Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Vægt ØGNING for 4. uge i træk ...

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-03-11, 10:17   #1
HelleV2
Juniormedlem
 
HelleV2 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Danmark
Innlegg: 30
HelleV2 er på en erverdig vei

Vægt ØGNING for 4. uge i træk ...

Nu er jeg tæt på at give op - men har besluttet at give det 4 uger mere.
Jeg har læst på herinde og følte jeg var klar til at gå i gang . Har dog forsøgt at holde det så simpelt som muligt, da jeg har erfaring med, at bliver det for omstændigt, kommer det til at fylde alt for meget i mit hoved, og jeg stresser.

Jeg har ikke talt kh, men spist så få som muligt, hvilket også resulterede i ketose. Har været i ketose indtil i mandags - da havde manden lavet en suppe som indeholdt for mange kh, fandt jeg ud af .

Har nu lånt ketolysebogen da jeg håbede på at finde en forklaring der - men den var overflødig, der står ikke noget, jeg ikke har læst herinde.

Jeg har i perioden været fuld gange , begge gange rødvin og rom/cola light. Har ikke spist kh samtidig med.

Nu til mine spørgsmål .

Har nogen erfaring med at starte motion op SAMTIDIG med ketolysekur ???.
Jeg begyndte på motion samme dag, og håber at nogen måske har oplevet vægtøgning i den forbindelse. Jeg startede op på løb, crosstrainer og 1 enkelt spinningtime.

Har nogen erfaring med at gå fra pulverkur til ketolysekur ???.
Jeg var på NUPO pulver (kun pulver) i 4 uger i januar/febuar (tabte kun 4 kg ) - så 3 uger med pulver og lidt snyd, indtil jeg opdagede ketolysekur og tænkte, dette er en livsstil jeg kan leve med, blev vildt begejstret for den.

Så jeg håber nogen har en forklaring, så jeg kan finde gejsten igen og fortsætte - for lige nu er jeg lidt bedrøvet og opgivende .

Uge 1 kg 93,3
Uge 2 kg 94,0
Uge 3 kg 94,3
Uge 4 kg 95,1

__________________



HelleV2 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Nu Atkins. Svar med sitat
Gammel 30-03-11, 10:49   #2
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Vægt ØGNING for 4. uge i træk...

Hei du! Hvis du har gått på pulverkur - som da antas å være veldig lavkalori og med noe karbohydrater i - er det ikke uvanlig at man går opp i vekt i starten på et lavkarbokosthold. Kroppen har gått i sparemodus med så lite kaloriinntak og nå når du pøser på lagrer den det den kan. Spiser du veldig lite nå også eller spiser du slik du skal på ketolyse?

Den vil nok slutte med det etterhvert - så strengt tatt ber jeg deg holde deg til minimum 15 karbohydrater pr dag (anbefaler deg og lære deg og telle, det går av seg selv etterhvert, fordi du bør spise nok karbo ihvertfall i starten), nok protein og mye fett og ikke se på vekta... Hvis du blir helt stressa - reduser porsjonene dine LITT - ikke mye, for du vil ikke kjøre kroppen i sparemodus på nytt. I tillegg er det vel obvious at du bør kutte alkoholen helt til du ser at du får i gang vektnedgang.

En del går litt opp i vann pga trening, ødelagte muskelfibre lagrer vann...så et råd kan være og roe ned treningen til mindre intens, feks kun gange og lett styrke feks til du ser at du går ned i vekt. 30 minutters gange hver dag kan gjøre mer underverker enn 3 harde økter i uka

Vet du at du spiser nok proteiner og fett? Hvis ikke anbefaler jeg www.diett.no til å legge inn det du spiser.

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 30-03-11, 11:21   #3
HelleV2
Juniormedlem
 
HelleV2 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Danmark
Innlegg: 30
HelleV2 er på en erverdig vei

Sv: Vægt ØGNING for 4. uge i træk...

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Hei du! Hvis du har gått på pulverkur - som da antas å være veldig lavkalori og med noe karbohydrater i - er det ikke uvanlig at man går opp i vekt i starten på et lavkarbokosthold. Kroppen har gått i sparemodus med så lite kaloriinntak og nå når du pøser på lagrer den det den kan. Spiser du veldig lite nå også eller spiser du slik du skal på ketolyse?

Den vil nok slutte med det etterhvert - så strengt tatt ber jeg deg holde deg til minimum 15 karbohydrater pr dag (anbefaler deg og lære deg og telle, det går av seg selv etterhvert, fordi du bør spise nok karbo ihvertfall i starten), nok protein og mye fett og ikke se på vekta... Hvis du blir helt stressa - reduser porsjonene dine LITT - ikke mye, for du vil ikke kjøre kroppen i sparemodus på nytt. I tillegg er det vel obvious at du bør kutte alkoholen helt til du ser at du får i gang vektnedgang.

En del går litt opp i vann pga trening, ødelagte muskelfibre lagrer vann...så et råd kan være og roe ned treningen til mindre intens, feks kun gange og lett styrke feks til du ser at du går ned i vekt. 30 minutters gange hver dag kan gjøre mer underverker enn 3 harde økter i uka

Vet du at du spiser nok proteiner og fett? Hvis ikke anbefaler jeg www.diett.no til å legge inn det du spiser.

Tak for dit svar

Ja, jeg spiser som jeg skal på Ketolyse, ikke over 15 karber om dagen er jeg sikker på - har været i ketose alle 4 uger, indtil i mandags, hvor manden lavede suppe med mange karber . Skal forsøge at tælle karberne fra idag.
Jeg har før været på DDV (2009)- her vejes alt maden - nok derfor jeg ikke orker tælle mere - vil gerne det er så simpelt så muligt.

Dette er de to eneste gange jeg har drukket alkohol i 2011 - men nu er der ingen festligheder forude, og jeg skal holde mig helt væk fra alkohol .

De 4 uger på NUPO pulver, var jeg slet ikke på vægten, så kan godt lade være med at veje mig - men er lidt bange for det løber helt løbsk for mig, hvis ikke jeg vejer mig 1 gang om ugen.

Hvis vejning af mad, udregning af kh og vægt får alt for stor opmærksomhed fra mig, så kommer det til at fylde alt alt for meget, jeg tænker ikke på andet. Ligesom når man ønsker at blive gravid, man vender og drejer alle tegn på om man har ægløsning, om man nu er gravid, helt indtil mensen kommer. Det håbede jeg at undgå på denne måde her - men det er vist umuligt.

Nej, om jeg har det helt rigtige forhold mellem kh/protein og fedt ved jeg jo ikke - men er ikke fedtforskrækket. Men skal veje fra nu af .
Børn og mand taber sig efter mine anvisninger, så må være min krop der driller tænker jeg og ikke maden.
Har lige lagt min morgenmad ind på diett.no - den kan dansk , vidste jeg ikke, så er det jo meget lettere.

Jeg tænker lige over det med træningen - nu er jeg endelig kommet igang igen, så er det lidt svært at holde op. På sigt håber jeg at den hårde træning vil give pote, selvom den er en modspiller lige nu.

__________________



HelleV2 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Nu Atkins. Svar med sitat
Gammel 30-03-11, 22:21   #4
HelleV2
Juniormedlem
 
HelleV2 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Danmark
Innlegg: 30
HelleV2 er på en erverdig vei

Sv: Vægt ØGNING for 4. uge i træk...

Så har jeg fået skrevet dagens mad ind på diett.no - havde mit hyr med at få advoKado til at passe .

Jeg er i ketose igen .

Mine tal ser sådan ud - jeg har skrevet motion til 3-5 dage om ugen, derfor det høje kcl. antal om dagen.

Er det OK som jeg spiser ??.
Energi:1937Goal:2575Fett:155.68Karbohydrat:22.64Pr otein:113.16

Energi
Fett72 %Protein23 %Karbohydrat5 %Alkohol0 %

__________________



HelleV2 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Nu Atkins. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no