Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Angående ketose og karbohydratmengde

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 15-02-08, 00:33   #1
beate
Medlem

beate sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Alder: 51
beate er ny på veien
Question

Angående ketose og karbohydratmengde

Hei. Har bare et lite spørsmål her like før leggetid som jeg lurer på
Spiser man lite med karbo så kommer man i ketose. Men hvor lite skal man spise før dette oppnås? Tenker her på at det anbefales 15-20 karber om dagen. Men kan man også komme i ketose om man spiser 30, 40 eller f.eks 50 karber om dagen?

Da prøve æ på igjen etter en sommer full av dritt!! En erfaring rikar, æ veit kor mang kilo æ må ha å gå på når æ ska vedlikehold!!
Oppstart 09.09.11!!! Mål?? 7.8 kilo i første omgang. Totalt: - 5.2 kg før jul + - 0.6 kg første uka etter oppstart igjen fra 13.01.12. 2 kilo igjen til 1 delmål. 08/02: Sliter med røykeslutt og et enormt mat/godtesug så jeg og vekta er IKKE venner
beate er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karboredusert kosthold Svar med sitat
Gammel 15-02-08, 08:18   #2
MorStine
Seniormedlem

MorStine sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 46
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Sv: Angående ketose og karbohydratmengde

Ja, noen få opplever det... Men i ketolysekuren er det ikke anbefalt mer enn 15, max 20 karbs pr døgn.

Gammel 15-02-08, 08:39   #3
Lisbeth
Seniormedlem

Lisbeth sin avatar

Hvor: Oslo
Alder: 57
Lisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastisk

Jeg ligger som regel under 10 karbo pr dag,men er ikke i ketose..

Lisbeth er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-02-08, 08:47   #4
MorStine
Seniormedlem

MorStine sin avatar

Hvor: Eidsvoll
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Opprinnelig lagt inn av Lisbeth, her.

Men vennen da, det er jo ALTFOR lite... Da vil kroppen din gå på sparebluss og ikke forbrenne noe, og i allefall ikke komme i ketose. Kroppen trenger karber- riktige sådan, fra grønnsaker. Hvordan klarer du å holde deg under 10 pr dag? Hva spiser du? Og om du ikke er i ketose, så går du jo ikke på ketolyse heller for det er jo hele poenget med ketolysen, å være i ketose...

Gammel 15-02-08, 08:51   #5
Smula
Seniormedlem

Smula sin avatar

Smula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt likt

For Guds skyld, opp med mengden! Det blir sagt her at det er bedre å ligge på over 20 enn på under 15 om dagen.

For øvrig er jeg en av dem som likevel er i ketose på over 20 karber. Vet ikke nøyaktig hva grensen min er, men jeg kan iallefall ligge på 30 daglig og likevel være i ketose.

Smula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-02-08, 08:54   #6
Lisbeth
Seniormedlem

Lisbeth sin avatar

Hvor: Oslo
Alder: 57
Lisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av MorStine, her.

Men vennen da, det er jo ALTFOR lite... Da vil kroppen din gå på sparebluss og ikke forbrenne noe, og i allefall ikke komme i ketose. Kroppen trenger karber- riktige sådan, fra grønnsaker. Hvordan klarer du å holde deg under 10 pr dag? Hva spiser du? Og om du ikke er i ketose, så går du jo ikke på ketolyse heller for det er jo hele poenget med ketolysen, å være i ketose...

Jeg spiser meg god og mett hver dag, det føles liksom feil å være på "slanker'n" og tvinge i seg mat også..hehe..
Jeg skriver opp alt jeg spiser i journalen min.. hvis du har tid til å se litt på det, hadde jeg blitt veldig glad. Jeg må gjøre noen forandringer neste uke, men vet ikke hva..

Lisbeth er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-02-08, 10:56   #7
sma
Seniormedlem

sma sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Sverige
sma er en juvelsma er en juvelsma er en juvel

Jeg spiser meg god og mett hver dag, det føles liksom feil å være på "slanker'n" og tvinge i seg mat også..hehe..
Jeg skriver opp alt jeg spiser i journalen min.. hvis du har tid til å se litt på det, hadde jeg blitt veldig glad. Jeg må gjøre noen forandringer neste uke, men vet ikke hva..

Da får du endre det du spiser. Mellom 15 og 20 om dagen er nok det beste. Selv opplever jeg at salaten jeg spiser til lunsj drar med seg en god del karber, og man velger jo selv hva man vil ha i den.

sma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: GBP-operert 08.02.2011 Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Alt du har ønsket å vite om ketose Nille Atkins kosthold 110 14-03-14 07:59
Ketoner uten ketose. Fjonken Spørsmål og svar 9 16-07-10 08:10
Ulikt utslag på ulike ketostix Lubbelura Ketolysekuren 7 06-04-09 00:01
Ut og inn av ketose Dissemage Ketolysekuren 9 12-06-07 15:17

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:26.