Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Fruktoseintoleranse ...

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 03-11-09, 09:42   #1
fransisca
Nytt Medlem

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Bodø
Alder: 41
fransisca er på en erverdig vei
Question

Fruktoseintoleranse ...

Ser alle her inne som driver med ketolysekuren er skikkelig flinke når det kommer til kosthold..
Men det er en ting jeg lurer på...
Jeg har nå fått diagnosen fruktoseintoleranse.. endelig fikk jeg svaret på hvorfor jeg ALLTID er dårlig i magen.. men.. Jeg prøvde meg på ketolysekuren i bare to uker, for å se om det funket osv.. Det utrolige var jo at jeg ble helt frisk i magen (visste ikke om fruktoseintoleransen da)..
MEN.. jeg kan jo ikke gå på ketolysekuren resten av livet.. Og alt det fettet som skal spises.. det kan jo ikke være bra. Greit man blir lekker og tynn utenpå, men dog enda feitere innvendig..
Noen som har tips til dette? Jeg vil bort fra karbs, eller, jeg MÅ bort fra karbs, men kan ikke spise alt d fettet..
setter pris på ALT av råd..
Kjersti

fransisca er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketosekuren Svar med sitat
Gammel 03-11-09, 09:51   #2
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Fruktoseintoleranse....

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=23656

Gammel 04-11-09, 09:20   #3
Torkil
Seniormedlem

Torkil sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 67
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Fruktoseintoleranse ...

Hei
God link fra Carisma.
Ønsker du ikke vektnedgang bør du antagelig følge generell lavkarbo som "kosthold i balanse" av Fedon eller "Etter slankekuren" av undertegnede eller andre liknende. En del frukt må du selvfølgelig unngå.
Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 10:00   #4
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Fruktoseintoleranse ...

Ja, den linken Carisma postet er veldig bra! Vil anbefale deg å lese den grundig
Jeg har levd på på høyfett/lavkarbo-kosthold i flere år, og har tenkt å fortsette med det resten av livet! Jeg har aldri fått utredet meg for intoleranse mot frukt, men får vondt i magen av epler og en del annen frukt.
Fett avleirer seg ikke på innsiden av blodåren med mindre du blander det med sukker og dårlige oljer , derfor spiser vi som følger dette kostholdet fet mat fra naturlige kilder. Blodfettnivåene mine er fine som hos en tenåring!

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar

Emneord
ketolyse/hjerteinfark

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:53.