Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Er desperat her ... Klør så i halsen og hoster

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 26-09-11, 00:14   #1
FrkMarge
Seniormedlem

FrkMarge sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
FrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlys
Unhappy

Er desperat her ... Klør så i halsen og hoster

Det eneste som lindrer hosten i korte øyeblikk er IFA og hostesaft!
Begge inneholder masse sukker så jeg prøver å la vær mesteparten av dagen, men finnes det noe alternativ?
Honning er jo heller ikke særlig bra.
Hoster til jeg brekker meg og det kjennes ut som om ryggen knekker hver gang

Finnes det noen lavkarboalternativer som er hostedempende?
Jeg har ikke sår hals, bare en inmari irriterende KLØE

FrkMarge er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 00:27   #2
Lemen
Seniormedlem

Lemen sin avatar

Medlem siden: May 2006
Alder: 45
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: Er desperat her... klør så i halsen og hoster :(

Det finnes noen reseptfrie tabletter som heter Noskapin som er hostedempende, av og til tror jeg at de har effekt, andre ganger er jeg mer usikker...

Og, så synes jeg at jeg har hatt god effekt av Sambucol (forkorter perioden jeg er syk) som jeg kjøper på helsekosten, og den finnes også i en sukkerfri variant.

Men, det jeg synes har absolutt størst effekt er Cosylan hostesaft (på resept), dessverre sukkerholdig.

Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 00:32   #3
langaard
Seniormedlem

Medlem siden: Nov 2010
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av FrkMarge, her.

Det eneste som lindrer hosten i korte øyeblikk er IFA og hostesaft!
Begge inneholder masse sukker så jeg prøver å la vær mesteparten av dagen, men finnes det noe alternativ?
Honning er jo heller ikke særlig bra.
Hoster til jeg brekker meg og det kjennes ut som om ryggen knekker hver gang

Finnes det noen lavkarboalternativer som er hostedempende?
Jeg har ikke sår hals, bare en inmari irriterende KLØE

Uffda! Stakkars deg ! Prøv fribol!

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 00:36   #4
Lemen
Seniormedlem

Lemen sin avatar

Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Ja, og så finnes det jo mange varianter av halspastiller som er uten sukker. Ta deg en tur i butikken i morgen og kjøp noen du kan spise med god samvittighet.

God bedring!

Gammel 26-09-11, 00:40   #5
FrkMarge
Seniormedlem

FrkMarge sin avatar

FrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlys

Ja vet at Cosylan er det beste jeg kan få. Har time hos legen på torsdag og om jeg fortsatt hoster da skal jeg be om den
Noskapin kan jeg ikke ta for jeg prøver å bli gravid og det passer dårlig sammen

Synes liksom det bare er IFA som lindrer den kløen jeg da..., men andre lakrispastiller kan ha samme virkning kanskje?

Gammel 26-09-11, 00:43   #6
langaard
Seniormedlem

Medlem siden: Nov 2010
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av FrkMarge, her.

Ja vet at Cosylan er det beste jeg kan få. Har time hos legen på torsdag og om jeg fortsatt hoster da skal jeg be om den
Noskapin kan jeg ikke ta for jeg prøver å bli gravid og det passer dårlig sammen

Synes liksom det bare er IFA som lindrer den kløen jeg da..., men andre lakrispastiller kan ha samme virkning kanskje?

Cosylan inneholder morfin! Men det hjelper da!!

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 00:47   #7
Lemen
Seniormedlem

Lemen sin avatar

Alltid greit å ha stående en flaske Cosylan synes jeg... Så spør om det om du fortsatt hoster når du er hos legen.

Jeg synes egentlig det meste av litt sterke halspastiller fungerer, men jeg orker ikke lakris lenger, for har vært så mye forkjølet at jeg blir kvalm av lakriseimen fra Fisherman's Friend eller Läkerol.

Jeg liker de nye Doc' Peppermint, og de med honning/ sitron.
http://produkter.nidar.no/eway/defau...16:1:0:0:::0:0

Gammel 26-09-11, 00:51   #8
<insert_scary_name_here>
Seniormedlem

<insert_scary_name_here> sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill

Doc stærk funker for meg når det klør i halsen.

Noe annet som funker mot kløe er rett og slett å gurgle sitronsaft. Det svir ofte ganske heftig mens det står på, men det føles godt lenge etterpå. Gi det et forsøk, om du tør

Gammel 26-09-11, 03:00   #9
Cherry
Seniormedlem

Cherry sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Kamillete, med honning (jada!)!

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 07:48   #10
Gracella
Seniormedlem

Gracella sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Kok opp vann, hell det over ca en ss med revet ingefær og er par skiver med sitron.
Så skal det egentlig søtes med honning, men det går helt fint med sukrin/stevia/splenda osv.

Drikkes så varmt du klarer. det skal smake av både ingefær og sitron

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 08:36   #11
halkatlala
Seniormedlem

halkatlala sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Hvor: hamar
Alder: 47
halkatlala har en fantastisk aura rundt seghalkatlala har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av Gracella, her.

Kok opp vann, hell det over ca en ss med revet ingefær og er par skiver med sitron.
Så skal det egentlig søtes med honning, men det går helt fint med sukrin/stevia/splenda osv.

denne har jeg brukt mye, men jeg har også oppi hvitløk. funker som bare det

halkatlala er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 08:59   #12
Yrla
Seniormedlem

Yrla sin avatar

Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

curamedhals, de pastillene med melk. De er søtet med sukkeralkoholer. Litt karbo er det nok i dem men de er effektive og trengs ikke i store mengder. Jeg og sønnen min er også slik nå, men jeg drikker bare vanlig te med soyamelk,jeg.

Gammel 26-09-11, 09:24   #13
FrkMarge
Seniormedlem

FrkMarge sin avatar

Sv: Er desperat her ... Klør så i halsen og hoster

Har ikke ingerfær i hus jeg da... (liker det ikke så godt), og har prøvd stron alene nå, det hjalp ikke merkbart... Æsj ikke ser det ut til å bli bedre heller
Får vel prøve å be legen om en resept på forhånd tror jeg...

Gammel 26-09-11, 10:39   #14
smgj
Seniormedlem

smgj sin avatar

Hvor: Østfold
Alder: 51
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Gracella, her.

Honningen er vel litt vesentlig siden den virker bakteriedrepende. Synes varianten med hvitløk også hørtes lur (om enn ikke så god) ut.

Gammel 26-09-11, 13:03   #15
MissHappy
Nytt Medlem

MissHappy sin avatar

Medlem siden: Sep 2011
MissHappy er på en erverdig vei

Jeg har vært på apoteket i dag og kjøpt Fribol LakrisTabletter. De smaker vesentlig bedre enn de andre Fribol-produktene, og er også slimløsende i følge den hyggelige damen på apoteket. Verdt et forsøk om du syntes lakris hjelper.

God bedring

MissHappy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Nybegynner på Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 15:47   #16
ludepudd
Nytt Medlem

Medlem siden: Dec 2010
Hvor: Østfold
ludepudd er på en erverdig vei

Når jeg hostet så mye at jeg ikke fikk sovet så prøvde jeg et kjerringråd, 2 spiseskjeer med rapsolje. Sov også med skjerf og ullsokker. Våknet ikke en eneste gang, og det klødde ikke i halsen

ludepudd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 15:57   #17
halkatlala
Seniormedlem

halkatlala sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Hvor: hamar
Alder: 47
halkatlala har en fantastisk aura rundt seghalkatlala har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Honningen er vel litt vesentlig siden den virker bakteriedrepende. Synes varianten med hvitløk også hørtes lur (om enn ikke så god) ut.

hahaha. det smaker høgg ungene drikker det ikke mot betalig. vi kaller det heksebrygg. svetter som et uvær etter å ha drukket det

halkatlala er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 16:41   #18
FrkMarge
Seniormedlem

FrkMarge sin avatar

Opprinnelig lagt inn av halkatlala, her.

hahaha. det smaker høgg ungene drikker det ikke mot betalig. vi kaller det heksebrygg. svetter som et uvær etter å ha drukket det

Tviler ikke
Fikk time hos legen i dag, så i kveld skal jeg koooose meg med en liten støyt solvipect med morfin.... tipper både jeg og mannen får sove da

Men til senere skal jeg jammenimeg skrive nd heksebryggene i tråden her. Man vet aldri når jeg får bruk for det neste gang

Tusen takk for tips alle sammen

Gammel 26-09-11, 17:54   #19
Marina
Seniormedlem

Marina sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Bergen
Marina har en fantastisk aura rundt segMarina har en fantastisk aura rundt seg

Hvis IFA og hostesaft er det eneste som hjelper ville jeg brukt det. Er man syk, så er man syk! God bedring

Min journal
Marina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 21:30   #20
Bik
Seniormedlem

Bik sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Troms
Bik har en fantastisk aura rundt segBik har en fantastisk aura rundt seg

https://www.allergimat.no/butikk/s/p...lse&ref=search

Disse hjelper veldig godt på hoste.

Bik er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 27-09-11, 11:17   #21
Spinnerette
Seniormedlem

Spinnerette sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Alder: 37
Spinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlys

Da jeg var 19, var jeg syk i over et halvt år i strekk, på grunn av mandlene. Jeg prøvde dusinvis av drops og gud vet hva for å dempe hosten, sår hals, tørr- eller slimhoste, alt ettersom, og det eneste som faktisk funka, var Ricola, og da den med sukker, den uten var relativt ubrukelig. (:

Spinnerette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, hverdagsvegetarianer. Svar med sitat
Gammel 27-09-11, 16:52   #22
Tirililltove
Medlem

Tirililltove sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
Tirililltove er ny på veien

Kan du være allergisk?
Jeg klør i halsen av nøtter, udos olje, gulrot, eple, is,, sjokolade.......

Tirililltove er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-09-11, 20:28   #23
FrkMarge
Seniormedlem

FrkMarge sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Tirililltove, her.

Kan du være allergisk?
Jeg klør i halsen av nøtter, udos olje, gulrot, eple, is,, sjokolade.......

Tror ikke det. Da har det i såfall kommet veldig brått... Har spist alt dette nå i mange uker sammenhengende...
Jeg har fått hosten tøylet nå med noen støyter med morfin (hostesaft) i natt. Men nå er formen verre enn noensinne.
Alt smaker helt jæ... (sorry) dag. Virkelig vond smak.
Kaffe smaker superbeskt selv med masse fløte i, røklaksen og rekene i majones jeg skulle ha til lunch i dag smaker som om jeg slikker på en kobberkjele, vannet smaker bittert og stort mer har jeg ikke prøvd...
Har ftt i meg 2 ss vanlig vaniljesaus (som merkelig nok smakte vanlig vaniljesaus) og et par skiver fiskepudding og kanskje 10 røde bønner som også smakte normalt...
Er bare kjempekvalm, helt kraftløs, svimmel og trøøøøøøt.

Dro på uni i dag fordi det var obligatorisk oppmøte, men det var en veldig dum ide. Holdt ut en time før jeg måtte kaste inn håndkleet

Håper jeg er bedre i morgen... sukk

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Utslett som klør ved ketose ... prilla Ketolysekuren 13 26-03-21 12:10
Klør meg i hodet ... Snorkfrøken__ Generell diskusjon 17 08-09-10 14:14
Zoë klør seg i hodet.... Zoë Induksjonen 4 14-04-04 15:23

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:26.