Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Toro sin sjysaus i en gryte

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 14-09-10, 12:58   #1
marjusen
Seniormedlem

marjusen sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 42
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Toro sin sjysaus i en gryte

Heisann.

Har funnet en gryte som ser knallgod ut med reinsdyrkav.

I oppskriften står det at man skal bruke en halv pose med TORO Sjysaus.
Er dette go go i ketolyse? Elller er det no no hehe

Står følgene på nettet om sausen:

Maisstivelse, salt, modifisert potetstivelse, kjøttekstrakt, hvetemel, storfekjøtt, smaksforsterker (natriumglutamat), vegetabilsk fett, sukker, farge (ammonisert karamell), aroma, krydder.

NÆRINGSVERDIER Pr. 100 g (1 dl) tilberedt saus
Protein: 1,0 g
Karbohydrat: 2,5 g
Fett: 0,4 g

marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 13:08   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Toro sin sjysaus i en gryte.

Jeg ville ikke brukt den.

Skysaus lager du enkelt slik: stek kjøttet godt i smør. Ta ut kjøttet og ha i litt vann i stekepanna og kok inn litt. Kan gjerne bruke en fløteskvett også

Så blandes det sammen med kjøttet igjen, og smaksettes. MYE bedre og uten alle disse fæle tilsetningene

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 13:13   #3
marjusen
Seniormedlem

marjusen sin avatar

marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Jeg ville ikke brukt den.

Skysaus lager du enkelt slik: stek kjøttet godt i smør. Ta ut kjøttet og ha i litt vann i stekepanna og kok inn litt. Kan gjerne bruke en fløteskvett også

Så blandes det sammen med kjøttet igjen, og smaksettes. MYE bedre og uten alle disse fæle tilsetningene

Greia er at jeg prøvde dette engang. Stekte meg kjøtt i panna. Tok i kaldt vann og litt fløte. Men dæven, det smakte fader meg vondt. Sånn brent køl. Hehe, selv om ikke kjøtte var brent eller noe. Så var ikke det heller

Men men

Gammel 14-09-10, 13:14   #4
Gerd
Jeg kan og jeg vil!

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Da har du nok brukt for sterk varme, så smøret har blitt overopphetet. Det er ikke godt :neia:
La ikke smøret bli mer en lyst nøttebrunt.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 14:00   #5
marjusen
Seniormedlem

marjusen sin avatar

Alltid lært at biffen skal stekes 4 min på hver side på steeeerk varme

Hehe. Da den blir best. Med en sprø skårpe og mør og saftig inni. Helst litt blodig. Nam nam

Marius

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Pizza og Toro pizzafyll Lene:) Spørsmål om matvarer og oppskrifter 8 24-02-10 21:47
Toro-sauser Chess79 Spørsmål og svar 24 26-01-10 21:56
Toro naturris? scartz Spørsmål og svar 1 27-03-09 15:28
Toro pizzafyll Selma Ketolysekuren 7 30-11-07 10:53
Posesauser fra TORO *Tulla* Lavkarbo generelt 9 14-04-05 22:40

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:07.