konsentrer deg om å spise så ren mat som mulig de første ukene.
Regn med abstinenser i en eller to uker, sukkeret skal ut og kroppen blir litt forvirret i overgangen til fett som næring, så pass på å spis nok fett de første par ukene! Drikk godt med vann - siden vann avhjelper fettforbrenningen. Abstinensene kan være alt fra influensaliknende form, til hodepine, muskelverk, mangel på energi, kvalme osv - men DET GÅR OVER!!

Les gjennom arnakristins nybegynnertråd - den er en omfattende samling av typisk info en nybegynner har behov for - og kommer til å spørre om Sjekk bla ut linken til "lavkarbo på 3 minutter" - det kan kanskje hjelpe deg og komme inn i tankegangen

Det er mange interessante linker i tråden - jeg legger ved link til Vegard Lysnes "Hva er lavkarbo" - fordi den omfatter alle lavkarboretningene og ikke minst HVORFOR og HVORDAN lavkarbo fungerer i kroppen din (Håper Vegard får i gang sin egen blogg etterhvert siden han både skriver godt og har mye kunnskap )

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 30-06-11, 19:57   #6
¤Conquerer¤
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 3
¤Conquerer¤ er på en erverdig vei

Sv: I starten

Tusen takk for et kjempebra svar

¤Conquerer¤ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-06-11, 20:13   #7
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: I starten

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Det er mange interessante linker i tråden - jeg legger ved link til Vegard Lysnes "Hva er lavkarbo" - fordi den omfatter alle lavkarboretningene og ikke minst HVORFOR og HVORDAN lavkarbo fungerer i kroppen din (Håper Vegard får i gang sin egen blogg etterhvert siden han både skriver godt og har mye kunnskap )

Nerthus: Den er forlengs lagt til i samlingen i nybegynnertråden…
...men håper kommer i gang med å lage blogg, vi trenger flere gode lavkarbo bloggere.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-06-11, 20:38   #8
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: I starten

Opprinnelig lagt inn av arnakristin, her.

Nerthus: Den er forlengs lagt til i samlingen i nybegynnertråden…
...men håper kommer i gang med å lage blogg, vi trenger flere gode lavkarbo bloggere.

Det visste jeg - tenkte bare og presisere en svært god artikkel direkte - ekstrareklame kan man si Nybegynnertråden din er jo genialt god - og jeg anbefaler til ALLE som er newbies på lavkarbo! Fin anledning til å rose deg for alt arbeidet du har lagt ned

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Om starten på dagen ssskaldeman Spis deg ned i vekt med Skaldeman 5 29-06-07 09:04


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no