Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Generell diskusjon Ordet er fritt. |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Full pris på mat på kafè når man ikke bestiller pommes frites?Altså, når dere går på kafè og bestiller middag og sier at dere skal ha uten ris/pasta/potet/pomes frites, betaler dere da samme pris som med? Jeg synes liksom jeg kunne fått litt esktra salat jeg... |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20
![]() |
![]() |
#2 |
Seniormedlem
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Sv: Full pris på mat på kafè når man ikke bestiller pomes frites?Enig! de kunne slå av prisen hvis du dropper ekstra, og ikke vil ha potet, |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet...
![]() |
![]() |
#3 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Telemark
Alder: 53
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Full pris på mat på kafè når man ikke bestiller pomes frites?Du kan jo spørre om du kan få litt ekstra salat istedenfor pomesfritz. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: lavkarbo
![]() |
![]() |
#4 |
Seniormedlem
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Akershus
Alder: 65
Sv: Full pris på mat på kafè når man ikke bestiller pomes frites?Jeg pleier å si at jeg vill ha mer salat ISTEDEN for potet/ris/brød jeg da...
![]() |
![]() |
#5 |
Seniormedlem
Medlem siden: May 2005
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Full pris på mat på kafè når man ikke bestiller pomes frites?Jeg har også bedt om mer salat/grønnsaker i stedet for poteter. Og fått det. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: LCHF
![]() |
![]() |
#6 |
Seniormedlem
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 47
Sv: Full pris på mat på kafè når man ikke bestiller pomes frites?Nå koster jo ikke akkurat pommes frites og ris så mye da. Jeg jobbet på en kafé en gang i tiden og der kjøpte vi inn en porsjon pommes frites til ca 3-4 kroner. Ris er ikke noe dyrere. Så jeg skjønner at de ikke vil gi så voldsomt mye avslag for å servere uten ris eller pommes frites. Jeg syns likevel de kan servere litt ekstra salat, selv om de strengt tatt taper på det... Jeg gjorde nå hvertfall det på kafeen min
![]() |
![]() |
#7 |
Jeg kan og jeg vil!
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Sv: Full pris på mat på kafè når man ikke bestiller pommes frites?Jeg har alltid bedt om salat, ekstra grønnsaker i stedet for potet/ris/pasta. Og aldri betalt ekstra for det. Hverken i Norge eller i utlandet |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: 1
![]() |
![]() |
#8 |
Seniormedlem
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: sunnmøre
![]() ![]() ![]() |
Sv: Full pris på mat på kafè når man ikke bestiller pommes frites?det fins jo prisa for kun pommes frites....burde ikkje være nåkka problem å evt trekke den summen fra |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: ketolyse
![]() |
![]() |
#9 |
Seniormedlem
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 43
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Full pris på mat på kafè når man ikke bestiller pommes frites?Jeg har noen få ganger fått avslag på pris, men forventer ikke å få det. Blir stort sett tilbydt ekstra salat.
![]() |
![]() |
#10 |
Seniormedlem
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 47
Sv: Full pris på mat på kafè når man ikke bestiller pommes frites?
Det blir en veldig dårlig deal for kafeen eller restauranten. De regner ikke ut prisen på et måltid på en måte som gjør at man bare kan trekke fra den prisen du finner på en porsjon pommes frites alene. Som sagt koster en porsjon pommes frites kanskje 4 kroner i innkjøp. Hvis du trekker fra 25 kroner på en middag fordi du har fjernet den pommes fritesen fra måltidet har du plutselig fjernet kanskje halve fortjenesten kafeen hadde på måltidet. Da er det plutselig knapt verdt jobben å servere deg det måltidet i det hele tatt... Med mindre du bestiller noen glass vin til maten da
![]() |
![]() |
#11 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Sv: Full pris på mat på kafè når man ikke bestiller pommes frites?Takk for oppklaring! |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20
![]() |
![]() |
#12 |
Medlem
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 43
![]() |
Sv: Full pris på mat på kafè når man ikke bestiller pommes frites?jeg har verken fått eller forventa avslag i prisen. men jeg spør gjerne om å få litt ekstra salat isteden. eneste gangen jeg måtte betale ekstra var på egon, da ville jeg ha litt grønnsaker isteden for pitabrød....måtte betale 20 kr ekstra og fikk 2 biter brokkoli..... |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: ketolyse
![]() |
![]() |
#13 |
Medlem
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Full pris på mat på kafè når man ikke bestiller pommes frites?Spiser ute når jeg er på reise. Og da gjerne på serverings-steder som reklamerer med indisk/kinesisk/mexicansk ell. Og er de drevet av innvandrere så er det aldri problemer med ekstra salat. "Norske " resturanger kan være litt mere kiip. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Er tilbake til en mellomting Ketolyse/Skaldemann
![]() |
![]() |
#14 |
Medlem
Medlem siden: Jun 2007
![]() |
Sv: Full pris på mat på kafè når man ikke bestiller pommes frites?Jeg synes så absolutt man burde kunne få mer salat/grønnsaker i stedet for ris/pf/potet, og det uten å betale for det. |
![]() |
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Pommes frites | kosline | Spørsmål og svar | 21 | 18-02-09 23:59 |
Glad i pommes frittes? | øyertbærto | Middag | 8 | 21-01-09 12:59 |