Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Hvor mye vann?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 06-03-11, 21:14   #1
Sol-Angelica
Medlem

Sol-Angelica sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Ei halvøy
Sol-Angelica er på en erverdig vei

Hvor mye vann?

Jeg er elendig til å drikke vann. Virkelig. Var flink i starten men det har dabbet av. Erstatter heller ikke vann med brus(light), kaffe, te og melk drikker jeg ikke så inntaket er generelt dårlig. Men har tatt meg selv i nakkeskinnet nå og regnet nettopp at jeg har drukket 6 flasker med vann i dag.. 0.7dl i flaska Men det jeg lurer på er hvor mye er for mye og hva er minimumet?

Sol-Angelica er avlogget   Min kostholdsfilosofi: I mål etter Ketolyse. Nå Lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 06-03-11, 21:29   #2
TrillTrall
Seniormedlem

TrillTrall sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 57
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Vann

Det vil si at du har drukket 4,2 liter vann i dag og det skulle være mer enn nok! Om du drikker mye vann og ikke passer på å fylle på med salter og mineraler så kan du være ille ute, så pass litt på det om du blir svimmel eller kraftløs.

2-4 liter om dagen er vel passe for de fleste? Jeg drikker når jeg er tørst og stoler på at kroppen klarer å styre det selv.

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 06-03-11, 21:34   #3
Sol-Angelica
Medlem

Sol-Angelica sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Ei halvøy
Sol-Angelica er på en erverdig vei

Da skal det være nok sikkert ja. Jeg har ikke tenkt over utover dagen her om hvor mye jeg egentlig drakk. For skal jeg lytte til kroppen å drikke når jeg blir tørst så blir det ca 1 glass vann pr dag å det vil jeg tro er for lite

Sol-Angelica er avlogget   Min kostholdsfilosofi: I mål etter Ketolyse. Nå Lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 07-03-11, 10:32   #4
lillemeg88
Medlem

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: oslo
lillemeg88 er ny på veien

jeg går til ernæringsfysiolog, og spurte om det går ann å drikke for mye! hun sa at det som er farlig er å drikke for mye for fort (da snakker vi store mengder veldig fort - for det kan føre til overhydrering). men å drikke generellt mye over en hel dag, er ikke farlig. men drikker man veldig mye må man passe på å få i seg litt salter

lillemeg88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 09-03-11, 17:34   #5
Santander
Nytt Medlem

Medlem siden: Feb 2011
Santander er på en erverdig vei

Sv: Hvor mye vann?

Jeg er ganske ny i gamet, og har lurt litt på vanninntak/salt.
Fant denne på en link fra 2008 skrevet av Kitt:

"Om man drikker veldig mye vann/væske, vil elektrolytt- balansen i kroppen endres drastisk.
Dette kan medføre hjerteproblemer og hevelse på hjernen.
Er nok derfor du har fått beskjed om å få i deg nok salt.

Hva som er mye, varierer fra person til person, men alt over 3 liter kan være mye. Drikker man mer, må man passe på å fordele det jevnt over døgnet og å få i seg nok salt slik at ikke for mye av de stoffene man trenger blir skyldt ut av nyrene."

Er det noen som har lyst å utdype dette litt nærmere? Evnt vet om en link jeg bør lese. Merker jeg ble litt småredd nå, prøver å drikke 3 liter vann daglig men har de siste 6 ukene ikke akkurat hatt det største saltinntaket (om noe i det hele tatt.....) iik?

Santander er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvor mye vann pr dag egentlig? lijo Spørsmål og svar 8 14-03-10 14:32
Hvor mye vann man bør drikke? Adriane Spørsmål og svar 10 26-11-08 17:56
Hvor mye vann er for mye? Zenia Generell ernæringsdebatt 10 02-03-08 10:11
Hvor mye vann? Lilly Ketolysekuren 13 02-11-07 14:34
Hvor Mye Vann Har Du Drukket I Dag?? Hyper Lavkarbo generelt 20 06-12-06 22:21

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:28.