Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Lavkarbobrød hos bakeren?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 10-01-11, 21:41   #1
berot22
Gjest

Lavkarbobrød hos bakeren?

Heisann

var forleden i byen, da jeg la merke til et skilt utenfor bakeren (aga mat) "vi har lavkarbobrød". Gikk selfølgelig inn med en gang og kjøpte, ettersom jeg hadde prøvd meg på å bake ketolysebrødet, uten noe særlig suksess

Spurte betjeningen hvor mye karbo det var per hundre gram, og fikk beskjed om at det var 2.25 g. det er jo veldig lite, brødet veier ca 600 g, og totalt karbo i brødet ble 13 g.
Skjærte brødet i 20 skiver og fikk da 0.65 g karbo per skive... dette er jo bare for godt til å være sant og det er derfor jeg begynner å lure litt.. fikk ikke se på noen oppskrift eller noe, så kan jo ikke med sikkerhet si hva som er i brødet! og er redd for at næringsinnholdet kan være feil...

Selve brødet er lavt og kompakt, full av korn og frø ser det ut som. er også litt "fettete" på en måte, blir sånne fettflekker på papirposen liksom..

Vet ikke om Aga mat er bare en liten butikk vi har her i byen, eller om det finnes andre plasser. Noen andre som har kjøpt lavkarbobrød hos bakeren?

Svar med sitat
Gammel 10-01-11, 21:51   #2
marjusen
Seniormedlem

marjusen sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 42
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Sv: Lavkarbobrød hos bakeren?

Men var det godt? hehe

marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 10-01-11, 21:55   #3
berot22
Gjest

Opprinnelig lagt inn av marjusen, her.

Men var det godt? hehe

Ja kjempe godt! var derfor jeg ble litt betenkt haha!

Svar med sitat
Gammel 10-01-11, 22:24   #4
senorita
Seniormedlem

senorita sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 40
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Har du igjen ?? ta bilde så vi får se da?? :P Du burde spurt om innhold..

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 08:55   #5
berot22
Gjest

Opprinnelig lagt inn av senorita, her.

Har du igjen ?? ta bilde så vi får se da?? :P Du burde spurt om innhold..

kan ta et bilde når jeg kommer hjem

Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 10:15   #6
Augustina
Seniormedlem

Augustina sin avatar

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Alder: 41
Augustina har en fantastisk aura rundt segAugustina har en fantastisk aura rundt seg

Hvor fant du dette brødet?

Eller Motivated - en felles trenings- og motivasjonsblogg med 6 fantastiske jenter.
Augustina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - med oppmot 70 karbs pr. dag Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 10:21   #7
Gerd
Jeg kan og jeg vil!

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Jeg ville bedt om å få vite hva brødet er laget av
Syns karbohydratinnholdet var veeeldig lite....

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 11:35   #8
berot22
Gjest

Opprinnelig lagt inn av Augustina, her.

Hvor fant du dette brødet?

vi har et bakeri i Bodø som hete Aga Mat, der hadde de brødet.

Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 11:36   #9
berot22
Gjest

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Jeg ville bedt om å få vite hva brødet er laget av
Syns karbohydratinnholdet var veeeldig lite....

ja det syntes jeg og.. så får vel dra nedover å bare rett og slett spørre. har spist et helt brød til nå, på en uke, og hadde vært veldig kjipt om det skulle ødelegge for vekta : / men har ikke merket noe spesielt så, satser på det beste!

Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 13:14   #10
paramore
Juniormedlem

paramore sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Trondheim
paramore er på en erverdig vei

Fikk smake brødet, det var kjempegodt! Så håper det er sant det Aga mat sier, keep me posted!

Gammel 11-01-11, 17:41   #11
berot22
Gjest

Da har jeg funnet ut hva som var i brødet, og det var ingen "ulovlige" ingredienser! må ta etter husken og da blir det slik:

seterrømme
linfrø
solsikke kjerner (hmm.. var det det..)
olje
kruskakli
egg
bakepulver

så kommer jeg ikke på noe mer kjempe fint å ha en plass man kan kjøpe brød som inneholder såå lite karbo! og slipper å bake selv <3 er jo rimelig og, koster 36 kr, og man fryser ned halve brødet

Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 17:45   #12
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av berot22, her.

Da har jeg funnet ut hva som var i brødet, og det var ingen "ulovlige" ingredienser! må ta etter husken og da blir det slik:

seterrømme
linfrø
solsikke kjerner (hmm.. var det det..)
olje
kruskakli
egg
bakepulver

så kommer jeg ikke på noe mer kjempe fint å ha en plass man kan kjøpe brød som inneholder såå lite karbo! og slipper å bake selv <3 er jo rimelig og, koster 36 kr, og man fryser ned halve brødet

Mamma har vært på reise i dag og kjøpte dette brødet til meg. Hun fikk med seg en lappe hvor det stod hva som var i brødet, det stemmer med det du skrev. Det smaker vanlig lavkarbobrød! Og det er jo ikke så himla dyrt heller når man vet hvor mye greier det er i det brødet og man tar med jobben og strømmen...

Gammel 11-01-11, 18:00   #13
paramore
Juniormedlem

paramore sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Trondheim
paramore er på en erverdig vei

Weeee!

Gammel 11-01-11, 18:12   #14
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av berot22, her.

Heisann

var forleden i byen, da jeg la merke til et skilt utenfor bakeren (aga mat) "vi har lavkarbobrød". Gikk selfølgelig inn med en gang og kjøpte, ettersom jeg hadde prøvd meg på å bake ketolysebrødet, uten noe særlig suksess

Spurte betjeningen hvor mye karbo det var per hundre gram, og fikk beskjed om at det var 2.25 g. det er jo veldig lite, brødet veier ca 600 g, og totalt karbo i brødet ble 13 g.
Skjærte brødet i 20 skiver og fikk da 0.65 g karbo per skive... dette er jo bare for godt til å være sant og det er derfor jeg begynner å lure litt.. fikk ikke se på noen oppskrift eller noe, så kan jo ikke med sikkerhet si hva som er i brødet! og er redd for at næringsinnholdet kan være feil...

Selve brødet er lavt og kompakt, full av korn og frø ser det ut som. er også litt "fettete" på en måte, blir sånne fettflekker på papirposen liksom..

Vet ikke om Aga mat er bare en liten butikk vi har her i byen, eller om det finnes andre plasser. Noen andre som har kjøpt lavkarbobrød hos bakeren?

Dette er noe de lager selv - ikke "masseprodusert" ?

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 21:39   #15
berot22
Gjest

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Dette er noe de lager selv - ikke "masseprodusert" ?

de baker det nok selv ja

Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavkarbobrød? Sissi Spørsmål om matvarer og oppskrifter 2 30-05-10 21:02
Lavkarbobrød hos bakeren? MoccaMaster Spørsmål om matvarer og oppskrifter 4 23-01-10 18:08
Lavkarbobrød m.f Spørsmål om matvarer og oppskrifter 8 04-01-10 09:50
Lavkarbobrød Ivory Bakst 1 15-06-09 12:50
Lavkarbobrød Citami Ketolysekuren 1 04-02-09 12:21

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:06.