Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Unnskyld meg, men er det mest mulig fett?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 03-10-09, 11:32   #1
mona42
Juniormedlem

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sørlandet
mona42 er ny på veien

Unnskyld meg, men er det mest mulig fett?

Unnskyld meg dere men jeg lurer altså på noe.....
Jeg er i ketose nå tror jeg da.....vekta har stått stille de siste dagene. (må slutte å veie meg hver dag)
Det jeg tenker på er:
Jeg har forstått det slik at man kan spise masse masse fett...da mener jeg fløte, meierismør, ost?, mayones, sæterrømme o.l
Jeg har brukt endel av dette, og nå lurer jeg på om det egentlig er feil? At jeg ikke skal bruke en "dæsj" med fløte men 1 ss?
Jeg bruker også fløte i kaffen..Kan jeg fortsette med det?
Det jeg ikke forstår er at disse produktene fløte, smør og rømme inneholder også noe karbo og derfor må vel de regnes med i regnestykket. Og når dere sier at ost kan være partystopper, betyr det at det blir for mye fett? For ost inneholder vel ikke karbohydrater....
Håper noen kan gi meg svar

Hilsen meg

mona42 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo på min måte Svar med sitat
Gammel 03-10-09, 11:39   #2
Gracella
Seniormedlem

Gracella sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Unnskyld meg, men er det mest mulig fett?

Opprinnelig lagt inn av mona42, her.

Unnskyld meg dere men jeg lurer altså på noe.....
Jeg er i ketose nå tror jeg da.....vekta har stått stille de siste dagene. (må slutte å veie meg hver dag)
Det jeg tenker på er:
Jeg har forstått det slik at man kan spise masse masse fett...da mener jeg fløte, meierismør, ost?, mayones, sæterrømme o.l
Jeg har brukt endel av dette, og nå lurer jeg på om det egentlig er feil? At jeg ikke skal bruke en "dæsj" med fløte men 1 ss?
Jeg bruker også fløte i kaffen..Kan jeg fortsette med det?
Det jeg ikke forstår er at disse produktene fløte, smør og rømme inneholder også noe karbo og derfor må vel de regnes med i regnestykket. Og når dere sier at ost kan være partystopper, betyr det at det blir for mye fett? For ost inneholder vel ikke karbohydrater....
Håper noen kan gi meg svar

Hilsen meg

Alt som inneholder karbohydrater må du ta med i regnestykket.
En partystopper er noe som kan være med på å stagnere vekten, uansett karboinnhold.

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 03-10-09, 11:45   #3
Imse
Seniormedlem

Imse sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

At vekta står stille i noen dager er jo det vanligste i verden, gjerne ei uke eller to også.

Men hvordan i all vider verden vet du hvor mange gram karber du får i deg i løpet av en dag når du bare tar en dæsj av ditt og datt? Du skal ha rundt 15g karber på ketolse og de bør komme fra grønnsaker. En dæsj fløte noen ganger o dagen kan bli mange gram karber. Les på alle forpakninger. Det er forskjell på ost også, feks vanlig hvitost står det 0.5-1g på, mens på smøreost fra first price er det 2g karber eller kanskje 4-5 på noen slag philadelfia el.l.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 06-10-09, 00:03   #4
Alkazelters
Seniormedlem

Alkazelters sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Alkazelters er en juvelAlkazelters er en juvelAlkazelters er en juvel

En grunn til at ost kan være en partystopper er at melkeprotein påvirker insulinet.

Alkazelters er avlogget   Min kostholdsfilosofi: OE Svar med sitat
Gammel 06-10-09, 06:35   #5
SunnhetMedSirrup
Seniormedlem

SunnhetMedSirrup sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: østfold
SunnhetMedSirrup er ny på veien

http://kolhydrater.ifokus.se/Forum/R...readListPage=2

ble litt ned så ser du en link : hvorfor høy fett, ikke høyprotein.

(protein er jo det eneste som blir igjenn når karbohydrater og fett er borte..)

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Beholde mest mulig av muskler klumpen Ketolysekuren 17 28-04-09 00:02
Anbefal meg bøker! Vil lære mest mulig om alle filosofier Bee Spørsmål og svar 1 21-04-09 18:50
Mulig med for få karbo og for mye fett? cinnamon Spis deg ned i vekt med Skaldeman 4 06-10-08 19:24
Om å gjøre å kverulere mest mulig? nellie Spørsmål og svar 16 03-03-08 23:27

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:12.