Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan. Er du ny? Spør og les her først! |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Juniormedlem
Medlem siden: Dec 2010
![]() |
![]() Er Atkins rett for å få den perfekte kroppen?Hei. Jeg er ny her, og har lenge slitt med noen få kilo for mye rundt midjen. Det er ikke snakk om mye i det hele tatt, men jeg skulle så gjerne gått ned det siste. Vet mange her sliter med overvekt og at lavkarbo ofte er midt i blinken, men kan man miste mer en de overflødige kiloene som overvektig? |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: LCHF
![]() |
![]() |
#2 |
Seniormedlem
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er atkins rett for å få den perfekte kroppen?Fett som dekker musklene, eller rett og slett vann? karbohydrater trekker mye vann, noe som vil forsvinne når man legger om til lavkarbo. Kanskje skal det ikke mer til for å få fram musklene?
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 44
![]() ![]() |
Sv: Er atkins rett for å få den perfekte kroppen?Jeg får frem musklene ved å spise lavkarbo og kommer alltid ned til ønsket vekt med dette kostholdet |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
![]() |
![]() |
#4 |
Seniormedlem
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
![]() ![]() ![]() |
Sv: Er atkins rett for å få den perfekte kroppen?
At karbohydrater trekker mye vann er riktig,jeg har hatt to dager med høykarbomat nå og føler jeg har mye vann i kroppen.Det er rett å slett ubehagelig.Retter vel på seg nå når jeg spiser lavkarbo igjen. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :)
![]() |
![]() |
#5 |
Juniormedlem
![]() |
Sv: Er Atkins rett for å få den perfekte kroppen?Takk for svar! Det tar vel ikke så lang for vannet å forsvinne regner jeg med, så da får jeg se om det forandrer noe. Skulle dog også ønske å miste litt mer fett, for jeg umulig tenke meg at "alt" det ekstra er vann. Men det er jo en kjent sak at mange stjerner velger å følge feks Atkins, så det må da være mulig. Er vant til å telle kalorier, så kjenner jeg blir litt nervøs av å bare droppe dette helt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Juniormedlem
![]() |
Sv: Er Atkins rett for å få den perfekte kroppen?
Det hørtes ikke helt bra ut.. Hehe.. Mente selvfølgelig med bikini etc sånn at man ser mage/lår.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Sperret
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() |
Sv: Er Atkins rett for å få den perfekte kroppen?Det er fullt mulig ja, om du ikke spiser ubegrenset med fett. Jeg gikk ned de få kiloene jeg ville ned med lavkarbo. Jeg kuttet ut frukten for en lang periode, holdt meg til grønnsaker, egg,ost, kjøtt og fisk. Ingen nøtter eller belgfrukter. Da gikk jeg ganske fort ned fire kg fra 54 til 50. Om du skal leve vegetarisk lurer jeg på om du kan spise egg og fisk. Da blir det null problem. Noe vanskeligere vil det kanskje bli om du må spise mye belgfrukter og nøtter. Belgfrukter har jo mye karbohydrater. Og nøtter har mye kalorier. En valnøtt inneholder 20 kcal. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: egenkomponert
![]() |
![]() |
#8 |
Juniormedlem
![]() |
Sv: Er Atkins rett for å få den perfekte kroppen?Åj.. Er STOR-forbruker av nøtter, så her må det kuttes, ja... Spiser masse egg og fisk, så det er i allefall ikke noe problem. Men må jeg telle kalorier OG karbohydrater? Det kan se ut som vi har ganske like mål, Ada-Emilie. Vet ikke hvor høy du er, eller hvordan kroppen din ser ut nå, men tror jeg vil se mye bedre ut litt over 50 kg enn nå som jeg ligger nermere 60. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Supermoderator
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Sv: Er Atkins rett for å få den perfekte kroppen?Jada Klue, du skal IKKE telle kalorier på Atkins. Derimot skal du følge kroppens sultsignaler, det vil si; spise når du er sulten til du er behagelig mett. Les her mens du venter på boka |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
![]() |
![]() |
#10 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Alder: 41
![]() ![]() |
Sv: Er Atkins rett for å få den perfekte kroppen?Men Ada-Emilie, du lå på 1000 kcal når du gikk ned de 4 kiloene og 1300 nå, noe jeg syns er så innmari lite og ikke så veldig sunt å anbefale videre. For du er jo rimelig høy også, så 50 kilo er ikke stort. Men, dette har du skrevet mye om rundt omkring og jeg vet jo hvorfor du har dette problemet. Så jeg angriper deg ikke sånn sett, bare syns du skal være litt forsiktig med å anbefale det til andre.
![]() |
![]() |
#11 |
Sperret
![]() ![]() |
Flott. Ja, jeg teller begge deler. Jeg er 171 cm. Jeg er ikke så glad for å vise hva jeg spiser og sånn offentlig, men ok. Jeg skriver ikke matblogg siden jeg spiser så likt hver dag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Juniormedlem
![]() |
Sv: Er Atkins rett for å få den perfekte kroppen?Virker som om du virkelig har stål-kontroll Ada-Emilie! Virkelig imponerende at du klarer å gjennomføre dette. Og tusen takk for at du skrev om mat-dagen din. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Juniormedlem
![]() |
Sv: Er Atkins rett for å få den perfekte kroppen?Virker som om du virkelig har stål-kontroll Ada-Emilie! Virkelig imponerende at du klarer å gjennomføre dette. Og tusen takk for at du skrev om mat-dagen din. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Supermoderator
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Sv: Er Atkins rett for å få den perfekte kroppen?Det er overhodet ikke nødvendig å ha den form for stålkontroll eller kalorirestriksjon som ada-emilie har, jeg ville vært forsiktig med å følge rådene hennes! |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
![]() |
![]() |
#15 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Alder: 41
![]() ![]() |
Jeg har dårlig stoffskifte så jeg har ikke kommet så langt. I starten gikk jeg ned, men så kom det tilbake igjen. Skal prøve å bli nazistreng på å følge sult fremover og forby meg selv å spise når jeg ikke er sulten. Det hender ofte jeg spiser fordi jeg vet at det kan bli lenge uten mat, selv om jeg ikke er sulten der og da. Får heller ha noe med i veska, for jeg må bli kjent med mine egne sult- og-metthestsignaler igjen
![]() |
![]() |
#16 |
Sperret
![]() ![]() |
Jeg bare kler meg godt og går ikke for lenge av gangen. Stålkontroll er noe som er avhengig av flere faktorer. Bl.a. hvis jeg bare hadde spist karbohydrater ville jeg nok vært heller skjelven |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Seniormedlem
Medlem siden: Nov 2006
Sist redigert av Kula : 01-01-11 kl 20:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Den perfekte aioli! | Noddyboy | Annen mat | 8 | 06-04-11 18:09 |
Atkins, legen og kroppen min | Charlott | Fysisk og mental helse | 7 | 24-09-09 12:37 |
Den perfekte dagsmeny | Evah | Ketolysekuren | 2 | 16-02-09 10:26 |
Hvem er det som har rett nå da? (Ost på Atkins induksjon) | matitt | Lavkarbo generelt | 15 | 18-01-09 07:27 |
Hvor lang tid bruker egentlig kroppen på å brenne ferdig alkoholen i kroppen? | Photobscura | Lavkarbo generelt | 26 | 04-05-08 22:43 |