Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Etter endt kur

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 27-04-11, 13:57   #1
klinkekula
Juniormedlem

Medlem siden: Apr 2010
klinkekula er på en erverdig vei

Etter endt kur

En person har nå gått på kuren i 12 uker. 20 kg er forsvunnet.

Har han sjans til å starte et vanlig kosthold med en redusert mengde kalorier (ja, ikke karbs) pr måned? (spise ofte og lite)

klinkekula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: k3t0lys3 Svar med sitat
Gammel 27-04-11, 14:15   #2
Modezty
Seniormedlem

Modezty sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Alder: 56
Modezty har en fantastisk aura rundt segModezty har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Etter endt kur

Det må vel bare prøves ut?

Men det er viktig å ha i bakhodet at man ikke "tåler" karbohydrater så godt, og at man sannsynligvis vil gå opp i vekt. Hva med en moderat lavkarbokosthold?

Husk også på at man sannsynligvis går opp noen vannkilo/legger opp nytt glukogenlager (tror jeg det heter) som igjen binder vann. Kan være demotiverende å spise lavkalori og likevel legge på seg flere kilo på kort tid.

En annen ting er at jeg synes at det er vanskeligere å få i meg alle næringsstoffene på lavkalori enn på lavkarbo, men skal ikke være bastant - all den tid jeg ikke helt hva du legger i lavkalori, og hva vedkommende veier nå og høyden.

Jeg ser ikke på lavkarbo som en "kur" - men en livsstil. Jeg glipper selv innimellom, men angrer hver gang. Jeg ville aldri byttet ut lavkarbo med et lavkalorikosthold, men det er meg. Jeg fyste mye mer på lavkalori, og kroppen gikk i sparebluss.

Jeg må på ekstrem lavkalori for å gå ned i vekt etter år med jo-jo slanking, og sannsynligvis for å holde meg der også.

Tror det blir veldig individuelt, og det kan gå. Men tror at man for å klare å holde vekta MÅ trene regelmessig, 2-3 ganger i uka, for at man ikke skal gå opp.

Gammel 27-04-11, 14:44   #3
Greddy
Medlem

Medlem siden: May 2010
Hvor: Stavanger
Alder: 41
Greddy har en fantastisk aura rundt segGreddy har en fantastisk aura rundt seg

Hvis han trener i tillegg og sørger for at han tømmer glykogenlageret regelmessig, så burde det gå bra. Men jeg mener at han bør kunne ligge på under 150g KH, uten at han må planlegge dagen så nøye.

Hva med å spise lavkarbo i hverdagene, og ha en vanlig høykarbodag på lørdager feks?

Greddy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-04-11, 15:06   #4
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av klinkekula, her.

En person har nå gått på kuren i 12 uker. 20 kg er forsvunnet.

Har han sjans til å starte et vanlig kosthold med en redusert mengde kalorier (ja, ikke karbs) pr måned? (spise ofte og lite)

Man kan fint leve "lavkalori" om det er målet også på en lavkarbo-sammensetning

Anbefaler og endre over tid - feks med 5 gram karbo pr dag i uken, reduser så fettet når man nærmer seg 70 gram karbo pr dag

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Gulrot ved endt diett - Hva er deres? Benedictee Ketolysekuren 85 18-06-10 10:59
Hvordan holde stabil vekt etter endt kur? hoppetussa Spørsmål og svar 10 10-03-10 11:42
Hjelp. (Etter endt ketolysekur) B_3 Lavkarbo generelt 2 04-06-09 19:39
I dag starter jeg på igjen etter at hele ketosen gikk til h.... etter sykehusopphold. Nitja Ketolysekuren 6 06-03-09 12:18
Karbohydratomsetningen etter endt kur? LMPH Spørsmål og svar 5 30-11-07 11:44

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:40.