Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Hvor ofte bør/kan man trene?

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 31-08-11, 10:36   #1
Peppa Gris
Seniormedlem

Peppa Gris sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Hvor ofte bør/kan man trene?

Nå må jeg trene to dager i uka, de er fast innlagt, men kjenner jo at jo mer jeg trener jo morsommere er det. Men kan man trene for mye sånn nå i starten? Hvor ofte kan man/bør man trene?

Gammel 31-08-11, 14:09   #2
Sprettball
Medlem

Medlem siden: Aug 2010
Sprettball har en fantastisk aura rundt segSprettball har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvor ofte bør/kan man trene?

Hva trener du, da?

Sprettball er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 31-08-11, 14:28   #3
Yrla
Seniormedlem

Yrla sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

For mye? Det merker du vel på at du blir sliten. Hard trening er ikke lett i omstillingsfasen, men utover det kan du trene så mye du vil innenfor hva kroppens grense tillater. Minimum 30 minutter gange dgl, maksimum er ????individuelt

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 31-08-11, 16:54   #4
-Cilia-
Medlem

-Cilia- sin avatar

Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Like utenfor
Alder: 36
-Cilia- er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av Peppa Gris, her.

Nå må jeg trene to dager i uka, de er fast innlagt, men kjenner jo at jo mer jeg trener jo morsommere er det. Men kan man trene for mye sånn nå i starten? Hvor ofte kan man/bør man trene?

Jeg tenker at kroppen din vil si ifra om det blir for mye, og at det skal endel til før det går så langt. Det du må tenke på når du begynner å trene (vet ikke hvor lenge du har holdt på) er hovedsaklig belastningsskader, spesielt hvis du er overvektig. Det er tungt for f.eks. knær å plutselig måtte jobbe mer enn før, øk gradvis. Jeg ville personlig ha kjørt på, trent så mye som jeg har lyst til og se hvordan det går. Om jeg hadde kjent så mye som antydninger til smerter som ikke skal være der (det skal jo gjøre litt vondt å trene ), så hadde jeg trappet litt ned igjen. Om du har tålmodighet, øk gradvis og lytt til kroppen din. Vær også nøye med å variere treninga, da minsker du sjansen for belastningsskader også blir det så mye morsommere! Lykke til videre, jeg skal igang med trening selv i morgen, har ikke trent siden mai!

-Cilia- er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo hovedsaklig uten meieriprodukter. Svar med sitat
Gammel 01-09-11, 20:21   #5
gamlebyen
Seniormedlem

gamlebyen sin avatar

Medlem siden: Jul 2011
gamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlys

Det kommer jo an på en hel del faktorer, som f eks hvor godt trent du er, hva du trener og treningsintensitet.

Men det er en tommelfingerregel innen styrketrening at man bør muskelgruppene hvile i minst 48 timer. Dog er dette snakk om de som virkelig tar seg ut og bygger.
Men når det er sagt, tre ganger i uka med styrketrening går meget bra. Kardiotrening er det nesten ikke grense på hva du kan hoolde på med, men som tidligere nevnt, variasjon er viktig. Ikke bare unngår du slitasje/belastningsssakder, men det gjør det mye morsommere også. Dessuten, har du trent de samme øvelsene en stund, blir kroppen 'vant' til disse, slik at treningen ikke blir like effektiv.

se også f eks www.iform.no. Ikke la deg skremme av at det er et hovedsaklig kroppsbygger/fitnessforum, det er mye gode tips der.

Lykke til!

gamlebyen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Å veie seg - hvor ofte? Vhanja Lavkarbo generelt 5 29-05-11 22:02
Hvor ofte MÅ jeg spise? Imali Ketolysekuren 2 23-09-09 20:15
God dessert, hvor ofte? Budeia Ketolysekuren 2 10-04-08 13:12
Hvor ofte veier du deg? synne Generell diskusjon 14 01-01-05 04:10

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:04.