Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Trening på ketolyse

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-09-11, 15:54   #1
Stumpy
Nytt Medlem
 
Stumpy sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Stavanger
Innlegg: 1
Stumpy er på en erverdig vei

Trening på ketolyse

Hei alle sammen! Jeg har nettopp begynt ketolysekuren, men sliter veldig med å opprettholde de samme treningsøktene jeg har hatt tidligere. Jeg ELSKER spinning, men har måttet gå fra timen i det siste, fordi kroppen bare ikke vil "opp i gir". Er det noen som har noen erfaringer eller tips her? Blir det bedre etter en stund, eller må jeg bare belage meg på at jeg ikke kan trene slik som før?

__________________


Stumpy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat
Gammel 13-09-11, 16:29   #2
Lindemor
Seniormedlem
 
Lindemor sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 2.412
Lindemor er en juvelLindemor er en juvelLindemor er en juvel

Sv: Trening på ketolyse

Dette er velkjente toner. Jeg opplevde nøyaktig det samme da jeg startet opp. Jeg var helt "tom" de første 2-3 ukene og strevde veldig med å opprettholde den treningen jeg hadde holdt på med over en lang periode.

Etter de første ukene endret det seg betraktelig. Nå går jeg aldri tom.

Jeg er ingen ekspert på dette, men det er ihvertfall min erfaring. Tør hviske deg i øret; hold ut!

__________________
Min journal:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=45466

Lindemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-09-11, 19:06   #3
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Trening på ketolyse

Hvis du går ketolysekuren antar jeg at du også har gått til innkjøp av boka Boka forklarer ganske godt hva som skjer i overgangsperioden i starten av et lavkarbokosthold, og det frarådes og trene særlig hardt minimum de første par ukene. Dette fordi kroppen må få litt tid på seg til å stabiliserer hormonene og "lære seg" at energi får vi nå fra fett.

Det står en del om dette også i arnakristins nybegynnertråd som jeg linker til nederst i signaturen min

Svaret på spørsmålet ditt er at JA det går over. For noen etter to uker, for andre etter lengre tid. Er du like energifattig på spinning etter 4-6 uker, kan det hende ditt kosthold vil være mer optimalt for deg om du spiser LITT mer kh enn det et ketogent kosthold tilsier

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 18-09-11, 10:30   #4
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Trening på ketolyse

Hei
Det tar tre uker med ketose før kroppen er helt tilpasset. Med moderat mosjon hver dag, evt kombinert med styrketrening "til litt før utmattelses-grensen" et par ganger i uken, vil muskelcellene fordoble evnen til å forbrenne fett direkte, da tåler men mer før man "går tom"
God på sprint og 1500 m løp blir man dog neppe så lenge man er i ketose

vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Trening og ketolyse inot Ketolysekuren 3 12-08-11 19:10
Ketolyse og trening LilleM0r Trening 35 20-03-10 22:31
Trening på ketolyse Lisekir Ketolysekuren 9 20-03-08 11:23
Ketolyse og trening Evita Ketolysekuren 5 12-11-07 13:49
Trening og ketolyse Esselte Ketolysekuren 5 05-09-07 15:53


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no