Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Diett.no

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 29-04-11, 19:50   #1
Shamu
Medlem

Shamu sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Stavanger
Alder: 50
Shamu er på en erverdig vei

Diett.no

Har dere noen tips til hvordan bruke diett.no på best mulig måte?

Hvis jeg lager meg ett måltid, må jeg da altså legge dette inn som en egen oppskrift for å kunne regne ut næringsinnhold?
Hva med matvarer man ikke finner der, som diverse krydder? Fant ikke kardemomme feks.

Bruker dere denne slavisk hver dag, eller bare innimellom for å få en pekepinn på de måltidene dere spiser ofte?

Shamu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Peiler meg inn på ketolyse... Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 20:28   #2
Georgine
Supermoderator

Georgine sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 55
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Diett.no

Jeg legger inn en og en matvare; feks en salat så veier jeg hver ingrediens og legger inn. Samme med muffins. Veier det jeg bruker og deler på antall muffins og legger inn ingrediensene da det kan variere litt fra gang til gang. Kardemomme og andre krydder mang bruker bare litt av legger jeg ikke inn.

Jeg bruker det i perioder for å se om jeg holder sånn nogenlunde kontroll.

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 20:36   #3
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Diett.no

Opprinnelig lagt inn av Shamu, her.

Har dere noen tips til hvordan bruke diett.no på best mulig måte?

Hvis jeg lager meg ett måltid, må jeg da altså legge dette inn som en egen oppskrift for å kunne regne ut næringsinnhold?
Hva med matvarer man ikke finner der, som diverse krydder? Fant ikke kardemomme feks.

Bruker dere denne slavisk hver dag, eller bare innimellom for å få en pekepinn på de måltidene dere spiser ofte?

Bruker kun i perioder. Nei, du kan legge inn enkeltmatvarer istedet for å lage hele oppskriften. Måltid jeg spiser som er ganske like hver gang har jeg laget som oppskrift

Du kan legge til matvarer selv om du ikke finner de i lista, du må vite kalorier, protein, fett og karbo pr 100 gram. Krydder har lite av noen av disse, og du bruker svært lite av gangen så jeg pleier ikke legge inn krydder i måltidene mine

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Diett.no Gwen Generell diskusjon 2 27-04-10 12:13
Høy protein-diett kontra høy fett-diett Maja Kostholdsfilosofier 16 13-01-10 21:03
Diett Madcow Mer enn 30 kg overvekt 3 23-11-09 13:54
Fedon"diett" eller Atkins diett? haukhe Spørsmål og svar 2 01-11-07 21:40
diett nøtta Spørsmål og svar 7 16-10-05 11:18

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:44.