Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Seniormedlem
Medlem siden: Feb 2010
![]() |
Slankere: Synes dere det er lett?Hvis dere har vært overvektige, må jeg nesten anta at det er en grunn til at dere ble overvektige, overspising, brus, godteri, for mye av det gode, kaker, inaktivitet osv. Derfor er det noe jeg lurer på... |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: LKHF
![]() |
![]() |
#2 |
Jeg kan og jeg vil!
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Slankere: Synes dere det er lett?Ja. Det var veldig lett å holde seg til ketolyse-dietten |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: 1
![]() |
![]() |
#3 |
Seniormedlem
Medlem siden: May 2011
Hvor: Kristiansand
![]() |
Sv: Slankere: Synes dere det er lett?Jeg syns ikke det er vanskelig å holde meg til dette kostholdet. Dette er noe jeg kommer til å fortsette med for evig pga diabetesen min er topp regulert når jeg lever på lavkarbo. Det er så mye deilig mat å spise pluss at jeg er god og mett hele tiden, noe jeg ikke var med andre slankekurer.Det tar tid å komme inn i dette, men det går seg til etterhvert. Jeg har holdt på siden påske, og har gått ned 14 kilo og er strålendefornøyd med det.
![]() |
![]() |
#4 |
Seniormedlem
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Sv: Slankere: Synes dere det er lett?JA og NEI! |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/
![]() |
![]() |
#5 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 40
Sv: Slankere: Synes dere det er lett?Ja. Ja, det er lett. Jeg var overvektig som følge av et forferdelig avhengighetsforhold til sukker - når jeg ikke spiser mat som trigger dette, har jeg ikke noe problem med å holde meg unna.
![]() |
![]() |
#6 |
Seniormedlem
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Slankere: Synes dere det er lett?Jeg må si jeg synes dette er lettere enn noe annet jeg har prøvd i alle fall. Grunnen til at det er lettere er for at du slipper blodsukkersvingninger, sug og sult. Så lenge jeg passer på å få i meg nok fett holder jeg meg mett mye lengre enn jeg noensinne har gjort i hele mitt liv, bare det alene er grunn god nok til å fortsette med dette kostholdet |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF
![]() |
![]() |
#7 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Sv: Slankere: Synes dere det er lett?Nå holder ikke jeg på med ketolyse, men kan vel svare litt mer generellt. For meg er det samma pokker om en diett er lett å holde seg til eller ei. Jeg kan godt spise ketolyse, rase ned. Hurra for det, men du kan gi pokker på at det kommer til å gå opp igjen. Hvorfor? Jo fordi at jeg, som sååååå mange andre, slenger meg inn i en slankekur med en tanke i hodet: jeg skal gå ned så og så mye og da blir det fint gett. Da er jeg slank og frisk. Også: ååååh, det er så lett å leve på dette kostholdet altså. Jeg er mett, hodepinen er borte, jeg er glad, nå blir det bra.
![]() |
![]() |
#8 |
Seniormedlem
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 52
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Slankere: Synes dere det er lett?
Amen
![]() |
![]() |
#9 |
Seniormedlem
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 58
Sv: Slankere: Synes dere det er lett?Startet på mitt 3. år nå og det har ikke engang falt meg inn at jeg i det hele tatt KAN spise annerledes |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: LCHF
![]() |
![]() |
#10 |
Seniormedlem
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Sunnmøre
![]() |
Sv: Slankere: Synes dere det er lett?Veldig lett, men tror innstillingen er viktig. Er det slankekur, eller kostomlegging. For meg er det snakk om permanent kostomlegging. Den maten jeg nå spiser blir jeg ikke dårlig av. Det faller meg helt naturlig når jeg er i butikken å velge lavkarboprodukter, og i selskaper o.l. velger jeg automatisk mat med minst karber. Det har med andre ord blitt en livsstil. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt
![]() |
![]() |
#11 |
Seniormedlem
Hvor: Kristiansund
Alder: 47
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Slankere: Synes dere det er lett?Både ja og nei. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Jeg kan og jeg vil!
Helt enig |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Medlem
Medlem siden: Jun 2006
![]() |
Sv: Slankere: Synes dere det er lett?Ja det var vanskelig å få nye vaner inn i systemet, ja det var vanskelig å komme meg bort fra sukekravhengigheten, ja det er vanskelig ikke å kunne spise pizza (med vanlig bunn) og soft is,
![]() |
![]() |
#14 |
Seniormedlem
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Slankere: Synes dere det er lett?Nei, det synes jeg ikke er noe enkelt.
![]() |
![]() |
#15 |
Seniormedlem
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 52
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Slankere: Synes dere det er lett?Det absolutt enkleste er jo å fortsette slik man alltid har gjort
![]() |
![]() |
#16 |
Seniormedlem
![]() |
Sv: Slankere: Synes dere det er lett?Jeg kan fortelle min historie litt kort. Jeg har ofte vært manisk opptatt av mat og å spise, og jeg er veldig blodsukkerstyrt. Jeg begynte på ketolysekuren i februar 2010 med intensjon om å bli slank på ketolyse for så å legge om til "normalt", sunt kosthold. Etter å ha erfart å få et mer avslappet forhold til mat i ketose, bestemte jeg meg for å fortsette på LKHF etter endt kur og over 20 kilo ned. Det er over et år siden jeg nådde målet mitt. Jeg har satt meg godt inn i både teorien bak og spiser variert og god mat. Jeg er ikke sulten, men jeg sliter fortsatt med sug. Jeg har mistet kontrollen over maten og havnet på karbokjøret 2-3 ganger siden i fjor sommer, og verst ble det nå i sommer, men jeg har skjerpet meg og klart å ta av kiloene på nytt. Jeg vil så gjerne bryte uvaner og avhengigheten når jeg går tilbake på ketolyse/LKHF, så jeg unngår sjokolade, brus, kunstig søtning og dessert. Nå har det gått to måneder, og jeg sliter fortsatt med sug. Det er lettere på ketolyse, men jeg synes ikke det er lett. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: LKHF
![]() |
![]() |
#17 |
Juniormedlem
Medlem siden: Aug 2011
![]() |
Sv: Slankere: Synes dere det er lett?Namba, jeg synes du avslutter innlegget ditt på en strålende måte. Dette oppsummerer hele mitt forhold til ketolyse. Det er kanskje lettere på ketolyse, men jeg støtter deg i at det ikke er lett... |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo- prøver meg på ketolyse
![]() |
![]() |
#18 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 36
![]() ![]() |
Sv: Slankere: Synes dere det er lett?Jeg hadde prøvd mye, og i min fortvilelse antok jeg at den siste utveien var gastric sleeve. Hadde snakket med legen min som mente jeg var for ung, men han var enig i at noe måtte gjøres fort. Ja, jeg har trent; opptil 4 ganger per uke over 8 måneder uten at jeg så mye som gikk ned et gram. Også til legens fortvilelse. På grense til diabetes, høyt blodtrykk og desto verre på den mentale siden. Pulverkurer, GR, spisenekt, lavkcal... Alt var forsøkt følte jeg. Rådvill som f. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil
![]() |
![]() |
#19 |
Jeg kan og jeg vil!
Det finnes lukket forum her, man må søke å bli med: http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=130 |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Seniormedlem
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Sv: Slankere: Synes dere det er lett?Ja, jeg syns det er lett! Jeg har forsøkt ALLE slankekurer du finner, men opplevde alltid at kroppen jobbet mot meg. På alle måter.
![]() |
![]() |
#21 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Lett i forhold til å ikke tenke og ikke gidde lage skikkelig mat, nei, men det er verdt det. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: lavkarbo
![]() |
![]() |
#22 |
Supermoderator
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Amen herfra også! |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
![]() |
![]() |
#23 |
Medlem
Medlem siden: Aug 2011
Alder: 48
![]() ![]() |
Sv: Slankere: Synes dere det er lett?Jeg syns egentlig det har vært overraskende enkelt. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Det som fungerer for meg :)
![]() |
![]() |
#24 |
Seniormedlem
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Synes jeg ser det for meg - |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/
![]() |
![]() |
#25 |
Medlem
Medlem siden: Jan 2011
![]() |
Sv: Slankere: Synes dere det er lett?Nå er ikke jeg superovervektig (75 kg), men mitt problem har vært at jeg ser på mat som belønning. Jeg trenger mat for å kose meg. Er det en god TVkveld ellr film på gang som jeg har sett frem til, må jeg ha god mat eller snop i tillegg for den ultimate opplevelsen. Noen ganger gleder jeg meg mer til godteriet enn til filmen. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: lavkarbo/ketolyse
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Dere kloke slankere, jeg trenger litt innspill | aldrimerjollycola | Spørsmål og svar | 3 | 15-03-09 15:42 |
Hva synes dere? | Dorothy | Generell ernæringsdebatt | 5 | 11-04-06 23:30 |
Hva synes dere om utrensingskurer? | mam | Lavkarbo generelt | 16 | 11-07-05 13:48 |
Hva synes dere? (ang. journalbesøk) | Summer | Generell diskusjon | 5 | 05-10-04 20:53 |
Hva synes dere??? | HP | Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger | 6 | 01-09-04 14:37 |