Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt

Vann

Generell ernæringsdebatt Tema som ikke har med begrenset karbohydratinntak å gjøre.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 25-09-11, 20:04   #1
junana
Juniormedlem

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 54
junana er på en erverdig vei

Vann

Er det helt umulig å redusere vekten uten å drikke så mye vann hver dag. Har gått på lavkarbo i to uker nå. Har gått inn 1,5 cm, men vekta står stille. Er ikke noen vanndrikker, og drikker te og Pepsi Max. Er det slik at en MÅ drikke vann for at vekta skal gå ned? Takk for svar

junana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 20:23   #2
Dollsine
Gjest

Sv: Vann

Hei Junana! Svaret er ubetinget ja!

Hva har du i teen? Suketter trenger ikke være bra for alle. Pepsi max er ikke en tørstedrikk! Det kan du ha som kos, i helgene osv. Vann er tørstedrikk. Bland evt i litt smak fra fun lightsaft, sitron, lime, agurk e.l. Men ikke pepsi!

Så til det du ikke spør om; du har holdt på i to uker; det er kanskje for tidlig å vente resultater på vekta. Det er mange faktorer som spiller inn; alder, hvor mye du trenger å gå ned, hvor lang tid kroppen trenger på å omstille seg det nye kostholdet osv. osv. For noen er det også et poeng hvordan forholdet mellom proteiner/kh/fett er. Jeg anbefaler deg å lese denne tråden med informasjon til nybegynnere - samt lenkene i den.

Scroller du helt nederst på samme side så finner du flere tråder omkring samme emne.

Lykke til videre!

Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 21:47   #3
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Det er VÆSKEmengden det kommer an på , ikke om det er vann eller pepsi max!

Seff bør man ta hensyn til en del ting, men det er det totale væskeinntaket som er poenget, ikke om det er vann! Om du klarer, kan væsken godt komme fra agurker, alt sammen!

Gammel 25-09-11, 21:51   #4
Siwa
Medlem

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Tr.heim
Alder: 50
Siwa er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av Dollsine, her.

Vann er tørstedrikk. Bland evt i litt smak fra fun lightsaft

Nå ble jeg GLAD
Klarer ikke drikke vann som tørstedrikk, MEN drikker mye vann til mat ol. Men utover de er det smak fra fun i flaska mi ja, så nå ble jeg kjempeglad

Siwa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 21:53   #5
Antoinette6
Seniormedlem

Antoinette6 sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Asker
Alder: 64
Antoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastisk

Jeg drikker når jeg er tørst, jeg. Og det varierer vekdig fra dag til deg. Jeg tror ikke massemasse vann må til for å gå ned i vekt. Det er forsåvidt jeg et bevis på.

Dessuten er det NATURLIG å drikke når man er tørst ! Ikke hele tiden i et strengt drikkeregime.

Tror jeg.

Kristin_B er best
Antoinette6 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vann Nynne Generell diskusjon 1 04-08-10 12:19
For mye vann Cherry Spørsmål og svar 11 28-02-10 00:37
Vann jente20 Ketolysekuren 3 15-02-10 15:55
Vann Grovsnus Spis deg ned i vekt med Skaldeman 9 03-04-08 22:10
Vann Nila Lavkarbo generelt 10 20-06-07 15:18

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:59.