Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Helt ny og kjempegrønn!

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-09-10, 14:40   #1
Snuppelura72
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1
Snuppelura72 er på en erverdig vei

Helt ny og kjempegrønn!

Hei!

Jeg startet på lavkarbo mandag, er altså på 3 dagen i dag. Føler meg absolutt ikke bra. Holdt på å besvime på trening i går, svetter er svimmel og kraftløs.... Kan jo selvsagt være noe annet som er i gjære, men setter det alikevel i sammenheng med kuren...

Jeg synes det er vanskelig å sette seg inn i alt som har med lavkarbo å gjøre (virker veldig omfattende og jeg er i skikkelig tidsklemme for tiden), men prøver så godt jeg kan.. Skal ikke ned mer enn ca 5 kg, og ønsker å få magen mer i balanse....

Har spist omeletter med bacon, kyllingkjøttdeig, noe lavkarbobrød (laget av oppskrifter her inne), blomkål, brokkoli, Atkinsbar og annen lavkarbobar, smoothie..... Vet ikke om jeg får i meg nok fett, om jeg får i meg for mye karbohydrater osv.... Er det sånn at man MÅ holde seg under 20 om dagen eller er det kun for de mest ekstreme kurene? Hva anbefales å holde seg innenfor om man ønsker å gå ned, men ikke skal ned så veldig mye? Jeg drikker desverre en del Cola Light, er det helt fy-fy? Føler meg konstant sulten, er det pga for lite fett?

Puh, mange spørsmål det her, men det er jo en jungel å finne frem i her inne....

Må jo si at magen ikke har vært så ille som den pleier disse dagene da!

Snuppelura72 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 17:16   #2
marjusen
Seniormedlem
 
marjusen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 41
Innlegg: 1.461
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Sv: Helt ny og kjempegrønn!

Opprinnelig lagt inn av Snuppelura72, her.

Hei!

Jeg startet på lavkarbo mandag, er altså på 3 dagen i dag. Føler meg absolutt ikke bra. Holdt på å besvime på trening i går, svetter er svimmel og kraftløs.... Kan jo selvsagt være noe annet som er i gjære, men setter det alikevel i sammenheng med kuren...

Jeg synes det er vanskelig å sette seg inn i alt som har med lavkarbo å gjøre (virker veldig omfattende og jeg er i skikkelig tidsklemme for tiden), men prøver så godt jeg kan.. Skal ikke ned mer enn ca 5 kg, og ønsker å få magen mer i balanse....

Har spist omeletter med bacon, kyllingkjøttdeig, noe lavkarbobrød (laget av oppskrifter her inne), blomkål, brokkoli, Atkinsbar og annen lavkarbobar, smoothie..... Vet ikke om jeg får i meg nok fett, om jeg får i meg for mye karbohydrater osv.... Er det sånn at man MÅ holde seg under 20 om dagen eller er det kun for de mest ekstreme kurene? Hva anbefales å holde seg innenfor om man ønsker å gå ned, men ikke skal ned så veldig mye? Jeg drikker desverre en del Cola Light, er det helt fy-fy? Føler meg konstant sulten, er det pga for lite fett?

Puh, mange spørsmål det her, men det er jo en jungel å finne frem i her inne....

Må jo si at magen ikke har vært så ille som den pleier disse dagene da!

Hadde jeg vært deg ville jeg nok lest meg opp litt mer før jeg hadde begynt. Så hadde jeg bestemt meg hvilken retning jeg hadde valgt. Ser du skriver egenkomponert, og det er veldig vanskelig i begynnelsen når man ikke helt har oversikten. Det er ikke smart å blande flere retninger som det selv passer en fra dag til dag.

Ser også at du spiser en del barer, det ville jeg kuttet ut med engang, værtfall første ukene til du vet hvordan kroppen reagerer på forskjellige søtstoffer.

Det med antall karber kommer helt ann på hvilken retning du velger. Er det ketolysekuren skal du holde deg til under 20 om du er gutt og 15 om du er jente. Og da skal du spise veldig mye fett.

Husk på at dette er en kur du må gå inn for 100% hele tiden. Går du inn for dette 70% kan du risikere å gå OPP i vekt i stede for ned.

Det er også slik at ketolyse ikke anbefales for dem som skal ned mindre enn 10 kg.

Håper det ga deg noen svar.

Marius

EDIT: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970 <--- LES DENNE LINKEN, DET ANBEFALES!!!!

__________________


marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 18:51   #3
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Helt ny og kjempegrønn!

Du er sannsynligvis i ketose og det er en tøff overgang for kroppen. Det du beskriver er helt vanlig i begynnelsen.

Du bør absolutt lese mer informasjon om lavkarbo

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 10-09-10, 22:18   #4
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Helt ny og kjempegrønn!

Etter dag 3 bør du være mindre sulten - men det kan ta 2-8 uker før fettforbrenningen er ordentlig i gang og du føler deg i orden igjen... Jeg gikk og svima i de to første ukene - husket knapt navnet mitt hehe... glemte varene på butikken osv.... men dette er en del av overgangen til lavkarbo og noe man bør være forberedt på.
Siden du ikke skal ned så mye - bruk heller litt lengre tid og spis flere karber så får du også mindre ubehag. Fedon kan være et fint alternativ

Arnakristin har laget en fin tråd til alle nybegynnere - her er mye samlet slik at du slipper å lete opp alt selv

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hei,helt ny her Frusetruse Spørsmål og svar 1 15-03-10 08:31
Helt ny her mortil2:) Spørsmål og svar 1 23-02-09 12:07
Helt ny her! Håpefull Ketolysekuren 64 22-02-09 15:57
Helt ny her. charlotte Lavkarbo generelt 1 13-08-07 10:03


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no