Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Generell ernæringsdebatt Tema som ikke har med begrenset karbohydratinntak å gjøre. |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Frosne grønnsaker ofte bestFra VG i dag
![]() |
![]() |
#2 |
Seniormedlem
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Oslo
![]() |
Sv: Frosne grønnsaker ofte bestDet kan da ikke stemme? De mister jo all næringen med måten de blir behandlet på? Det er jo nesten bare vann igjen. Nå ble jeg irritert. Har alltid spist ferske grønnsaker og trodd det var best |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Ketolyse♥
![]() |
![]() |
#3 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 40
Sv: Frosne grønnsaker ofte bestJo, det stemmer
![]() |
![]() |
#4 |
Seniormedlem
![]() |
Sv: Frosne grønnsaker ofte bestVel, tydeligvis, leste artikkelen nå. Merkelig. Kasta bort mye penger på ferskt da, med andre ord |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 40
Sv: Frosne grønnsaker ofte bestJeg synes friske grønnsaker smaker bedre jeg da.. Hvertfall brokkoli..
![]() |
![]() |
#6 |
Gjest
|
Sv: Frosne grønnsaker ofte best
Tror du på alt du leser i aviser? |
![]() |
![]() |
#7 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Ja, akkurat, folk koker jo i hjel frossen grønnsaker.. Jeg smørdamper slik ar\t de blir varme og ikke mere... |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20
![]() |
![]() |
#9 |
Seniormedlem
![]() |
Selvøfgelig ikke. Men dette var jo ikke bare et innlegg av en eller annen journalist. Dette var jo ernæringsfysiologer som forklarte og også hvorfor, var ikke bare en påstand. Når man leser den, så er det jo ikke så mye å sette spørsmålstegn ved. Jeg liker ferskt best, men trodde også at det var sunnest. Har alltid trodd at frossent hadde mistet all næring. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Gjest
|
Ok, siden du har så stor tiltro til en ernæringsfysiolog som uttaler seg i media, har jeg lyst til å svare på spørsmålet ditt med et spørsmål.. to faktisk; Hvorfor går du da på en lavkarbo-diett? Det er vel ikke akkurat i tråd med tradisjonell ernæringsfysiologi? |
![]() |
![]() |
#12 |
Seniormedlem
![]() |
Sv: Frosne grønnsaker ofte bestFremstod kanskje som naiv her. Selvfølgelig er jeg skeptisk til alt jeg leser, og spesielt når det kommer til ernæring. MEN, dette var ingen debatt eller et utsagn om livsstiler (lav kalori, lav karbo etc) Dette var jo ren informasjon med begrunnelse, som jeg ikke ser grunn til å tvile på. Særlig ikke etter jeg ser hva resten kommenterer. Jeg går på lavkarbo fordi jeg mener det er best for meg og hadde jeg tatt til meg alt jeg fikk høre av leger og ernæringsfysiologer, så hadde jeg ikke gått på lavkarbo, så jeg tar ting med en klype salt. Mulig jeg ordla meg dumt, men ser ikke grunn til å tvile på den bestemte artikkelen |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Gjest
|
Jeg har lyst til å svare på spørsmålet du redigerte vekk, men siden du fjernet det så skal jeg ikke utdype det. Prøvde bare å gjøre et poeng ut av hvor jeg ville, men misstenker at det ikke ble oppfattet |
![]() |
![]() |
#14 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2007
![]() ![]() ![]() |
Jeg trodde dette var gammelt nytt? Jeg har alltid hørt at frosne grønnsaker bevarer næringen best. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: LCHF
![]() |
![]() |
#15 |
Utforsker
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Akershus
Alder: 59
Sv: Frosne grønnsaker ofte bestDet har også noe med hvor de grønnsakene du kjøper om vinteren kommer fra: Hvor de er dyrket, under hvilke forhold, hvor langt de har blitt fraktet og hvor lenge siden de ble høstet. De er ikke nødvendigvis så "ferske" lenger. Og generelt styrer jeg unna all frukt og grønt fra Spania, da de grønnsakene vi får derfra stort sett er dyrket med masse giftstoffer og ellers under lite miljøvennlige forhold. Det gjelder selvsagt også mange andre steder, men det er et av verstingene. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med naturlig mat
![]() |
![]() |
#16 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Sv: Frosne grønnsaker ofte bestFor noen er det nok gammelt nytt. For alle de som nettopp har begynt å tenke på hva de egentlig putter i munnen eller de unge som for ikke lenge siden bare spiste det mamma satt på bordet, kan ting ikke gjentas for ofte!
![]() |
![]() |
#17 |
Seniormedlem
![]() |
Da er vi enige! Ble litt snakking rundt grøten. Jeg liker det ferske best, men vil gjerne bytte til frossent om vinteren hvis det gir mer næring |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Gjest
|
Sv: Frosne grønnsaker ofte bestgammelt nytt her også, men en fin påminnelse nå over vinteren |
![]() |
![]() |
#19 |
Medlem
Medlem siden: Nov 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Frosne grønnsaker ofte bestFerske grønnsaker høstes lenge før de er modne, og modnes kunstig under frakt. Dette gir grønnsakene mindre tid til å absorbere næringsstoffer (mineraler) fra jordsmonnet. Planteslekter som vokser raskere prioriteres av økonomiske hensyn. Disse vokser raskere, og får dermed enda kortere tid til å absorbere næringsstoffer, noe som gir en lavere næringstetthet i det ferdige produktet. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, uprossesert mat...
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Næring i frosne bær | nellie | Spørsmål og svar | 2 | 28-07-08 17:28 |
Frosne grønnsaker | blåbær | Spørsmål og svar | 5 | 20-04-07 10:21 |
frosne laksekoteletter | pysa | Generell diskusjon | 9 | 16-05-05 23:06 |
Karbo i frosne bær! | Tiril77 | Lavkarbo generelt | 5 | 25-01-05 15:32 |
Frosne grønnsaker og karbo-innhold | Anne | Lavkarbo generelt | 7 | 13-04-04 20:12 |