Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan. Er du ny? Spør og les her først! |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Nytt Medlem
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Kristiansand
Alder: 37
![]() |
Undrende treningskar trenger hjelp, ta en tittHei! |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Har ingen kostholdsfilosofi klar enda
![]() |
![]() |
#2 |
Seniormedlem
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Undrende treningskar trenger hjelp, ta en titt:)Hei, |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: ketolyse
![]() |
![]() |
#3 |
Nytt Medlem
![]() |
Sv: Undrende treningskar trenger hjelp, ta en titt:)Skal trykke meg inn på linkene med en gang, mange takk! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Seniormedlem
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Undrende treningskar trenger hjelp, ta en titt:)Anbefaler også å skaffe seg boka "Bedre uten brød". Den er en bibel for mange av oss her inne, og om du kan litt om hvordan kroppen henger sammen, som du sikkert gjør fra treninga, fra før så får du helt sikkert mye nytte av den!
Min kostholdsfilosofi: LCHF
![]() |
![]() |
#5 |
Nytt Medlem
![]() |
Sv: Undrende treningskar trenger hjelp, ta en titt:)Ja, gikk Idrett på videregående så har noen kunnskaper. Men det motsier litt mot det jeg leser her inne |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Nytt Medlem
![]() |
Sv: Undrende treningskar trenger hjelp, ta en titt:)men skal ta en titt på den boken Carisma! |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Seniormedlem
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 58
Sv: Undrende treningskar trenger hjelp, ta en titt:)Du har fått gode tips av de andre så jeg vil bare ønske deg hjertelig velkommen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Nytt Medlem
![]() |
Sv: Undrende treningskar trenger hjelp, ta en titt:)Takk Charlott |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() |
Sv: Undrende treningskar trenger hjelp, ta en titt:)Det er jo faktisk sånn at mange faktisk tåler flere karbohydrater enn mange av oss her. Og hvis du tåler det godt, er det kanskje ingen vits i å pushe kroppen til meget lavt karbo-inntak?
![]() |
![]() |
#10 |
Gjest
|
Sv: Undrende treningskar trenger hjelp, ta en titt:)Kutt ut den kassa med øl, og øk proteinandelen i kostholdet ditt, så er mye gjort. |
![]() |
![]() |
#11 |
Seniormedlem
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Undrende treningskar trenger hjelp, ta en titt:)Direktelink til Jonas Coltring sin artikkel:
![]() |
![]() |
#12 |
Juniormedlem
Medlem siden: May 2009
![]() |
Sv: Undrende treningskar trenger hjelp, ta en titt:)Hei Ramsland, |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: atkins
![]() |
![]() |
#13 |
Seniormedlem
Sv: Undrende treningskar trenger hjelp, ta en titt:)
Det er jo å skyte seg selv i foten, for da lærer jo kroppen aldri å ikke crave karbohydrater når den skal jobbe.
![]() |
![]() |
#14 |
Juniormedlem
![]() |
Jeg må si meg enig med Carisma her. Jeg ville ikke anbefalt å få i meg karbohydrater før trening, men heller mye fett. Poenget er jo at kroppen skal "lære" å forbrenne fettet, og trene uten karbohydrater. Jeg pleier å spise mye paranøtter før trening, advokado, ost o.l. Bare hold ut i 2-3 uker, så blir det en ren drøm etter hvert! |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Medlem
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() |
Sv: Undrende treningskar trenger hjelp, ta en titt:)Jeg spiser bare karber i form av nøtter før trening. Men etter trening må jeg ha litt, hvis ikke blir jeg så helt kaputt. Ikke mye, cc blandet med fløte med lavkarbo eplesyltetøy
![]() |
![]() |
#16 |
Seniormedlem
Men det er jo godkjent lavkarbokost. På første innlegget hørtes det ut som du anbefalte å spise bananer eller brød før man skulle trene. Og CC er jo veldig bra etter trening pga proteinene
![]() |
![]() |
#17 |
Nytt Medlem
![]() |
Sv: Undrende treningskar trenger hjelp, ta en titt:)takk for råd og henvisninger! Gøy å høre om erfaringer også, slik som Caroline79 sine. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Juniormedlem
![]() |
Jeg spiste som deg før jeg la om, spiste veldig mye prød, fullkornspasta, ris og poteter. Trodde jeg trengte alt dette pga treningen. Jeg kuttet fullstendig, og begynte på atkins induksjon. Første uken var jeg mye svimmel men etter jeg ble vant med den nye kosten (tok ca 1-2 uker) har jeg ikke merket noe til dette. Men det kommer jo litt an på hvilken retning du skal velge - du kunne jo eks gå på fedon kuren - her er det tillatt med mer karbo enn f.eks. atkins. Her må en nesten bare prøve å finne ut hva som passer best for deg kombinert med den trening du driver med. Men for min del var det ikke noe problem å gå fra MYE karbo til 20g om dagen, denne brå overgangen hjalp meg også til å bli kvitt karbosuget relativt kjapt. Men hvorvidt dette er anbefalt er jeg imidlertid usikker på. Noen andre som vet? |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Østfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Undrende treningskar trenger hjelp, ta en titt
Føler meg komptent til å svare på dette spørsmålet. Om du er tent, må du gå for det. Og dette er den riktige måten å gjøre det på: Du kutter ut øl i helga, ikke kutte ned. Kutte ut betyr NULL øl. Og NULL brus. Er du tørst, drikker du vann. Dette her krever 100 prosent innsats. Og betalingen blir deretter. Du kutter ut brød, poteter, ris og pasta HELT. Din kropp skal nå lære seg det den er laget for: Å bruke fett og "superbrenselet" ketoner som energi. Ketoner lager mer ATP (energi) enn glukose. Du har som du sikkert vet, langt mer fett enn glukose i kroppen. Fettet på en vanlig slank mann på 70 kg, holder til en 55 dagers løpetur. Tren hardt i 90 minutter, og kroppen er tømt for sukker (karbohydrater). |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Medlem
![]() ![]() |
Sv: Undrende treningskar trenger hjelp, ta en tittJeg har vært i Ketose i over 3 måneder nå. Mine blodprøveverdier var helt på bærtur, og jeg ble derfor forespeilet at det ville være ekstra tøft for meg å komme inn i Ketose. Det tok meg 6 dager å komme inn i Ketose, noe som er litt lang tid. Jeg kuttet direkte, trappet ikke ned. Første uka var tøff, vondt i huet og veldig uopplagt. Andre uka var jeg ikke direkte dårlig lenger, men var veldig trøtt. Etter dette har formen steget rett i været. All trøtthet er borte, magen fungerer utmerket og en rekke andre problemer er borte. Jeg har masse energi. Jeg trener også en del, holder blant annet spinningtimer. Trodde det skulle bli tungt å trene, men det har jeg overhodet ikke merket noe til. Det har faktisk gått bra fra dag 1 (tiltross for at formen var dårlig i begynnelsen, fungerte liksom allikevel på trening). |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Ketose/LCHF
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Ny og undrende | storemor | Ketolysekuren | 3 | 19-02-09 13:27 |
Hjelp! ta en titt på dette! | Sense | Ketolysekuren | 1 | 19-06-08 13:02 |