Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Regne med fett til steking?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 29-06-11, 18:14   #1
alpro
Juniormedlem

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Oslo
alpro er på en erverdig vei

Regne med fett til steking?

Hvis jeg skal føre opp hva jeg spiser, skal jeg regne med oljen jeg steker maten i?

alpro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vegetarianer som forsøker seg på lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-06-11, 18:37   #2
lille_trille
Seniormedlem

lille_trille sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Sunnmøre
lille_trille er ny på veien

Sv: Regne med fett til steking?

Ja, det hadde jeg ville gjort. Vet ikke om du bruker det som saus, men hvis du heller ut mye av det så hadde jeg tatt med ca. halvparten.

lille_trille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 29-06-11, 21:44   #3
alpro
Juniormedlem

Opprinnelig lagt inn av lille_trille, her.

Ja, det hadde jeg ville gjort. Vet ikke om du bruker det som saus, men hvis du heller ut mye av det så hadde jeg tatt med ca. halvparten.

Tusen takk, det høres logisk ut å telle med halvparten og ikke alt, siden jeg tross alt heller ut det som er igjen etterpå Å bruke det som saus har jeg faktisk ikke tenkt på før, så takk for tipset!

alpro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vegetarianer som forsøker seg på lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-06-11, 21:49   #4
lille_trille
Seniormedlem

lille_trille sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Sunnmøre
lille_trille er ny på veien

Jeg pleier å koke ut steikepanna med litt fløte. Det gir en god saus/sky til det meste Spiser en del svinekjøtt og kylling, og det er ganske magert i seg selv. Greit å få opp fettinntaket på den måten.

lille_trille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 30-06-11, 13:29   #5
Cyan
Supermoderator

Cyan sin avatar

Medlem siden: May 2005
Alder: 45
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Dersom du spiser stekefettet skal du ta det med Rent kjøtt trekker nesten ikke til seg fett i det hele tatt så her trenger du egentlig ikke å ta med noe i beregningen, men f.eks. grønnsaker trekker til seg noe så da kan det være smart å ta med f.eks. 50% i regnskapet som antydet av lille trille

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 30-06-11, 17:52   #6
alpro
Juniormedlem

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Dersom du spiser stekefettet skal du ta det med Rent kjøtt trekker nesten ikke til seg fett i det hele tatt så her trenger du egentlig ikke å ta med noe i beregningen, men f.eks. grønnsaker trekker til seg noe så da kan det være smart å ta med f.eks. 50% i regnskapet som antydet av lille trille

Jeg spiser ikke dyr, men det kan godt være quorn reagerer litt så samme måten. Tofu trekker til seg ganske mye. Men 50 % høres logisk ut å ta med Men nå har jeg jo fått så fine tips om å bruke det som saus (som jeg idiotisk nok aldri har tenkt på selv), så da regner regner jeg med all oljen

Takk for svar!

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Regne ut antall gram ut ifra prosentandeler (fett/protein/kh)? Julie Atkins kosthold 2 21-09-10 23:29
Olje til steking Arka Lavkarbo generelt 7 12-04-10 11:38
Regne ut riktig antall karber, fett osv prinsesso Ketolysekuren 3 12-04-10 10:37
Kan noen hjelpe meg å regne fett% ? elian Generell diskusjon 3 14-01-09 09:21
Hvor mye fett forsvinner ved steking av kjøttdeig? Alkazelters Dr Lindbergs 9 24-01-05 23:52

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:43.