Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Pommes frites

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-02-09, 22:40   #1
kosline
Juniormedlem
 
kosline sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Åfjord
Innlegg: 26
kosline er på en erverdig vei

Pommes frites

Når ska d bli lov å eta pommes frites igjæn da?? æ e bekymra..
Og for å itj snakk om smågodt!!

__________________
Alt e ber enn ingenting!!!
kosline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo-ketose litt på egen hånd Svar med sitat
Gammel 16-02-09, 23:00   #2
valleygirl
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: pommes frites..

hvis det er en bekymring, så bør du nok vurdere om dette er det rette for deg. kan bli i overkant tøft........ Mange av oss bør nok ikke spise pommes frittes resten av livet. HVem bør egentlig det, når jeg tenker meg om? Men alvorlig talt, når og hvis du ønsker å spise det igjen, avhenger vel av motivasjonen for å begynne på et lavkarbo kosthold i utgangspunktet? Eller kanskje dette var en spøk jeg ikke skjønner?

  Svar med sitat
Gammel 16-02-09, 23:09   #3
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: pommes frites..

Opprinnelig lagt inn av kosline, her.

Når ska d bli lov å eta pommes frites igjæn da?? æ e bekymra..
Og for å itj snakk om smågodt!!

Til påske, St.Hans, bursdagen din og lille julaften .

Vel, fra spøk til alvor.... Med mindre du ikke har tenkt til å legge om kostholdet ditt, så blir det ikke egentlig lov i det hele tatt siden det ikke er sunt og det er det vi blir overvektige og syke av i første omgang.

Etter å ha levd uten sukker en stund vil du faktisk oppleve at sukkerhungeren går over og at hvis du spiser noe med mye sukker i, så er det ikke så godt som du forventet!
Personlig var julen en nedtur når det gjalt alt det godteriet jeg hadde gledet meg til å spise... . Det ble til at julen ble mest lavkarbo/ketolyse allikevel.

Prøv å tenke igjennom hva du vil med lavkarbo/ketolysen din: er det bare for å miste noen kg til en bestemt anledning så kan du begynne å spise hva du vil etterpå.
Hvis lavkarbo/ketolyse er et middel til å oppnå en sunn og frisk kropp for resten av livet, så vet du at du aldri kan begynne å spise pommes frites eller smågodt igjen - men en gang i blant er det vel greit - og det er ikke hver uke...

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 16-02-09, 23:10   #4
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: pommes frites..

Opprinnelig lagt inn av valleygirl, her.

Eller kanskje dette var en spøk jeg ikke skjønner?

Hmm, ja det lurte jeg også litt på...

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 16-02-09, 23:15   #5
Goggen
Seniormedlem
 
Goggen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 998
Goggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastisk

Sv: pommes frites..

Hvis dette er alvorlig ment.

1) Chips,Pomme frites,Potetsnacks osv. inneholder mye fett som er sterkt varmebehandlet. Fett endrer egenskaper ved høy varme og skaper uheldige effekter i fettet. Hvis du snakker om å spise det en gang eller tre i året, er det sikkert ikke direkte farli, men ikke å anbefale.

2) Smågodt er sukker. Sukker løser ut insulin. Insulin lagrer fett.
I tillegg inneholder de en en coctail av e-stoffer, farger vi ikke riktig vet hvordan virker. Mange av e-stoffene er jo naturlige. Nær sagt alt i mat har et e-nummer. Men det er også mange kjemiske ikkenaturlige e-stoffer. De er testet og godkjent hvar for seg, men ingen har helt kontroll på hvordan de oppfører seg i kroppen i en salig coctail.

Styr unna begge deler!

__________________



Goggen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 17-02-09, 23:05   #6
kosline
Juniormedlem
 
kosline sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Åfjord
Innlegg: 26
kosline er på en erverdig vei

Sv: Pommes frites ...

hehehe,,, var nok bare en liten skøyer som stakk meg, etter å ha lest og lest om karbohydrater opp og ned,, hit og dit.. Trengte kanskje litt oppmuntring..=))
Og d fikk jeg..
Det er snart påske!!! hehehehehehe.....

__________________
Alt e ber enn ingenting!!!
kosline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo-ketose litt på egen hånd Svar med sitat
Gammel 17-02-09, 23:21   #7
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Pommes frites ...

Dessuuuuten, det går an å bake tingtangs-fliser i ovnen.
Og ha olje på. Som rapsolje.
Tingtangs (mildt utskeiende) kan være gulrøtter, søtpoteter, kårot, straite ting kan være bakte striper med brokkoli...kanskje andre har ideer?

Ellers, OM, du hadde lyst å spise pf så gå på MacD med en venn, ha salaten med kylling (be om majones istedenfor dressingen), og spis pf fra kompisens pakke etter den er begynt å bli kald. DET får deg bort fra pf for en stund. Blærk.

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 17-02-09, 23:21   #8
Kristin_B
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 41
Innlegg: 41.479
Kristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastisk

Sv: Pommes frites ...

Kristin_B er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-02-09, 09:09   #9
Chunky
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Pommes frites

Når det gjelder McDonalds så vet du kanskje at de har sukker i nesten ALT? Selv i hamburgerkjøtt, salater - og ikke minst i pommes frites. Det er slik de får folk hekta Det er f.eks. 10 gram rent sukker i en BigMac.


Sist redigert av Chunky : 18-02-09 kl 09:22.
  Svar med sitat
Gammel 18-02-09, 09:12   #10
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Pommes frites

Opprinnelig lagt inn av Chunky101, her.

Når det gjelder McDonalds så vet du kanskje at de har sukker i ALT? Selv i hamburgerkjøtt, salater - og ikke minst i pommes frites. Det er slik de får folk hekta

Stilig...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-02-09, 10:07   #11
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Pommes frites

Sitat:

Når det gjelder McDonalds så vet du kanskje at de har sukker i nesten ALT? Selv i hamburgerkjøtt, salater - og ikke minst i pommes frites. Det er slik de får folk hekta Det er f.eks. 10 gram rent sukker i en BigMac.

Det er DERFOR bare salaten med grilla kylling uten dressing men med majones er ok. Og etter den deilige salaten er det SÅ nedtur med en dvask McD pommes...veldig bra kur!

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 18-02-09, 10:44   #12
Chunky
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Pommes frites

Bortsett fra at salaten UTEN dressing og krutonger inneholder 3% sukker...

http://www.mcdonaldsmenu.info/nutrition/menucal.jsp

Søk på Grilled Chicken Caesar Salad, uten dressing og krutonger

  Svar med sitat
Gammel 18-02-09, 11:13   #13
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: Pommes frites

høh merkelig. jeg har ei venninne som har jobba på mcdonalds, og hun sier at det er bare tull at det er sukker i salaten.. (for bedre holdbarhet)

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 18-02-09, 12:02   #14
Chunky
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Pommes frites

Vel, dette er jo McDonalds egne offisielle tall

  Svar med sitat
Gammel 18-02-09, 15:15   #15
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: Pommes frites

Men da mente hun/vi salaten som er på burgeren da, var ikke snakk om kyllingsalaten..

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 18-02-09, 16:17   #16
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Pommes frites

det finnes jo endel sukkerfritt godterier om det kniper veldig da..Og etterpåkniper det i magen .

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 18-02-09, 22:19   #17
kosline
Juniormedlem
 
kosline sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Åfjord
Innlegg: 26
kosline er på en erverdig vei

Sv: Pommes frites ...

hehehe...Akkurat d jeg hadde trengt!!

__________________
Alt e ber enn ingenting!!!
kosline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo-ketose litt på egen hånd Svar med sitat
Gammel 18-02-09, 22:21   #18
kosline
Juniormedlem
 
kosline sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Åfjord
Innlegg: 26
kosline er på en erverdig vei

Sv: Pommes frites ...

Jeg skjønner ingenting av det her.. Prøvde å svare kristin her men.. Svaret kom jo helt på bunnen, så det vart jo litt teit..=/

__________________
Alt e ber enn ingenting!!!
kosline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo-ketose litt på egen hånd Svar med sitat
Gammel 18-02-09, 23:09   #19
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Pommes frites

Den Macdonaldssiden er potensielt den mest umulige jeg har lest på lenge...

http://nutrition.mcdonalds.com/nutri...seCustomize.do

Denne er bedre.
Det er altså 6kh i salatmiksen, vil tro at mye av det er fiber...

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 18-02-09, 23:14   #20
blåbær
Seniormedlem
 
blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Alder: 41
Innlegg: 2.213
blåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt likt

Sv: Pommes frites ...

Opprinnelig lagt inn av kosline, her.

Jeg skjønner ingenting av det her.. Prøvde å svare kristin her men.. Svaret kom jo helt på bunnen, så det vart jo litt teit..=/

Hvis du trykker på siterknappen, så skjønner vi jo hva du svarer på. Svaret kommer fremdeles på bunnen, men det er likevel lettere å se hva du mener da.

__________________


blåbær er avlogget   Min kostholdsfilosofi: God mat! Svar med sitat
Gammel 18-02-09, 23:18   #21
kosline
Juniormedlem
 
kosline sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Åfjord
Innlegg: 26
kosline er på en erverdig vei

Sv: Pommes frites ...

Opprinnelig lagt inn av blåbær, her.

Hvis du trykker på siterknappen, så skjønner vi jo hva du svarer på. Svaret kommer fremdeles på bunnen, men det er likevel lettere å se hva du mener da.

Thanks!!! Tar litt tid å forstå hvordan ting fungerer her inne...

__________________
Alt e ber enn ingenting!!!
kosline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo-ketose litt på egen hånd Svar med sitat
Gammel 18-02-09, 23:59   #22
energibunten
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2007
Alder: 52
Innlegg: 648
energibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjent

Sv: Pommes frites

hehe fornøyelig tråd. Noen idag sa at MC-burger var så fetende, jeg sa det er mye annet som er problemet enn det og nå fikk jeg fint svar på det. 10g sukker + fint mel, jaja, burger er karbobombe altså...det var det jeg visste. Og Pf gjør ikke måltidet mer balansert akkurat.

energibunten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, hel sunn mat Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Glad i pommes frittes? øyertbærto Middag 8 21-01-09 12:59
Pommes frites av selleirot Valeriana Middag 6 19-01-08 19:17
Bamses wannebe pommes frites/chips Bamse Annen mat 0 03-09-07 21:01
elsker pommers frites med ost.... Iset Atkins kosthold 0 20-02-04 12:42


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no