Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Spm. ifb. med å fjerne alle evt. "stoppere" fra kostholdet.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-10-09, 12:56   #1
Tiki
Seniormedlem
 
Tiki sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 642
Tiki er på en erverdig vei

Spm. ifb. med å fjerne alle evt. "stoppere" fra kostholdet.

Jeg går på Ketolyse og har tatt av litt, men ikke speidelt mye på de ukene jeg har gått på det, litt opp og litt ned. Tok egentlig av mere i forkant da jeg hadde litt mere Fedon preg over kosten. Men jeg har ikke lyst til å gi opp. Har ca. 10 kg. som skal av, og liker kostholdet.

Jeg følger kostholdet ganske så etter boka, forde om jeg ikke veier alt daglig, så tar jeg kotnroller og satt meg bra inn i hva som har hvilke verdier. Men må vel si at jeg falt for mange av disse oppskriftene her inne tidlig i forløpet, og begynte tidlig med Gunnhilds knekkebrød til frokost i ukene, ostechips sånn en i alle fall 3 kvelder i uka som kveldskos, eller pisket krem med litt sukrin, bringebær og valnøtter et par kvelder i uka. Eller spises salat hver dag på jobb, og til middag sammen med kjøtt og fisk.

Har kommet frem til at jeg nå må prøve å skrelle vekk alle evt. såkalte "partystoppere", for så å prøve ut en etter en igjen. Kan jo selvsagt gå andre veien, med å ta vekk en etter en, men er redd jeg mister litt motivasjon på veien hvis jeg ikke skulle se noen form for resultater.

Men tungt hjerte tengte jeg fra uka å droppe ost, fløte, rømme, CF,nøtter, IFA, Fribol, Pepsi max, tomater og bakeprodukter som Gunnhilds knekkebrød og Karins brød som jeg har i fryseren, men bare spiser en sjelden gang.

Da får det bli rene produkter kanskje i alle fall i et par uker, før jeg begynner å prøve ut flere ting igjen.

Men jeg lurer på er det noen slike bake ting her inne som er mere "rene" enn andre, f.eks. Obsi rools?? Vil gjernee ha tips.
Hvis fettkilden bare skal være fett fra kjøtt og flesk, olje, smør og coscosa, så ser jeg for meg at det blir litt mere trått dette her. Kan jeg i en slik situasjon f.eks. spise litt Kims bacongull som litt snaks på kvelden i stede for nøtter eller ostechips? Eller blir det for mye blanding også?

Takk for svar fra kloke hoder her inne.

__________________
Tiki
xxxxxxx
Tiki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF, ca. 20 kh/dag Svar med sitat
Gammel 16-10-09, 13:08   #2
Anom
Seniormedlem
 
Anom sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Ved Mjøsa
Innlegg: 595
Anom er på en erverdig vei

Sv: Spm. ifb. med å fjerne alle evt. "stoppere" fra kostholdet.

Nå kan ikke jeg svare på ditt egentlige spørsmål.
Vil bare si, at tomater er stopper for meg. En bitteliten mistanke til Ifa og.

Anom er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-10-09, 14:23   #3
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Spm. ifb. med å fjerne alle evt. "stoppere" fra kostholdet.

Dette har jeg nettopp gjort - fjernet alle typiske partystoppere - og det har hjulpet meg iallefall. Jeg spiser litt bacongull om kvelden hvis jeg føler for det - men det er jo veldig salt så det kan binde vann. Prøv å unngå det - men hvis nøden er stor.... :-)
Ooopsies inneholder vel ost ? Da vile jeg kutta ut dem også....

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-10-09, 15:53   #4
SunnhetMedSirrup
Seniormedlem
 
SunnhetMedSirrup sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: østfold
Innlegg: 1.332
SunnhetMedSirrup er ny på veien

Sv: Spm. ifb. med å fjerne alle evt. "stoppere" fra kostholdet.

det er jo viktig og kose seg sier de og da..

tror ikke jeg har droppet noe særlig. jeg er bare veeeeldig nøye på karboene.

og GI!

__________________
SunnhetMedSirrup er avlogget   Min kostholdsfilosofi: L C H F f o r l i f e . Svar med sitat
Gammel 16-10-09, 22:17   #5
Curlysue
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Alder: 49
Innlegg: 8
Curlysue er på en erverdig vei

Sv: Spm. ifb. med å fjerne alle evt. "stoppere" fra kostholdet.

Nå ble jeg litt forvirra her... Trodde oster og rømme og sånn var bra når man var på ketolyse?

__________________
Curlysue




Curlysue er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-10-09, 22:21   #6
SunnhetMedSirrup
Seniormedlem
 
SunnhetMedSirrup sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: østfold
Innlegg: 1.332
SunnhetMedSirrup er ny på veien

Sv: Spm. ifb. med å fjerne alle evt. "stoppere" fra kostholdet.

Opprinnelig lagt inn av Curlysue, her.

Nå ble jeg litt forvirra her... Trodde oster og rømme og sånn var bra når man var på ketolyse?

jeg har nok værdens meds forkorta forklaring, men det har seg slik at de er "partystoppere" altså hemmer nedgangen.

ost er salt, og samler vann.

ellers er ca alle melkeprodukter er Partystoppere.. for noen.

heldige meg kan spise så mye ost jeg vil. men rører jeg en paranøtt, huff, ikke noe nedgang denne uka..

__________________
SunnhetMedSirrup er avlogget   Min kostholdsfilosofi: L C H F f o r l i f e . Svar med sitat
Gammel 16-10-09, 22:24   #7
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Spm. ifb. med å fjerne alle evt. "stoppere" fra kostholdet.

Opprinnelig lagt inn av Curlysue, her.

Nå ble jeg litt forvirra her... Trodde oster og rømme og sånn var bra når man var på ketolyse?

Ja, men her er det snakk om de såkalte party stopperne, dvs matvarer som kan hindre vektnedgang. Dersom vekta har stått stille veldig lenge kan man prøve å kutte ut meieriprodukter minus smør, tomater, nøtter, brøderstatninger og søtningsmidler. Andre ting som kan hindre vektnedgang er stress, smerter, sykdom og dårlig søvnkvalitet.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-10-09, 23:57   #8
Tiki
Seniormedlem
 
Tiki sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 642
Tiki er på en erverdig vei

Sv: Spm. ifb. med å fjerne alle evt. "stoppere" fra kostholdet.

Takk for tilbakemeldinger alle sammen. Ja sant det, "opsier" inneholder jo ost.
Satser på at jeg kan begynne å introdusere ost og div. igjen etter en liten stund jeg også. Men nå trenger jeg å finne ut hva som bremser det hele hos meg. Er jo liksom greit å vite hvis det henger på en nøtt eller en tomat liksom.

Ellers liker jeg veldig godt det stabile blodukkeret jeg får ved å være i ketolyse, er mye mindre svimmel også.

Tar gjerne imot flere tips om det er noe en kan lage som har rene ingredienser. Men får vel øke på med egg, min hjemmelagede aioli, reker, salat og koteletter fremmover. Blir vel vanskeligst på jobben om morgenen. Men får lage en omelett jeg kan ha i flere dager og dele i biter, samt på kvelden.
First Price leverpostei kan jeg vel spise? Eller er det også et blandingsprodukt?

__________________
Tiki
xxxxxxx
Tiki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF, ca. 20 kh/dag Svar med sitat
Gammel 17-10-09, 10:09   #9
Tiki
Seniormedlem
 
Tiki sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 642
Tiki er på en erverdig vei

Sv: Spm. ifb. med å fjerne alle evt. "stoppere" fra kostholdet.

Fant denne tråden da.
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=21133 og kan nok ta noen tips derifra hvis jeg modifiserer litt.

Enda et par spørsmål.
Kokkosmelk, kan jeg bruke det når jeg skal fjerne evt. stoppere som nevnt i hovedinnlegget?
Og Proteninpulver, fiberhus og JBKM bør jeg vel også holde meg unna?
Og hva med noen rene bringebær?
Og mozerella, feta på ren geitemelk?

Det pakker vist på seg med spm. etter som jeg leser i andre tråder.

__________________
Tiki
xxxxxxx

Sist redigert av Tiki : 17-10-09 kl 10:21.
Tiki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF, ca. 20 kh/dag Svar med sitat
Gammel 17-10-09, 11:01   #10
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Spm. ifb. med å fjerne alle evt. "stoppere" fra kostholdet.

Men trenger du fjerne alle på en gang? Flere plasser (blandt annet på LCHFnorge.no) anbefales det å bgynne å fjerne en og en potensiell stopper.
Eller du kan bare kjøre et par uker atkins induksjon, som er nettop for å fjerne sånne ting fra kosten. Da får du en liste over tillatte matvarer.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-10-09, 12:30   #11
Tiki
Seniormedlem
 
Tiki sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 642
Tiki er på en erverdig vei

Sv: Spm. ifb. med å fjerne alle evt. "stoppere" fra kostholdet.

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Men trenger du fjerne alle på en gang? Flere plasser (blandt annet på LCHFnorge.no) anbefales det å bgynne å fjerne en og en potensiell stopper.
Eller du kan bare kjøre et par uker atkins induksjon, som er nettop for å fjerne sånne ting fra kosten. Da får du en liste over tillatte matvarer.

Som jeg skriver i første innlegg, så er jeg redd det kan påvirke motivasjonen hvis jeg skal fjerne en og en, det kan jo ta langt tid hvis man minst kanskje må vente en uke til før neste ting kan fjernes. Tenker derfor å gjøre det motsatt, med å legge til matvarer etterhvert, og da blir det vel som atkins induksjon. Kanskje lese litt mere her inne hva som er tillat da. Takk for tipset. Og det er vel anbefalt et par uker med det, før en begynner å øke på?

__________________
Tiki
xxxxxxx
Tiki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF, ca. 20 kh/dag Svar med sitat
Gammel 17-10-09, 12:50   #12
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Spm. ifb. med å fjerne alle evt. "stoppere" fra kostholdet.

Opprinnelig lagt inn av Tiki, her.

Og det er vel anbefalt et par uker med det, før en begynner å øke på?


Her er reglene for atkins induksjon: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=270

Og her er tillatte matvarer:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=419

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-10-09, 13:15   #13
Nicpins
Seniormedlem
 
Nicpins sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 54
Innlegg: 991
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Sv: Spm. ifb. med å fjerne alle evt. "stoppere" fra kostholdet.

Jeg måtte kutte ut bringebærene og alle brøderstatningsprodukter. Og være forsiktig med tomat. (pga at tomaten også pr definisjon er et bær...) Ellers kunne jeg spise alt som er nevnt ovenfor. Har tatt av 40 kg på 2,5 år på ketolyse. Men jeg måtte som sagt modifisere endel ift menyforslagene i boka. Det med at man etter sigende skal kunne spise bær har jeg aldri skjønt noe av ???

Ville også anbefale deg noe kjøtt og fett attåt salaten på jobb.

Nic.

__________________

Livet handler om hvordan man håndterer Plan B.
Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-10-09, 15:55   #14
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Spm. ifb. med å fjerne alle evt. "stoppere" fra kostholdet.

Det vil høyst sannsynligvis forsvinne en del vann i begynnelsen og det er jo en god motivasjon til å fortsette videre....

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Følgetråd for alle som begynte på ketolyse i OKTOBER. "Oktoberklubben" lettereliv Ketolysekuren 193 15-12-08 09:27
Nettkurset på ketolyse.no -noen som har prøvd? "Startpakke" eller "Full pakke"? tonemor Ketolysekuren 1 29-08-08 10:59
Bøkene "Atkins for livet" og "Slank med ketolysekuren" selges! Agurk Lavkarbobøker 2 07-01-08 14:21
Tro hvordan det gikk med alle "tv-slankerne"? villebill Generell diskusjon 7 30-04-07 10:42


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no