Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

For mye fett og kcal?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 29-04-11, 17:06   #1
musefletta
Nytt Medlem

Medlem siden: Apr 2011
musefletta er på en erverdig vei

For mye fett og kcal?

Jeg har prøvd å lete litt her..
Men synes det er litt vanskelig å finne svar.

Jeg er veldig overvektig. 135kg.
Og begynte på max 15carbs om dagen. Vet ikke hva det heter en gang
Mye fett lite karbo..

Jeg holder følge med karboene på diett.no.
Som i dag blir det 8karbo.

2005kcal.. og 172gr fett. Er dette for mye for reel vektnedgang? Burde jeg kutte litt?

Drikker i tillegg min.3liter vann og litt kaffe.

musefletta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 17:24   #2
Labomba
Seniormedlem

Labomba sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: Vestfold
Alder: 61
Labomba er en juvelLabomba er en juvelLabomba er en juvel

Sv: For mye fett og kcal?

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.
Nei, man regner ikke kalorier i første eller andre omgang Kalorier "oppfører" seg annerledes avhengig av hvilket næringsstoff det kommer fra (myyyyye stoff om dette på nett, bla Gary Taubes) - i hovedsak fordi karbohydrater trigger insulinutskillelse som gir fettlagring, mens fett ikke gjør det. Protein kan gi litt insulinutskillelse. Mangel på karbo gjør at hormonet glukagon kan "frigjøres" - dvs at fettforbrenning blir mulig

Avhengig av hvor lenge du har stått stille - og hvor mye mer du skal ned i vekt - ville jeg sjekket ut såkalte partystoppere først. Det er haugevis med tråder om temaet, søk det opp I hovedsak går det på tyggis/drops som i hovedsak er sukkerfrie, kunstig søtning, sukkerfri brus og saft, for lite vann, for mye nøtter og en del kan få stagnasjon pga for mye fløte En mnds tid bør man ha stått stille før man gjør endringer - kroppen trenger litt pause innimellom Pass på at du ikke spiser for lite mat også - noen mister så mye sultfølelse at de ikke orker og spise særlig.

Det kan uansett være greit for deg og vite om du har noenlunde ok fordeling av næringsstoffer på ketolyse, dvs ca 5% karbo - 20% protein og resten fett. www.diett.no bruker jeg og flere her inne - den gir både prosentvis oversikt og gramoversikt på de forskjellige næringsstoffene i tillegg til kalorier.

Jeg er en av de som må mye ned i kalorier uansett hvor "riktig" jeg spiser ellers - men dette er individuelt - og jeg vil anbefale at du sjekker partystoppere først - deretter om du spiser nok fett - og så om du spiser NOK mat. Deretter om du fremdeles har stillstand (over flere uker) kan du sjekke om du kanskje spiser for store mengder for din forbrenning.

Min journal : http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=43485
Labomba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 17:25   #3
Labomba
Seniormedlem

Labomba sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: Vestfold
Alder: 61
Labomba er en juvelLabomba er en juvelLabomba er en juvel

Det var rådet jeg fikk av Nertshus, og det ligger på skrivebordet på laptoppen min
Ikke dumt å lese og minne seg selv på noen ganger.
Lykke til!

Min journal : http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=43485
Labomba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 17:54   #4
musefletta
Nytt Medlem

Medlem siden: Apr 2011
musefletta er på en erverdig vei

Takk =)

Jeg vet forløpig ikke om jeg har stått stille, da jeg ikke har veie dag enda..
Og har lovt meg selv å holde meg til den, så jeg ikke blir bestatt.
Men 3cm er borte rundt magen..

Jeg har veldig lav forbrenning, og lurer på om jeg kanskje burde kutte så det blir litt mindre kcal. Men mengden mat jeg spiser nå er igrunn akkurat for sulten.. Så får se om ett par tre uker åssen det går.
Føler bare at jeg trøkker i meg SÅ mye fett, men det er vel for at det er uvant.

musefletta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 18:58   #5
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Labomba, her.

Det var rådet jeg fikk av Nertshus, og det ligger på skrivebordet på laptoppen min
Ikke dumt å lese og minne seg selv på noen ganger.
Lykke til!

det var en god dag for Nerthus *ler* Glad jeg kunne bidra

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 20:42   #6
Bestemamma
Seniormedlem

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 64
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Opprinnelig lagt inn av musefletta, her.

Takk =)

Jeg vet forløpig ikke om jeg har stått stille, da jeg ikke har veie dag enda..
Og har lovt meg selv å holde meg til den, så jeg ikke blir bestatt.
Men 3cm er borte rundt magen..

Jeg har veldig lav forbrenning, og lurer på om jeg kanskje burde kutte så det blir litt mindre kcal. Men mengden mat jeg spiser nå er igrunn akkurat for sulten.. Så får se om ett par tre uker åssen det går.
Føler bare at jeg trøkker i meg SÅ mye fett, men det er vel for at det er uvant.

Syns du skal la det være som det er.....

Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Trenger litt hjelp til beregning av fett, protein og Kcal. RogerK Spørsmål og svar 2 09-03-11 19:08
Kcal overskudd Ndure Spørsmål og svar 2 27-12-09 12:09
Hvor mye fett og kcal Lilly01 Ketolysekuren 1 06-12-09 00:47
Lav carb/kcal kamp Spørsmål om matvarer og oppskrifter 2 09-08-09 15:03
Mindre kcal i mct/kokosolje enn annet fett? Borealis Kosttilskudd 2 25-03-07 23:32

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:03.