Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan. Er du ny? Spør og les her først! |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Juniormedlem
Medlem siden: Jan 2011
![]() |
Hjelp!Er veldig interessert i å begynne på lavkarbo diett, har gått ned ca. 35 kg tilsammen nå, ved å bare spise normalt. I den siste tiden har jeg gått på "min egen" diett, Har spist hver tredje time, som regel 2 Wasa Fiber Plus med enten 1 porsjonsboks med Stabburet Leverpostei eller Stabburet Makrell.. Middager har variert, som regel supper eller kylling... Jeg har inntatt rundt 500-600 kalorier per dag, og gått ned en god del, ca 13-14 kg siden 15.12.10 ... |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Min egen lavkarbo.
![]() |
![]() |
#2 |
Seniormedlem
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hjelp!
Det jeg lurer mest på er/du må være veldig sulten? 500-600 kalorier er jo veldig lite.Du kan være i ketose når du spiser så lite,kalorinivået blir høyere på lavkarbo hvis du spiser mye fett.Lavkarbo kommer sikkert til å virke for deg hvis du begynner med det,tror du vil bli mettere også.Lykke til. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :)
![]() |
![]() |
#3 |
Juniormedlem
![]() |
Sv: Hjelp!Nei, kjenner kun at jeg er sulten når det er gått kanskje to og en halv time siden sist jeg spiste, og da er det jo bare en halv time til neste måltid... |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Seniormedlem
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 57
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvis du virkelig har spist bare 5-600 kcal/døgn så har du kjørt kroppen skikkelig på sparebluss og jeg er stygt redd for at den kan komme til å ta igjen kraftig når du begynner å spise mer. Du gir den jo ikke nok energi til å opprettholde de nødvendige livsfunksjoner over tid!
![]() |
![]() |
#5 |
Sperret
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() |
Sv: Hjelp!Jeg synes spørsmålet høres useriøst ut. Om du ikke vil gi slipp på knekkebrødene dine, og altså ikke forandre noe, hva skriver du her for da? |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: egenkomponert
![]() |
![]() |
#6 |
Seniormedlem
*humrer* Har hørt flere si det - at de skulle så gjerne gått ned noen kilo i vekt, men forandre matvanene sine skal de så absolutt ikke nei!
![]() |
![]() |
#7 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 35
![]() ![]() |
Dette høres rimelig likt ut som slik jeg spiste når jeg gikk ned i vekt for 3 år siden.. Gikk ned 25 kg på ganske kort tid.. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Mest mulig protein og fornuftig fett, og minst mulig karbs.
![]() |
![]() |
#8 |
Juniormedlem
![]() |
Sv: Hjelp!Er det ingen som kan svare på hva jeg kan spise da? Jeg trenger noe lettvint som jeg kan ha med meg på skolen... |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Jeg kan og jeg vil!
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Sv: Hjelp!Mitt beste råd er å finne deg en retning du vil følge, og holde deg til den. Da vet du hva du kan spise. ( det ER foskjell på de foskjellige retningene, serru) |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: 1
![]() |
![]() |
#10 |
Seniormedlem
Kald omelett? Middagsrester? Har du mulighet til å varme noe i micro smaker de enda bedre enn om de er kalde. Lavkarbo-pannekaker? Tomatsuppe på termos? Lavkarbobrød med smør og fett pålegg? Min favoritt er solsikkebrød som ser mer ut som et flatt brytebrød enn et vanlig brød. Søk på "lavkarbo solsikkebrød" eller "Ziggys tomatsuppe" i google f.eks.
![]() |
![]() |
#11 |
Juniormedlem
![]() |
Sv: Hjelp!Også er jeg litt usikker på hvilken av diettene jeg skal begynne på... Atkins, Lindberg eller Ketolyse? |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Seniormedlem
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 40
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hjelp!Da må du bare lese deg opp på alle tre og ta den som passer best for deg.. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT
![]() |
![]() |
#13 |
Jeg kan og jeg vil!
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Ja |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: 1
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Hjelp hjelp! Noen med medisinutdannelse? | Photobscura | Fysisk og mental helse | 23 | 17-11-09 11:02 |