Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Går dere ned selv uten trening?

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 14-11-07, 16:56   #1
Joika
Medlem

Joika sin avatar

Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Oslo
Alder: 47
Joika har en fantastisk aura rundt segJoika har en fantastisk aura rundt seg

Går dere ned selv uten trening?

Jeg tror ikke jeg gjør det,.. eller såfall så er det svært lite.

Hva med dere?

(Syntes det er så urettferdig at noen bare raser ned med små justeringer, mens jeg må SVETTE ut hvert gram ).

Gammel 14-11-07, 17:33   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Går dere ned selv uten trening?

Jeg begynte ikke å trene før i høst. Begynte med ketolyse 1. februar... Prøvde et og annet halvhjerta forsøk på trening i vår, men har aldri likt å trene....

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 14-11-07, 18:12   #3
Eva
Seniormedlem

Eva sin avatar

Medlem siden: Feb 2005
Alder: 66
Eva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt likt

Kjenner en som gikk ned 20 kg på åtte måneder på Linberg-kost. Og det uten å trene i det hele tatt - fordi hun var nyoperert.

Minus 13 kg i 2010. Droppet melk, sukker og gluten, i tillegg til karber selvfølgelig!

www.livsmagasinet.no/13-kg-forsvant
Eva er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-veganer :D Svar med sitat
Gammel 14-11-07, 18:17   #4
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Noen går ned uten å trene, andre må trene for å gå ned. Det er høyst individuelt og det finnes ikke noe fasit svar.

For folk som spiser riktig men allikevel ikke går ned - eller går ned sakte, er trening ofte det som må til for å få fortgang i sakene !

Uansett har kroppen det klart mye bedre av å trene eller være i bevegelse. Det gjelder blodom løp, fordøyelse og muskelmasse. Man får ikke muskler og kondis av å sitte på rompa

Gammel 14-11-07, 18:29   #5
Max
Seniormedlem

Max sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Nettopp!
Alder: 46
Max er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastisk

Jeg vet jeg går ned i vekt dersom jeg trener, samme hva slags kosthold jeg har omtrent. Til tross for likt kosthold, legger jeg fort på meg dersom aktivitetsnivået i hverdagen endrer seg. Jeg jobber en del utendørs, og er jeg mye stillesittende, f.eks. som i høst da jeg slet med en vind rygg i flere uker, sneik kiloene seg på ganske fort.

Max er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse! Svar med sitat
Gammel 14-11-07, 18:58   #6
Smula
Seniormedlem

Smula sin avatar

Medlem siden: May 2007
Smula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt likt

Ja, jeg går ned uten trening. Om jeg går like fort ned som hvis jeg trente mer, er en helt annen sak.

Smula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-11-07, 20:25   #7
Joika
Medlem

Joika sin avatar

Jeg er helt ok form. Det er mer tiden som ikke strekker helt til.
Men innser at jeg bare MÅ rydde tid.

Gammel 14-11-07, 21:53   #8
MorStine
Seniormedlem

MorStine sin avatar

Hvor: Eidsvoll
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Jeg har gått ned 24 kg uten å trene. Gikk litt turer i starten, men tida strekker dessverre ikke til, men kiloene har ramlet av allikevel... er vel individuelt som alt annet...

Gammel 15-11-07, 12:39   #9
indi
Seniormedlem

indi sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
indi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snill

Jeg har vært skikkelig snylta og tett og feber denne uken, og har ikke trent... og det er første uken siden august at jeg ikke har gått ned. Vanligvis forsvinner et kilo i uken.
Tror nok jeg er litt gira på trening, og tenker med en gang at når jeg ikke har fått trent, så er det grunnen... Men antakeligvis tar jeg feil! Er nok heller litt ubalanse i systemet etter snufsing og nysing og hosting... og det går over!
Uansett er det fordel å trene, bygge litt muskler, få bedre kondis, og ikke minst, føle seg mer vel!

indi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Himla mye trening og ketogen mat Svar med sitat
Gammel 15-11-07, 14:16   #10
MorStine
Seniormedlem

MorStine sin avatar

Hvor: Eidsvoll
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Opprinnelig lagt inn av indi, her.

Jeg har vært skikkelig snylta og tett og feber denne uken, og har ikke trent... og det er første uken siden august at jeg ikke har gått ned. Vanligvis forsvinner et kilo i uken.
Tror nok jeg er litt gira på trening, og tenker med en gang at når jeg ikke har fått trent, så er det grunnen... Men antakeligvis tar jeg feil! Er nok heller litt ubalanse i systemet etter snufsing og nysing og hosting... og det går over!
Uansett er det fordel å trene, bygge litt muskler, få bedre kondis, og ikke minst, føle seg mer vel!

Det er jeg helt enig i... Skulle ønske jeg hadde tid og råd til å gå i treningsstudio, men jeg har vært støttemedlem i alt for mange år... Men ELSKER å spinne, så jeg lurer på å betale pr gang og dra når jeg har tid...

Gammel 15-11-07, 19:41   #11
indi
Seniormedlem

indi sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
indi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snill

Opprinnelig lagt inn av MorStine, her.

Det er jeg helt enig i... Skulle ønske jeg hadde tid og råd til å gå i treningsstudio, men jeg har vært støttemedlem i alt for mange år... Men ELSKER å spinne, så jeg lurer på å betale pr gang og dra når jeg har tid...

Har du råd til å være støttemedlem, har du vel råd til å være aktiv og

Beste måten til å få til å gå jevnlig er å få med seg noen, jeg har definitivt flytta mye av mitt sosiale liv til treningen, tar med venner, kolleger, familie... men det hadde ikke funket om jeg ikke hadde treningssenter relativt nært, og jeg husker jo også hvor vanskelig det var når ungene var små...

indi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Himla mye trening og ketogen mat Svar med sitat
Gammel 15-11-07, 20:05   #12
Joika
Medlem

Joika sin avatar

Tror jeg bør skaffe meg en samboer.

Gammel 15-11-07, 20:12   #13
Eilan
Seniormedlem

Eilan sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Eilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av Helga, her.

Tror jeg bør skaffe meg en samboer.

Gammel 15-11-07, 20:34   #14
Joika
Medlem

Joika sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Eilan, her.

Blir litt en ond sirkel da.
Ikke får jeg tak i noe kjærsteemne pga får ikke trent = tjukk.
Jeg er tjukk = ingen kjærste. Ingen kjærste = ikke noe trening.. osv

Buhu. Hehehehe.

Gammel 15-11-07, 22:11   #15
Nannah
Seniormedlem

Nannah sin avatar

Hvor: Akershus
Alder: 65
Nannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastisk

Jeg har ikke trent noe så langt...ren latskap! Trent mye før...går fint ned alikevell jeg

Nye oppskrifter i matbloggen min !! http://hanseloggretel.blogspot.com/
Nannah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF... Svar med sitat
Gammel 15-11-07, 22:14   #16
Joika
Medlem

Joika sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Nannah, her.

Jeg har ikke trent noe så langt...ren latskap! Trent mye før...går fint ned alikevell jeg

Jeg har veid 100. Da gikk jeg fort ned til 82 ca. Så var det bråstopp.
Så kan hende det er noe som er mer vanlig jo nærmere matchvekt man er.

Ikke godt å si. Her må det i allefall jogges!

Gammel 15-11-07, 22:35   #17
anneca
Medlem

Medlem siden: May 2004
Alder: 53
anneca er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av Helga, her.

Blir litt en ond sirkel da.
Ikke får jeg tak i noe kjærsteemne pga får ikke trent = tjukk.
Jeg er tjukk = ingen kjærste. Ingen kjærste = ikke noe trening.. osv

Buhu. Hehehehe.

Jeg er glad jeg var en syltynn 18 åring når jeg møtte mannen min . Ellers hadde jeg nok ikke akkurat hatt draget på mannfolk med den kroppen jeg har nå...... . Jeg har minst dobblet vekten på de 18 årene vi har vært sammen.

Forøvrig prøver jeg å trene, men har ikke holdt på lenge nok med kuren til å vite hva slags innvirkning det har.

Min journal

Nov`07-Nov`08: minus 25 kg på ketolyse.

Sist redigert av anneca : 16-11-07 kl 10:35. Årsak: Veldig mange teite skrivefeil....
anneca er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ny runde med ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-11-07, 06:24   #18
Nannah
Seniormedlem

Nannah sin avatar

Alder: 65
Nannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastisk

jeg har alltid vært tjukk.more or less....har da aldrig mangla draget på mannfolk av den grunn!!

Nye oppskrifter i matbloggen min !! http://hanseloggretel.blogspot.com/
Nannah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF... Svar med sitat
Gammel 16-11-07, 08:11   #19
anneca
Medlem

Medlem siden: May 2004
Alder: 53
anneca er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av Nannah, her.

jeg har alltid vært tjukk.more or less....har da aldrig mangla draget på mannfolk av den grunn!!

Nei, det jo heldigvis litt andre ting gutta ser etter og.

Min journal

Nov`07-Nov`08: minus 25 kg på ketolyse.
anneca er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ny runde med ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-11-07, 10:25   #20
Tidligere bruker
Gjest

Om man er tykk eller tynn spiller ikke så stor rolle for de fleste menn.
det er mange av oss menn som foretrekker formfulle damer så det er ingen grunn til å gi opp

Svar med sitat
Gammel 16-11-07, 10:38   #21
Georgine
Supermoderator

Georgine sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Alder: 55
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Stephan, her.

Om man er tykk eller tynn spiller ikke så stor rolle for de fleste menn.
det er mange av oss menn som foretrekker formfulle damer så det er ingen grunn til å gi opp

Så egentlig kunne jeg droppa å gå ned?
Bare tuller med deg

Angående trening, jeg trener litt og kan ikke trene mer pga ett handicap. Kiloene raste da jeg fant akkurat den kombinasjonen fett/protein som passer for meg, men nå som det er de siste kiloene som gjenstår så sliter jeg og tror vel at de hadde gått lettere om jeg hadde trent.

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
I ketose, går for sakte ned, trenger hjelp! Thorwald Spørsmål og svar 34 08-08-07 19:04
2. gang i ketose, og jeg går ned like mye mam Ketolysekuren 4 22-06-07 14:56
Jeg går bare ikke ned HildePåSlankern Spis deg ned i vekt med Skaldeman 17 04-02-06 09:47

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:18.