Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold. |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Juniormedlem
Medlem siden: Feb 2011
![]() |
![]() Partystoppere/vektstagnasjonHei! |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/ketolyse
![]() |
![]() |
#2 |
Seniormedlem
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 58
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Partystoppere/vektstagnasjonPartystopprere er veldig individuelt og ikke noe man skal tenke på før man har gått en stund på lavkarbo vekta har stått rolig i flere uker |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: LCHF
![]() |
![]() |
#3 |
Juniormedlem
![]() |
Sv: Partystoppere/vektstagnasjonProblemet er vel det at jeg vet ikke hvordan jeg skal gå fram for å finne dem. Hvor mange matvarer skal jeg kutte ut om gangen? Hvor lenge skal jeg være uten den/de aktuelle matvarene? Kan vekten stagnere som følge av flere matvarer samtidig? I så fall blir det jo vanskelig å finne synderen... |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Seniormedlem
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 58
Sv: Partystoppere/vektstagnasjon
Hvor lenge har du holdt på? Og hvor mye skal du ned? |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: LCHF
![]() |
![]() |
#5 |
Juniormedlem
![]() |
Jeg er 170 cm og veier 81 kg, og vil derfor forsøke å gå ned 10-13 kg ihvertfall. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Seniormedlem
Hvor: I nord
![]() ![]() ![]() |
Sv: Partystoppere/vektstagnasjonDu ligner meg og min tur langs lavkarbostien, både når det gjelder ønsket vektnedgang og forholdet fett/proteiner. Jeg har ennå ikke prøvd å luke ut partystoppere, rett og slett fordi det har gått jevnt bra. Jeg slet litt i ukene 4 - 5/6, men så har det løsnet til gangs. Jeg økte så grønnsakmengden (av de "gode" grønnsakene) og økte faktisk litt på fettet også. Samtidig er det i denne tiden av kuren(kostholdet) at fettforbrenningen trolig slår inn for fullt. Derfor vet jeg ikke hvorfor det plutselig løsnet. Har ikke kuttet ut mulige partystoppere. Du kan jo ta en titt på journalen min og se om du får tips eller kjenner deg igjen. Lykke til |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Tja.. Lavkarbo med mye grønnsaker
![]() |
![]() |
#7 |
Juniormedlem
![]() |
Ja, det er selve sammensetningen jeg sliter litt med. Har ikke lyst at forbrenningen skal gå på bekostning av muskelmasse som følge av lite mat, men vil heller ikke få i meg for mye proteiner |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
Medlem siden: Mar 2011
![]() |
Sv: Partystoppere/vektstagnasjonhar hørt at nøtter KAN være en partystopper? vurderer å spise de gode sconesene jeg lagde (mears oppskrift) til frokost imorgen, de inneholder masse mandler og mandelmel. men jeg er fortsatt i ketose så jeg gjetter vel at nøtter ikke gjelder for meg. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert
![]() |
![]() |
#9 |
Juniormedlem
![]() |
Tror ikke jeg har intolerans for nøtter. Spiser en del mandler, men når det kommer til nøtter er jeg nøye på å velge de med lite karbs. Men tror ikke det er noe problem, da det er lenge siden jeg har spist det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Juniormedlem
![]() |
Sv: Partystoppere/vektstagnasjonBidrar den ikke bare til vektstagnasjon* mente jeg |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Seniormedlem
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
' |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/
![]() |
![]() |
#12 |
Seniormedlem
Bruker du stix for å sjekke om du er i ketose eller ikke? Isåfall ville jeg ikke hengt meg opp i om den en dag nå og da ikke viser utslag, det kan ha forskjellige årsaker. Spiser du så lite karbohydrater vil du mest sannsynlig være i ketose uansett - men mengden av ketoner kan variere i løpet av dagen. Test deg uansett ikke annet enn et par timer etter dagens siste måltid for mest riktig resultat. (mange tråder om dette, søk opp ketose så kan du lese litt selv |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Juniormedlem
![]() |
Har lest ganske mye, men mye er så usikkert. Men kan mengden proteiner over lengre tid ha noe å si tror du? At kroppen har laget glukose av overflødig proteiner? |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Seniormedlem
Ada-Emilie har erfaring med å spise mye protein, kanskje hun har noen tanker om dette? Det spørs hvor mye du mener med MYE da... |
![]() |
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Vektstagnasjon | Momsa | Ketolysekuren | 14 | 14-07-08 09:57 |
Vektstagnasjon - gjør jeg noe feil? | rsnblaa | Atkins kosthold | 4 | 24-08-07 17:03 |
Vektstagnasjon, selvfølgelig ... | Lindabtn | Ketolysekuren | 11 | 06-08-07 20:19 |
Kylling og vektstagnasjon | polvott | Spørsmål og svar | 9 | 07-04-06 18:10 |