Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

2. gang i ketose, og jeg går ned like mye

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 21-06-07, 18:18   #1
mam
Seniormedlem

mam sin avatar

Medlem siden: Aug 2004
mam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjent

2. gang i ketose, og jeg går ned like mye

Jeg har nå gått ned 3,7 kg etter 6 dager. Jeg hadde brutt ketolysekuren i 2 uker og spist skikkelig nei-mat. Tok meg i nakken og startet igjen.

Når jeg startet etter påske gikk jeg ned 3,8 kg de første uka.

Betyr det at jeg samler nesten 4 kilo vann i kroppen?
Er ikke det forskrekkelig mye? Skulle ikke jeg samle mindre vann når jeg hadde gått ned 9 kilo?

Torkil sier i boka at en vil gå opp et par kg når en avslutter kuren. Men jeg går altså opp nærmere 4 kg.

Kan det skyldes at jeg har anlegg for mye vann i kroppen etter alle årene med lavt stoffskifte? Jeg så at jeg hadde opphovnete ben selv etter medisinering. Hva er det vannet lagres i?

Fettceller? Underhud? Og er det slik at fettcellene forsvinner aldri, de blir bare tømt og venter på å fylles? Samme med vev som lager vann?

mam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 21-06-07, 19:44   #2
Lemen
Seniormedlem

Lemen sin avatar

Medlem siden: May 2006
Alder: 45
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: 2. gang i ketose, og jeg går ned like mye

Har jeg skeiet ut over flere dager, så er ikke det ikke uvanlig at jeg kan legge på meg 3-4 kilo som forsvinner ganske raskt igjen. Jeg har regnet med at det meste av dette er vann.

Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-06-07, 19:48   #3
Gerd
Jeg kan og jeg vil!

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Eller det kan vel være avfallstoff etter utskeielsen som legger seg i kroppen og som forsvinner når man spiser lavkarbo igjen?

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 22-06-07, 09:27   #4
Smula
Seniormedlem

Smula sin avatar

Medlem siden: May 2007
Smula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt likt

4 kg er ingen mengde for vannansamling, nei.
Det "vanligste" er vel 2-3 kg, men jeg tviler ikke på at en kan ta inn mer enn det også.

Smula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-06-07, 14:56   #5
nomma
Seniormedlem

nomma sin avatar

Medlem siden: May 2005
Hvor: Trøndelag
Alder: 53
nomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt likt

Opprinnelig lagt inn av Lemen, her.

Har jeg skeiet ut over flere dager, så er ikke det ikke uvanlig at jeg kan legge på meg 3-4 kilo som forsvinner ganske raskt igjen. Jeg har regnet med at det meste av dette er vann.

signerer denne..

"her we go again"
nomma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jippi! Jeg Klarte det. På sykkel til Hallingdal Kristian Livets lyse side 15 05-10-08 23:39
99-tråden!!!!!!! nalana Livets lyse side 5 22-12-04 15:33

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:45.