Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt

Vann

Generell ernæringsdebatt Tema som ikke har med begrenset karbohydratinntak å gjøre.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 12-08-09, 19:23   #1
mokki
Medlem

Medlem siden: Mar 2006
mokki er ny på veien

Vann

Sliter skikkelig med å få i meg vann jeg. Har aldri vært flink å drikke. Føler sjelden tørste. Det merkes jo huden, er tørr som bare det.
I dag har jeg vært kjempeflink og drukket 3 store glass med vann... er jo sikkert ikke mer enn 1,2 liter.....
ikke hjelper det med en mugge med vann i kjøleskapet (jeg foretrekker uansett romtemperert vann), flaske er prøvd..

Her har jeg absolutt en jobb å gjøre...

mokki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 12-08-09, 19:33   #2
SunnhetMedSirrup
Seniormedlem

SunnhetMedSirrup sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: østfold
SunnhetMedSirrup er ny på veien

Sv: vann

det er jo trist og høre men ahr du prøvd kansje litt kunstig søtning ?
eller noen fancy isbiter? husker når jeg var guttonge, lagde mamma isbiter av agurker til meg

Gammel 12-08-09, 19:49   #3
Gerd
Jeg kan og jeg vil!

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Du er på rett vei

Tilsett noen dråper sitronsaft (sånne små gule flasker) i vannet. Det er veldig forfriskende.
Agurk, en appelsinskive, lime, Frisker også godt opp vannet.

Det er jo en vane som ofte trenger tid på å innøves.

Jeg bruker flaske. Og passer alltid på å fylle opp igjen med en gang den er tom

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 12-08-09, 19:51   #4
SunnhetMedSirrup
Seniormedlem

SunnhetMedSirrup sin avatar

Hvor: østfold
SunnhetMedSirrup er ny på veien

hvor mange karbs er det i sitronsaft, egentlig? selve sitronen ligger vel rundt 6 karbs?

Gammel 12-08-09, 19:53   #5
Gerd
Jeg kan og jeg vil!

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

iflg. matvareguiden 8,63 pr 100 gram: http://www.matvareguiden.no/sokemask...t&type=matvare

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 12-08-09, 20:37   #6
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Jordbær eller bringebær i vannet er veldig godt! Drikk litt farris i tillegg for variasjon.

Gammel 12-08-09, 20:57   #7
Elinengelen
Medlem

Elinengelen sin avatar

Elinengelen er på en erverdig vei

Jeg klarer bare å få i meg kjøpevann. det i krana smaker dritt....sukk....

Elinengelen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: tar en liten pause fra ketolyse, og snuser litt på South Beach Svar med sitat
Gammel 12-08-09, 21:04   #8
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

"Bare Vann" kannene på Rema koster 20 kr for 5 liter, og er minst like god som imsdal på flaske

Gammel 13-08-09, 04:00   #9
Rin
Seniormedlem

Rin sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 40
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Pussig hvordan folk er forskjellige sånn - jeg har alltid drukket mye, hele dagen (skjønt det har ofte gått i saft og brus, innrømmer jeg, men har for det meste klart å konvertere til rent vann de siste årene), mens min mor for eksempel synes det er omtrent umulig å skulle få i seg to liter eller mer i tillegg til kaffen hver dag.

Jeg vet ikke helt hvordan man 'lærer' seg å drikke mer, det er kanskje et usunt krumspring å starte med noe man i alle fall drikker for smakens skyld for deretter å bytte det ut litt trinnvis med kaldt og friskt vann? (Selv har jeg en 2liters-kanne vann med ingefær og en sitronskive i kjøleskapet for avveksling, mm!)

Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vann Merre Andre dietter 5 12-08-09 16:36
Vann! Kanutten Spørsmål og svar 1 01-06-09 22:42
Vann! Kanutten Kosttilskudd 10 22-05-09 21:52
Vann sara Lavkarbo generelt 3 08-05-09 11:44
Vann cilemora Dr Lindbergs 5 18-11-07 12:46

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:57.