Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Atkins-boka

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 02-02-08, 23:55   #1
Liiiz
Medlem

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Oslo
Alder: 37
Liiiz er på en erverdig vei

Atkins-boka

Jeg har lyst på Atkins bok(a) for å lese om vedlikeholdningsprogrammet siden det var bedre beskrevet her, men ser at det er flere bøker. Hvem av de anbefaler du for å lese om vedlikeholdningsprorgrammet? Og går det for det samme om jeg går på ketolyse sitt vedlikeholdningsprogram eller atkins sin?

Gammel 03-02-08, 00:13   #2
Liiiz
Medlem

Sv: Atkins-boka

Og hvilken av bøkene til Lindberg? Hvem av metodene tror dere funker best; atkins-, ketolyse- eller lindbergs vedlikeholdsprogram?

Gammel 03-02-08, 00:15   #3
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Ketolyse har egentlig ikke noe vedlikeholdsprogram, Torkil Andersen anbefaler å gå over til å spise etter f.eks Dr. Lindbergs anbefalinger.

Om du skal kjøpe Atkins-boka, så bør du kjøpe den nyeste Dr. Atkins New Diet Revolution fra 2001, om jeg ikke husker feil. Ikke kjøp den norske boka, selv om den er trykket for ikke så lenge siden, så er det av en eller annen grunn en mangelfull oversettelse av utgaven fra tidlig nittitall. I så fall, så er forumet et godt sted å fylle hullene. Men om du ikke har problemer med å lese engelsk, så kjøp den jeg anbefaler

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 03-02-08, 09:39   #4
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av photobscura, her.

Om du skal kjøpe Atkins-boka, så bør du kjøpe den nyeste Dr. Atkins New Diet Revolution fra 2001, om jeg ikke husker feil.

Det er utgavene f.o.m 2002, - helst den som er trykket i 2003 som er den korrekte (Den oransje med blå skrift utenpå).

Den norske er som P sier for det føste feil oversatt, og så bruker den Atkins 1992/1999 utgave som grunnlag. Og Atkins kom med MANGE endringer i 2002 utgaven...... 2003 utgaven er i tillegg mer "europeisk" i mål og vekt.

Gammel 03-02-08, 14:10   #5
Liiiz
Medlem

Takk for svar! Hva med Lindberg da, hvem avv bøkene hans?

Gammel 03-02-08, 14:11   #6
Liiiz
Medlem

Nille, var det denne boka til Atkins du mente?

DR. ATKINS' NEW DIET REVOLUTION
Undertittel: THE NO-HUNGER, LUXURIOUS WEIGHT LOSS PLAN THAT REALLY WORKS!Forfatter: Robert C. AtkinsForlag: Ebury PressFormat: Heftet, Språk: Engelsk Utgitt: 200301, Antall sider: 560Opplag: NEW ED, Vekt i gram: 369ISBN10: 0091889480ISBN13: 9780091889487

Gammel 03-02-08, 14:56   #7
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Den er det ja..... Noen utgaver har mørkeblå skrift på den oransje, men det er rett type fra 2003 !

Gammel 03-02-08, 15:25   #8
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Takk for rettelsen Nille, hukommelsen glir litt ut i blant, og jeg kunne jo virkelig ikke gå i bokhylla og se etter selv, hehe

Det er vel Fedons Metode som er den nyeste diett-boka til Fedon Lindberg, skal se om jeg finner en link her...

Her ja! Denne er visst varmt anbefalt: http://www.bokkilden.no/SamboWeb/pro...FQKIMAodnhpGXw

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 03-02-08, 15:28   #9
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Jeg vil også anbefale denne. Jeg har lånt den på biblioteket, og den har gitt meg mange gode pekere i forhold til hvordan jeg skal leve når jeg er "ferdigslanket".
http://www.bokkilden.no/SamboWeb/enk...x=0&submit.y=0

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 03-02-08, 21:04   #10
Liiiz
Medlem

Takk for supre svar og god hjelp! Nå er bøkene bestilt, og den ene skal lånes på biblioteket.

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fakta og feiloppfatinger om Atkins Ernæringsmessige Tilnærming HP Atkins kosthold 22 24-06-08 16:56
Atkins' diett - farlig eller genial? donjuanwannabe Lavkarbo generelt 27 22-05-08 08:08
Lavkarbo resurser HP Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 32 01-08-05 11:13

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:47.