Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Penselin og ketose

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 13-02-07, 12:58   #1
lille meg
Medlem

lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Mandal
Alder: 49
lille meg er på en erverdig vei

Penselin og ketose

Vet noen om penselin har virkning på ketose??
Jeg har ørebetennelse og har fått penselin og noen øredråper.
Spiser det samme som før men er ikke i ketose.
Eller har det noe med vannmengden jeg har drukket..
Vi har manglet vann i 3 dager, ble liksom litt rasjonering da?

lille meg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-02-07, 13:59   #2
Kristian
Seniormedlem

Kristian sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 58
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Sv: Penselin og ketose

Kanskje du skulle sjekke hva den pencilinmiksturen inneholder. Tror den inneholder stort sett bare sukker.

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 13-02-07, 14:10   #3
lille meg
Medlem

lille meg sin avatar

Har selvfølgelig hevet bruksanvisnigen.. Men får ta kuren ferdig og komme sterk tilbake etterpå. Vekta står stanby..

Gammel 13-02-07, 14:16   #4
Gamla
Potius sero, quam numquam

Gamla sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Gamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressurs

Klikk deg inn på denne linken og skriv navnet på medikamentet. Der kan du lese hva det inneholder.
God bedring!
http://www.felleskatalogen.no/

Medlem av Ren mat-klubben
Gamla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo vedlikehold Svar med sitat
Gammel 13-02-07, 14:37   #5
lille meg
Medlem

lille meg sin avatar

Her er innholdet:

Virkestoff er diklofenaknatrium 25 mg respektiv 50 mg.
Hjelpestoffer er mikrokrystallinsk cellulose, natriumstivelseglykolat, kolloidal vannfri silika, talkum, natriumstearylfumarat, hypromellose, poly(etylakrylat metakrylsyre), trietylsitrat, makrogol 6000, titandioksid (E171), jernoksid (E172) og kinolingult (E104).

Det sier ikke meg så mye.

Takker og bukker for infoen.

Gammel 13-02-07, 14:59   #6
Gamla
Potius sero, quam numquam

Gamla sin avatar

Gamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressurs

Hvor mye KH det er i natriumstivelseglykolat eller de andre stoffene, vet jeg ikke. Uansett er det så lite i tablettene at jeg ikke tror det skulle ha noen innvirkning på ketosen.

Medlem av Ren mat-klubben
Gamla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo vedlikehold Svar med sitat
Gammel 13-02-07, 15:18   #7
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Hvor: Harestua
Alder: 48
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Bare en teori, men det kan hende du ikke er i ketose fordi kroppen bruker alle resursene på å bekjempe infeksjonen? Men det vet sikkert Torkil mer om....

Gammel 13-02-07, 20:55   #8
lille meg
Medlem

lille meg sin avatar

Det er ikke godt å si..

Men er det noen som vet hvor lenge mann er tett i øret etter en ørebetennelse da?
Jeg er litt lei nå. Har hatt nedsatt hørsel pga den "dotten" i øret og så suser det så fælt?
Har hatt det i en uke nå.

Takker for innspill

Gammel 13-02-07, 21:09   #9
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av lille meg, her.

Det er ikke godt å si..

Men er det noen som vet hvor lenge mann er tett i øret etter en ørebetennelse da?
Jeg er litt lei nå. Har hatt nedsatt hørsel pga den "dotten" i øret og så suser det så fælt?
Har hatt det i en uke nå.

Takker for innspill

Hei

Ta en tynnstrømpebukse, klipp av beina og putt dem inn i hverandre.
Ta vanlig salt, ca 5oo gr til det blir en ball litt større enn en tennisball oppi strømoene. knyt for tett inntil saltet.
Varm opp stekovnen til ca 50 grader legg denne saltballen i ovnen, og la den ligge der en halvtimes tid
ta ut saltballen, legg den i et kjøkkenhåndkle sånn at du kjenner det er varmt på utsiden men ikke for varmt.
Legg det på øret som verker.
Varme utvider øregangene, og saltet trekker ut vann. Fikk rådet av en homeoøpat da unga mine var meeeget øresyk, Det virka.

Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 13-02-07, 21:13   #10
Torkil
Seniormedlem

Torkil sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 67
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Hei
Uansett veier tablettene bare noen få gram. Det du har fått er IKKE penicillin men en tablett i familie med ibux, brexidol, napren etc. Diclofenac er bedre kjentt som voltaren. Altså smertestillende og febernedsettende.
Er øret ikke bedre etter en uke bør lege konsulteres på nytt.
Øreverk er ikke noe greit for voksne, da blir det oftere mere komplikasjoner, hos barn er det derimot stort sett en plage mer enn en sykdom.
Kontroll etter 4-6 uker er et must!!!!

Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 13-02-07, 21:16   #11
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Torkil, her.

Hei
Uansett veier tablettene bare noen få gram. Det du har fått er IKKE penicillin men en tablett i familie med ibux, brexidol, napren etc. Diclofenac er bedre kjentt som voltaren. Altså smertestillende og febernedsettende.
Øreverk er ikke noe greit for voksne, da blir det oftere mere komplikasjoner, hos barn er det derimot stort sett en plage mer enn en sykdom.

Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil?????
Mens du er her ;O)
jeg har hatt influensa og fikk Cosylan
denne hostesafta med morfin i.
Jeg ble direkte pusk av den!!!
Jeg fikk hjertebank og ble heeelt ødelagt!
Er man stort sett meeer mottakelig for medikamenter når man går på lavkarbo????

Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 13-02-07, 21:25   #12
lille meg
Medlem

lille meg sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Hei

Ta vanlig salt, ca 5oo gr til det blir en ball litt større enn en tennisball oppi strømoene. knyt for tett inntil saltet.
Varm opp stekovnen til ca 50 grader legg denne saltballen i ovnen, og la den ligge der en halvtimes tid
ta ut saltballen, legg den i et kjøkkenhåndkle sånn at du kjenner det er varmt på utsiden men ikke for varmt.
Varme utvider øregangene, og saltet trekker ut vann. Fikk rådet av en homeoøpat da unga mine var meeeget øresyk, Det virka.

Dette skal jeg prøve i kveld.. Takker

Gammel 13-02-07, 21:31   #13
lille meg
Medlem

lille meg sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Torkil, her.

Hei

Vennlig Hilsen
Torkil

hm ikke penicillin, kjekt og vite.. ja ja
Men smerten er borte iallefall,men ikke dotten og susen..
Skal ta en tur til legen på fredag hvis det ikke gir seg.
Takk for infoen.

Gammel 19-02-07, 14:50   #14
lille meg
Medlem

lille meg sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Hei

Skal teste dette ut nå.. skulle jo ha gjort det for en ukesiden men ble for trøtt og så glemte jeg det..Ballen ligger i ovnen nå.så får vi se.

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Alt du har ønsket å vite om ketose Nille Atkins kosthold 110 14-03-14 07:59
Ketose - inn og ut av ketose...? hva skjer da? Chumpsy Lavkarbo generelt 31 16-07-11 21:01
Ketoner uten ketose. Fjonken Spørsmål og svar 9 16-07-10 08:10
Ulikt utslag på ulike ketostix Lubbelura Ketolysekuren 7 06-04-09 00:01

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:50.