Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Salat-varianter

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 24-06-10, 00:17   #1
Clockwork
Medlem

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Drammen
Clockwork er på en erverdig vei

Salat-varianter

La denne under Middag jeg, vet ikke heeeelt hva slags måltid folk spiser salater til, men.

Fikk litt salatkick idag, og kunne tenkt meg å lage kylling- eller rekesaslat, men hva er det folk bruker sammen med disse hovedingrediensene?
Det er jo egentlig bare fantasien som setter grenser, men noen tips om hva som funker bra sammen? Kan ikke se for meg at f.eks. reker og pinjekjerner funker så bra...

Clockwork er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF / Generell Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-06-10, 00:35   #2
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 58
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Salat-varianter

Gerds skalldyr- "tzatziki" + 2 varianter over rekesalat!

Gammel 24-06-10, 17:59   #3
Gracella
Seniormedlem

Gracella sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av Clockwork, her.

La denne under Middag jeg, vet ikke heeeelt hva slags måltid folk spiser salater til, men.

Fikk litt salatkick idag, og kunne tenkt meg å lage kylling- eller rekesaslat, men hva er det folk bruker sammen med disse hovedingrediensene?
Det er jo egentlig bare fantasien som setter grenser, men noen tips om hva som funker bra sammen? Kan ikke se for meg at f.eks. reker og pinjekjerner funker så bra...

Hvorfor skulle ikke reker og (ristede??) pinjekjerner gå i lag?
Basis for meg er alltid rømme og majones.
Smaker til med sitron/limejuice, sukkerfri ketchup, krydderier, forskjellige typer eddik... Alt etter hva jeg skal ha i salaten. Man kan også blande pisket krem i dressingen.

Kylling, paprika, litt løk, stangselleri og nøtter synes jeg går fint i lag i en salat.

Reker, strimlet isbergsalat eller hjerte/romanosalat og litt løk er også godt.

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 24-06-10, 19:53   #4
Clockwork
Medlem

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Drammen
Clockwork er på en erverdig vei

Mente salat, som i... ja, middags\lunsj salat, ikke pålegg-type rekesalat ja, men takk for tips uansett

Clockwork er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF / Generell Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-06-10, 20:03   #5
nellie
Seniormedlem

nellie sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 40
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Min favoritt er grilla kylling med gul paprika og pinjekjerner. Det er godt det.
Også Gresk salat da.

Gammel 24-06-10, 23:08   #6
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Denne er halt fantastisk! http://www.matprat.no/artikkel.aspx?artid=17676

Gammel 25-06-10, 00:16   #7
Areola
Supermoderator

Areola sin avatar

Medlem siden: Jul 2005
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Spørsmål om mat og oppskrifter legges under
Spørsmål om matvarer og oppskrifter
Jeg har flyttet den dit nå.

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva heter alle varianter av kunstig søtning? Sammy66 Generell ernæringsdebatt 0 19-03-10 08:12
Salat HIS Lunsj 2 08-06-08 20:10
Dere som går ned i vekt på generell lavkarbo, eller egenkomponerte varianter Calvin Lavkarbo generelt 7 20-04-08 11:19
Salat nellie Spørsmål og svar 7 23-08-07 17:51
Er kaffe i forskjellige varianter like koffeinholdig? mam Spørsmål og svar 6 29-04-07 21:07

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:39.