Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Livets lyse side

Samevitser...

Livets lyse side Har du en suksesshistorie, nådd et delmål, gått ned et kilo eller to? Føler du for å dele suksess og glede, så er dette stedet.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-04-05, 12:30   #1
konepone
Medlem
 
konepone sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Oslo, men snart Flateby
Alder: 49
Innlegg: 172
konepone er en juvelkonepone er en juvelkonepone er en juvel

Samevitser...

Hva kaller du en same som snyter på skatten?
-Jukselapp

Hva kalles en middelaldrende same?
-Femtilapp

Og den klassiske: Hva kalle en same som tisser på seg?
-Skvettlapp

Jeg har flere samiske bekjente som elsker disse vitsene, så det er ikke noen form for hets altså....., men de er fryktelig morsomme!

__________________
KONEPONE til mannbrann




Vi åler oss sakte nedover.........



konepone er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse! Svar med sitat
Gammel 24-04-05, 12:50   #2
magdalena
Seniormedlem
 
magdalena sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Langt Nord
Innlegg: 1.852
magdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressurs

Her er noen fler
INTELLIGENT SAME--HUSKELAPP
SAMISK FORFATTER--PAPIRLAPP
VENTENDE SAME--KØLAPP
ØKONOMISK SAME--PRISLAPP
OBSERVANT SAME--MERKELAPP
UÆRLIG SAME--JUKSELAPP
TISSENDE SAME--SKVETTLAPP
50- ÅRIG SAME--FEMTILAPP
SAMEREKTOR--OVERLAPP
SAMISK KUNSTPRODUKT--LAPPVERK
SAME SOM BANKES OPP--RISLAPP
SAMISK BONDE--ÅKERLAPP
SAMISKE EIENDELER--LAPPESAKER
SAMISK ØYENLEGE--ØYELAPP
SAMISK ENGEL--SKYLAPP
SAMISK PROSTITUERT--NUMMERLAPP
SAMISK BANKSJEF--KASSALAPP
SAMISK COCA COLA LIKER--COLAPPS
SAMISK LIVRETT--LAPSKAUS
SAMISK GULVBELEGG--LAPPETEPPE
SAMISK KOKK--GRYTELAPP
SAMISK LEGE--PLASTERLAPP
SAMISK SKREDDER--TØYLAPP
SAMISK KREDITOR--TILGODELAPP
TILBAKESTÅENDE SAME--MANGELLAPP
DØPT SAME--NAVNELAPP
MOSJONERENDE SAME--STREKKLAPP
SAMISK BEFAL--KRUTTLAPP

__________________



Justice for Baby P!
magdalena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 24-04-05, 14:39   #3
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Jeg overhørt denne hjemme når jeg var i barnehagealder:
Vet du hva kona til samen fikk på bryllupsnatten?
- det som sto på lappen

Jeg skjønnte ikke hva de hadde skrevet på papirlappen, så heldigvis hade jeg diktet en annen variant da jeg kom i barnehagen der svaret var sukkertøy...

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 24-04-05, 15:16   #4
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

*kremt*

  Svar med sitat
Gammel 24-04-05, 15:26   #5
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Albertine

*kremt*

Var vitsen min dårlig, eller føler du deg diskriminert fordi du bor der du bor?

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 24-04-05, 15:31   #6
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

hva kalles en same som sitter i kassa på butikken?

kvittering !!!!

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-04-05, 15:31   #7
Daizy
Seniormedlem
 
Daizy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Alder: 46
Innlegg: 3.162
Daizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt av

Aldri hørt slike same-vitser før *litt flau nordlending*, de var artige! Din også Lise... hehe

__________________

17/11 = 30 kg lost = Jeg er i mål!!!
~3-5 kg "ønskekilo" igjen~
Daizy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo à la Atkins Svar med sitat
Gammel 24-04-05, 16:40   #8
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Kan vi ha vitser om "svartinger" og "pakkiser" også?

Hilsen mofe som er halvt same

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 24-04-05, 17:54   #9
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av mofe

Kan vi ha vitser om "svartinger" og "pakkiser" også?

Hilsen mofe som er halvt same

Jeg trodde en same mann het en lapp jeg....

Jeg synes man kan ha vitser om alt så lenge de ikke er onskapsfulle, seksualiserte, diskriminierende og rasistiske.

Dersom noen synes dette er noen av de delene så kan vi låse tråden.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 24-04-05, 19:09   #10
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Lise

Jeg trodde en same mann het en lapp jeg....

Jeg synes man kan ha vitser om alt så lenge de ikke er onskapsfulle, seksualiserte, diskriminierende og rasistiske.

Dersom noen synes dette er noen av de delene så kan vi låse tråden.

Jeg synes dette er diskrimenerende, ja.

Jeg ser virkelig ikke forskjellen, på disse vitsene, og vitser om "svartinger" og "pakkiser", osv, osv.

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 24-04-05, 19:53   #11
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Hva som er diskriminerende da?

...dersom vi skal slå ned på dette, skal man da ikke få fortelle vitser om svensker, blondiner, bergensere, osv heller?

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 24-04-05, 19:57   #12
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Lise

Hva som er diskriminerende da?

Det klarer jeg ikke å sette fingeren på, bare at jeg føler det.

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 24-04-05, 20:05   #13
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av mofe

Det klarer jeg ikke å sette fingeren på, bare at jeg føler det.

Når noe er diskriminerende, så sier man at en gruppe er mindre verdt enn en annen. Det kan jeg ikke se her.
Så lenge vitsene ikke er onskapsfulle, seksualiserte, diskriminierende og rasistiske, så vil jeg ikke stenge tråden.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 24-04-05, 21:25   #14
konepone
Medlem
 
konepone sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Oslo, men snart Flateby
Alder: 49
Innlegg: 172
konepone er en juvelkonepone er en juvelkonepone er en juvel

Uff...det var ikke meningen mofe!!!

Dette var ikke meningen i det hele tatt. Jeg har samer i familien (inngiftede), og de synes disse var hysterisk morsomme. Men, jeg beklager masse om du ble støtt av det og mente absolutt ikke å hetse noen - håper du får en fin kveld videre!!
(det finnes forresten en del vitser om tjukke folk, og jeg må ærlig innrømme at jeg blir såra av høre disse vitsene - kanskje ikke sammenlignbart, men dog....jeg skjønner hva du mener!)

__________________
KONEPONE til mannbrann




Vi åler oss sakte nedover.........



konepone er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse! Svar med sitat
Gammel 24-04-05, 21:33   #15
magdalena
Seniormedlem
 
magdalena sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Langt Nord
Innlegg: 1.852
magdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressurs

Å trampe på tærne til noen var jo slett ikke meningen.Men her oppe i nord florerer disse vitsene,og "de" de handler om tar det selvironisk,men det var altså ikke ment som noe rasistisk eller noe

Det finnes jo så mange vitser som er påpekt ulike grupper,og tror ingen av de heller er direkte diskriminerende,men enkelte kan vel gå over streken..

__________________



Justice for Baby P!
magdalena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 24-04-05, 21:36   #16
magdalena
Seniormedlem
 
magdalena sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Langt Nord
Innlegg: 1.852
magdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressurs

Lise,hørte en annen versjon av den vitsen din på ungdomskolen,og det tok laaaang tid før jeg tok den!

Var noe sånt som: Det lå ei naken dame midt på vidda,ved siden av henne lå det en lapp..Hva stod på lappen?
Jeg tenkte jo som "ta på deg klærne" og i den duren

__________________



Justice for Baby P!
magdalena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 24-04-05, 21:37   #17
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

åååh, nåååååååå skjønte jeg den !!!!

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no