Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Stor sprekk

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-05-10, 00:00   #1
emilie_lavkarbo
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: vestfold
Innlegg: 15
emilie_lavkarbo er på en erverdig vei
Thumbs down

Stor sprekk

Jeg har nå gått på lavkarbo i 5 uker. I dag hadde jeg gått ned 5 kilo, og var veldig glad for det!! Så var jeg på middag hos mamma, der "skeia" jeg ut med litt jorbær og sånn 40 gram is, og en munnfull kake. Tenkte det var ok, selv om det er den dummeste måten å feire vektnedgang på liksom

Men så kom jeg hjem nå i kveld, og her lå påskeegget som aldri ble spist og annet godiss og jeg fikk bare skikkelig KICK. Har spist maaasse smågodt, en og en halv hvetebolle, pringles,sjokolade, og to glass cola!!Uff, tidenes sprekk

Kan noen si det er ok og at jeg ikke vil gå opp alt igjen nå?? Skal rett på kur igjen i morgen. Har hatt noen småsprekker før som var litt planlagt, men aldri et kick som dette Trenger bare litt trøst Andre som har hatt lignende sprekker? Eller er det bare meg som har så lav selvkontroll?? :S

emilie_lavkarbo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysediett Svar med sitat
Gammel 03-05-10, 00:27   #2
nybegynner85
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 19
nybegynner85 er på en erverdig vei

Sv: stor sprekk:((

Hei!

Gratulerer med 5 kilo av, det er jo kjempeflott! Forstår godt at du ville feire, men det tok litt av, skjønner jeg.

Nå er det viktig at du ikke mister motivasjonen. En sprekk kan alle ha. Det viktige er at du starter på ny frisk nå, og ikke fokuser så mye på eventuell vektoppgang pga sprekken du hadde. Fokuser på at du har klart deg bra ellers. En sprekk i ny og ne vil nok mange ha, særlig dersom man skal leve lavkarbo resten av livet.

Det som kan være å ta med seg av lærdom av dette er det at sukker gjerne gjør at man får lyst på mer. Du spiste is hos moren din, sukkersuget ble trigget, og du gikk hjem og hev i deg det du kunne finne av sukker. Dette er velkjent. Neste gang kanskje du skal droppe isen, og heller spise noe annet? Kanskje du kan ta med en lavkarbokake? Jeg spiste skumkake i kveld, og den var skikkelig god. Laget med sukrin, så den var lavkarbo

Sprekker er noe de fleste vil oppleve. Tenk framover nå, og ikke la dette ødelegge for deg!

Masse lykke til

nybegynner85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-05-10, 01:29   #3
emilie_lavkarbo
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: vestfold
Innlegg: 15
emilie_lavkarbo er på en erverdig vei

Sv: stor sprekk:((

Tusen takk for oppmuntrende svar!!

Du har rett til det at litt sukker gjør at man får lyst på mer, har opplevd det før også når jeg har "sprukket".

Er veldig motivert til å starte med blanke ark igjen i morgen Og jeg skal droppe å veie meg frem til neste veiedag, så slipper jeg å tenke på en evnt. vektoppgang i morra!!

Har heldigvis kasta ut vekten og satt den hos svigers for det ble for mye vektfokus, veide meg flere ganger daglig:S!

emilie_lavkarbo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysediett Svar med sitat
Gammel 03-05-10, 07:15   #4
StegforSteg
Seniormedlem
 
StegforSteg sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansund
Alder: 46
Innlegg: 2.222
StegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snill

Sv: Stor sprekk

Det du eventuelt går opp i vekt nå er bare vann

Kast salt over skulderen og tenk at spist er spist - og ferdig med det

Lykke til videre!

__________________


Mål til påske:


StegforSteg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-05-10, 08:12   #5
Vettel
Seniormedlem
 
Vettel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Fra Oslo, men bor i Gøteborg for tiden.
Innlegg: 1.333
Vettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snill

Sv: Stor sprekk

De fleste har nok vært der en eller annen gang.

Gå videre du!

__________________
FAILURE IS NOT AN OPTION!



Vettel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Less carbs, better carbs. Svar med sitat
Gammel 03-05-10, 09:26   #6
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Stor sprekk

Opprinnelig lagt inn av emilie_lavkarbo, her.

Jeg har nå gått på lavkarbo i 5 uker. I dag hadde jeg gått ned 5 kilo, og var veldig glad for det!! Så var jeg på middag hos mamma, der "skeia" jeg ut med litt jorbær og sånn 40 gram is, og en munnfull kake. Tenkte det var ok, selv om det er den dummeste måten å feire vektnedgang på liksom

Men så kom jeg hjem nå i kveld, og her lå påskeegget som aldri ble spist og annet godiss og jeg fikk bare skikkelig KICK. Har spist maaasse smågodt, en og en halv hvetebolle, pringles,sjokolade, og to glass cola!!Uff, tidenes sprekk

Kan noen si det er ok og at jeg ikke vil gå opp alt igjen nå?? Skal rett på kur igjen i morgen. Har hatt noen småsprekker før som var litt planlagt, men aldri et kick som dette Trenger bare litt trøst Andre som har hatt lignende sprekker? Eller er det bare meg som har så lav selvkontroll?? :S

Vi har nok, de aller fleste, vært der ja
Det viktigste er at du kommer deg på rett "kjøl" igjen. Og noterer bak øret (eller i ei bok) hvordan det føles og ev. hvordan kroppen reagerer. For ev. senere, viss man får sånne sug
Grattis med flott nedgang, og stå på videre

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 03-05-10, 10:04   #7
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Stor sprekk

Ved en ny lignende situasjon, ville du kunne klart å kun spist litt jordbær?Kunne du fortalt din mor at hun ikke skal servere slike ting til deg siden du ikke spiser det? Det er lettere å unngå sprekk om du unngår sukker helt, men det vet du, og om du ikke har noe sukkerholdig i huset. Jeg synes du har vært flink når du har unngått sukker i fem uker. Og etter dette vil du bli enda flinkere, tror jeg, fordi ubehaget etter en sprekk er ikke noe man lengter tilbake til.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 03-05-10, 10:05   #8
Super Lotta
Nytt Medlem
 
Super Lotta sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Vestfold
Innlegg: 5
Super Lotta er på en erverdig vei

Sv: Stor sprekk

Gratulerer med 5 kilo, det er jo kjempebra.

Et godt råd som jeg brukte da jeg skulle slutte å røyke er, selv om man går på en sprekk, så må man bare fortsette å "slutte", eller fortsette å være flink. Ikke fokuser på det negative, men gled deg over de positive resultatene.

Super Lotta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-05-10, 17:53   #9
GKS
Medlem
 
GKS sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: I det kalde nord...
Alder: 46
Innlegg: 197
GKS er på en erverdig vei

Sv: Stor sprekk

Vi hadde barndåp forrige søndag hvor jeg hadde en sprekk, noe jeg visste ville komme og sprekken har var 1 uke nå! Men i dag måtte jeg bare ta meg selv i nakken og begynte på igjen med friskt mot. Har gått opp ca 1 kilo på denna uka men graver ikke meg ned av den grunn. Det viktigste er å ikke bli værende i "sprekk-modus" men fortsette på din nye livsstil... og for den del ikke ha dårlig samvittighet heller. Det er jo en stor omveltning, kanskje mest psykisk, å plutselig legge om livsstilen så drastisk. Synes du er kjempeflink jeg! Stå på videre...du er ikke alene om å sprekke innimellom! (Man lærer jo etterhvert av sprekkene sine!)

__________________



GKS er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo 30-50 pr dag. Svar med sitat
Gammel 03-05-10, 19:20   #10
nellysnella
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Sørlandet
Innlegg: 8
nellysnella er på en erverdig vei

Sv: Stor sprekk

Hei! Hadde lignende sprekk forrige søndag. hadde vært på fest kvelden før og spist 3 kakestyker. Gikk sugen på noe hele søndagen og kastet meg over rester etter barnebursdag. Dvs MAAAAAASSE smågodt. Ble langt fra lykkelig. Det ødela vektnedgangen den uka. Var sur, skuffa og misfornøyd. Men så ble det et spark bak til å skjerpe inn dietten igjen. Og sto i mot neste helgs fristelser uten problem.

STÅ PÅ VIDERE! Psykologen min sier at jeg må se på meg selv fom en person som har kontroll på maten. Om jeg en dag overspiser er det bare å vende tilbake neste dag.

Lykke til!

nellysnella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-05-10, 20:44   #11
emilie_lavkarbo
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: vestfold
Innlegg: 15
emilie_lavkarbo er på en erverdig vei

Sv: Stor sprekk

åh tusen takk for så mange fine svar Koselig!

I dag startet jeg på ny frisk!! Går så fint atte Mange kloke ord her som jeg tar med meg videre på veien!!

emilie_lavkarbo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysediett Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Redd jeg får en stor sprekk snart fagremøy79 Mer enn 30 kg overvekt 24 15-05-09 16:00
Stor sprekk og høyt blodtrykk kosline Spørsmål og svar 2 02-05-09 02:04
Stor eller liten sprekk? terry Ketolysekuren 9 28-09-07 20:18
En stor sprekk! 1979 Ketolysekuren 12 02-08-07 17:53


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no