Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Ny med dette og trenger en vurdering

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 08-07-11, 11:43   #1
itzy
Nytt Medlem

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Normøre
itzy er på en erverdig vei
Smile

Ny med dette og trenger en vurdering

Hei

Er nå på dag 4 med lavkarbo og synes selv det går ganske så bra.
Er ikke hovedsaklig vektnedgang som er grunnen til at jeg legger om til dette,men et håp om å redusere smerter i forbindelse med migrene og fibromyalgi (et vekttap er selvfølgelig også velkomment ).

Jeg bruker diett.no for å prøve å holde litt styr på hva jeg får i meg, men er usikker på om jeg får i meg det riktige av hver ting. Legger inn dataene for tre dager i håp om at noen har tid til å se om det ser riktig ut
Jeg er forresten 174cm og ca.80 kg. Prøver å trene en dag eller to for uken,men pga smerter blir det som regel bare en

Dag1:
Energi: 1812
Goal: 1654
Fett: 147.46
Karbohydrat: 12.99
Protein: 104.29

Dag2:
Energi: 1568
Fett: 127.58
Karbohydrat: 10.01
Protein: 91.95

Dag3:
Energi: 1644
Fett: 136.3
Karbohydrat: 4.58
Protein: 96.86

Jeg spiser hovedsaklig salat med fetaost,vårløk,paprika og agurk,rømme,ost,meierismør,kylling,fisk og blomkålstappe...skal utvide menyen etterhvert..har bestilt div.baketing slik at jeg kan få smake de berømte lappene
Også lurer jeg på dette med kalorier...som dere ser så står det "GOAL"1654 på kalorier, er det da "skummelt" å overstige dette eller skal jeg bare ikke bry meg med hvor mange kalorier jeg får i meg?

Takker på forhånd for svar

itzy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-07-11, 13:26   #2
Charlott
Seniormedlem

Charlott sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 58
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Ny med dette og trenger en vurdering

Ser slett ikke ille ut!

Ser du med fordel kan trappe opp litt på grønnsakene, men ser du har planer om å utvide menyen litt, så da er det kanskje rom for mer av dem.

Kalorier er små ekle ting de fleste av oss blåser en lang marsj i

Med meg feks, er det slik at jeg IKKE går ned om jeg ligger for lavt på kcal

Lykke til videre!

Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-07-11, 13:37   #3
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Synes det ser bra ut, du spiser godt med mat, nok proteiner (viktig!), bra med fett og ok med kh Flink er du! IKke alle som har det såpass klart så tidlig - og det blir bare bedre med mer variasjon etterhvert. Stå på!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 08-07-11, 13:40   #4
Cyan
Supermoderator

Cyan sin avatar

Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 45
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Syns også dette ser bra ut, men som Charlott sier, spis litt mer grønnsaker Et tips kan også være å følge med på energiprosentandelen (det kakediagrammet du finner oppe til høyre). Forsøk å ligge på 70% fett eller mer.

GOAL kan du bare drite en lang marsj i. Mitt GOAL er satt til 1573 kcal, men jeg spiser sjeldent mindre enn 1800 kcal

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 08-07-11, 17:20   #5
itzy
Nytt Medlem

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Normøre
itzy er på en erverdig vei

Takk til dere alle for svar
Da har jeg iallefall hittil gjort det rett, og da blir det så mye enklere når disse matvarene sitter inne å tilføye nye etter hvert.
Blir jo fryktelig imponert,for ikke å snakke om fristet når jeg leser alle de supre oppskriftene her inne. Akkurat nå står denne http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=45375 chili texas style og putrer på komfyren...både jeg og gubben sitter med vann i munnen
Tenker å servere den med "jukseris" og rømme til. Gledings

itzy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Trenger en som har gjort dette før milja Ketolysekuren 7 26-05-11 16:51
Vurdering ... xRainx Ketolysekuren 5 21-05-11 08:35
Kan jeg spise dette??? Trenger svar fort! :) Nesly Ketolysekuren 3 03-02-11 16:05
Er dette noe for meg? Trenger råd! Dansende Fjær Spis deg ned i vekt med Skaldeman 4 29-01-08 21:48

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:21.