Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

VG i dag

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 23-08-09, 19:18   #1
lille74
Medlem

lille74 sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Trøndelag
Alder: 50
lille74 er på en erverdig vei

VG i dag

http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=570519

var jo litt spennende lesing

090709 - 110310-23,7 kg
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=27309
lille74 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-08-09, 19:25   #2
Areola
Supermoderator

Areola sin avatar

Medlem siden: Jul 2005
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: vg i dag.

Jeg synes (unnskyld meg), at det var tull og fjas fra ende til annen.

Men det nå min mening.

Gammel 23-08-09, 19:25   #3
SunnhetMedSirrup
Seniormedlem

SunnhetMedSirrup sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: østfold
SunnhetMedSirrup er ny på veien

takk for at du la ut denne tråden kjekt!!

Gammel 23-08-09, 21:54   #4
Furine
Supermoderator

Furine sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Eg skulle akkurat til å legge ut tråden, men eg ser den allereie er på plass.
Eg tenkte det samme som Areola!

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-08-09, 22:02   #5
SunnhetMedSirrup
Seniormedlem

SunnhetMedSirrup sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: østfold
SunnhetMedSirrup er ny på veien

samme hvor logisk eller hva det er, jeg liker lesestoff! derfor ahr jeg nettop bestilt " good calories, bad calories" : - D

Gammel 23-08-09, 22:24   #6
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: VG i dag

Herregud, for noe opptygd tull.
Jeg måtte virkelig tvinge meg selv til å lese resten etter at åpningssetninga bød på denne:

Sitat:

Det handler alltid om å få i seg færre kalorier enn man bruker når målet er å gå ned i vekt.

Gruuud!

Snakker om forenkling ...

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 23-08-09, 22:47   #7
lille74
Medlem

lille74 sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Trøndelag
Alder: 50
lille74 er på en erverdig vei

vel, den er jo enkel.........men jeg tenke litt mer.på hva som er bra ikke lenger ned.
Generelt om slanking så er det aklorier det går på, det er jo en kjens gjerning.
men hva som forbrenn fett mm. i enkel form i ei avis. ¨

090709 - 110310-23,7 kg
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=27309
lille74 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-08-09, 22:50   #8
Gracella
Seniormedlem

Gracella sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sitat: Det er fullt mulig å gå opp i vekt ved å spise sunne ting, sier Bjerkan.

Det er vel det de fleste her inne har opplevd... Og så var det den "lille" diskusjonen på hva som er sunt, da...

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 23-08-09, 23:17   #9
Iset
Seniormedlem

Iset sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av lille74, her.

Generelt om slanking så er det aklorier det går på, det er jo en kjens gjerning.

Er det? Det er jo bare tull. Når man kan trene og spise 2000 kcal daglig uten å gå ned i vekt, mens man ved å ikke trene og spise 4000 kcal raser ned, betyr jo det at kalorier ikke er alt. Hvertfall at det ikke er så enkelt som det de vil ha det til.

Gammel 23-08-09, 23:24   #10
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av lille74, her.

men hva som forbrenn fett mm. i enkel form i ei avis. ¨

Er det? Det er nettopp det som plager meg, at de framstiller noe som er så utrolig innvikla på en så dum og forenkla måte.
Om man skal måle nøyaktig kaloriforbruk så skal man joggu være god! Alle prosesser i kroppen krever enerig; varme, utånding, cellefornyelse, transport av blod, fordøyelse av mat etc etc. Man bruker energi om man så klør seg i hodet eller gjesper, sover, løper, alt. Det er faktisk ikke mulig i praksis for en vanlig person å måle sitt nøyaktige kaloriforbruk i løpet av en dag med mindre man har fryktelig avanserte måleinstrumenter. Det det går på er å følge kroppens signaler som sier fra når du er sulten og når du er mett!

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:40.