Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Generell diskusjon Ordet er fritt. |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Medlem
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: oslo
![]() |
Demotiverende *sukk*Har gått på lavkarbo (max 20 gram hver dag, pleier å ligge på rundt 18) i to uker. Første uka gikk jeg ned 3,5 kilo. Var selvsagt veldig fornøud med det. Men denne uka har jeg gått opp igjen litt over 1,5 kg ... og jeg har bare lyst å grine. Har 60-70 kilo å ta av, og akkurat nå kjenner jeg at det er uoppnåelig. Hvorfor skal det være så vanskelig?? |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: ketolyse
![]() |
![]() |
#2 |
Seniormedlem
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Bergen
Alder: 40
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Demotiverende *sukk*Kanskje fordi kroppene våre ikke er maskiner. Det tar tid for dem å lære å leve med nytt kosthold. Gikk du rett fra høykarbo til lavkarbo? Regner med at mye av det du gikk ned første uken var vann, og nå trenger kroppen tid til å stabilisere. Ta deg tid, ikke stress. Stress er kjent for å hindre vektnedgang. Kos deg med den gode lavkarbomaten, les rundt omkring på forumet, mye gode tips her. I tillegg kan det kanskje etter hvert, om ikke vekttapet starter igjen, være en ide å få noen til å se over hva du spiser, evt. legge ting inn i Diett.no for å få en oversikt.
Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
![]() |
![]() |
#3 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Demotiverende *sukk*Det du gikk ned den første uken er i hovedsak vann, da karbohydrater binder endel vann. Det kan ta litt tid før fettforbrenningen setter i gang, så dette er helt normalt
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
![]() |
Sv: Demotiverende *sukk*
gikk fra høy- til lavkarbo over natten. Prøver å ikke stresse, men inspirasjonen og engasjementet er litt på dalende nå etter et par uker. Nå har "nyhetens interesse" (for meg selv, altså, jeg har ikke broadcasta dette |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
![]() |
arrrgh - tålmodighet er ikke min sterkeste side ... må visst jobbe litt mer med den saken! |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Seniormedlem
Medlem siden: Feb 2010
Alder: 56
![]() ![]() |
Sv: Demotiverende *sukk*Du skriver at du har egenkomponert atkins, hvilke modifikasjoner er det du har gjort da? |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Keto, fri for gluten, egg og melk
![]() |
![]() |
#7 |
Seniormedlem
Medlem siden: Feb 2010
![]() ![]() |
Ikke forhast deg! Kroppen har bedre av å gå ned sakte enn i rekordfart. Da rekker både hodet og huden å følge bedre med også, spesielt hvis man har mange kilo man ønsker seg ned. Husk: de fleste av oss ble ikke overvektige i en fei. Jeg husker selv alle slankeforsøkene tidligere, hvor jeg ville ned kjappest - men det er først nå når jeg har gått over til lavkarbo at jeg har funnet bonusen. Nemlig det at jeg kjenner kroppen min - og har blitt flinkere til å ta vare på den med et kosthold som passer MIN kropp. Da får det heller bli litt opp og ned på vekta, jeg er iallefall på riktig vei. Når jeg når trivselsvekta vet jeg ikke, men prøver å ikke stresse... Sist redigert av Modezty : 09-10-11 kl 15:31. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Keto, fri for gluten, egg og melk
![]() |
![]() |
#8 |
Seniormedlem
Hvor: Bergen
Veldig viktig poeng her. Hvis du har 60-70 kg å gå ned, så husk på at huden må få tid til å følge med. Meg med mine 30kg ned har litt løs hud fortsatt, mer enn et halvt år etter at jeg gikk ned mesteparten; med 70kg ned risikerer man fort at det blir mye.
Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem
Hvor: Oppland
![]() |
Sv: Demotiverende *sukk*Heia, vi er i ganske samme situasjon, jeg skal ned like mye. Har også en egenkomponert "diett" jeg følger. Begynte på lavkarbo for ca drøyt halvår siden, men ramla av lasset i hele sommer, og gikk opp endel kilo igjen, sukk!!! |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: er inne i en livsstilsendring, liberal lavkarbo
![]() |
![]() |
#10 |
Seniormedlem
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 35
Sv: Demotiverende *sukk*To uker er jo ingenting. Du må prøve litt lengre
Min kostholdsfilosofi: Litt av alt og masse vektløfting :D
![]() |
![]() |
#11 |
Medlem
![]() |
Egenkomponert betyr at jeg har lest nesten hele boka Den nye atkins-dietten, for å komme litt inn i tankegangen, men jeg følger ikke alle diettrådene helt stramt. Har spist litt frø og sånt i et lavkarbobrød med ca 1 gram karbo hver brødskive, og jeg har spist en del tomat og noe nøtter. Noe jeg har skjønt etter hvert at man etter atkins' syn skal holde seg unna de to første ukene. Men jeg har alltid holdt meg under 20 gram karbo hver dag, ca 18 stort sett. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Seniormedlem
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Min kostholdsfilosofi: LCHF
![]() |
![]() |
#13 |
Medlem
![]() |
sorry ass, men det er er ikke noe for meg. Sikkert fine ord for mange, men for meg blir det bare klisjèer og tomme ord. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Sv: Demotiverende *sukk*Klarer du å la være å ikke veie deg og bare spise riktig og fokusere på det positive du opplever? |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20
![]() |
![]() |
#15 |
Seniormedlem
Vel, om du ikke syns en slik tankegang er for deg beklager jeg å si at du sannsynligvis ikke vil lykkes med livstilsomlegging heller.
![]() |
![]() |
#16 |
Medlem
![]() |
you kiddin' me?? Fordi at jeg ikke blir rørt eller bergtatt eller synes det er noe spesielt med disse tomme ordene og klisjèene vil jeg ikke lykkes? |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Medlem
![]() |
Joda, søtsuget forsvant ganske fort, sulten er jeg i blant, men ikke som jeg var før. Spiser unektelig mye mindre nå enn på "vanlig" kosthold, spesielt om kveldene, jeg blir omtrent aldri sulten på kvelden lenger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 51
Sv: Demotiverende *sukk*Om du ikke klarer å se på det annerledes tror jeg at du kommer til å gjøre dette unødvendig vanskelig for deg.
![]() |
![]() |
#19 |
Medlem
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Demotiverende *sukk*Jeg synes ikke det høres rart ut at nå i starten er vektnedgangen det eneste du er opptatt av. Så kanskje endel andre tanker melder seg etterhvert. Uansett så må du huske på at det er vel helt unntaksvis at noen klarer å gå ned mer en ett kilo i uka sett over tid, og får du til det er det faktisk 50 kg på et år. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Ordentlig mat!
![]() |
![]() |
#20 |
Seniormedlem
Her oppsummerer du nettopp hvorfor jeg tror det vil bli vanskelig å holde kuren og vekta over tid. Du er mest opptatt av hva du må forsake, og at dette gjøres i en begrenset periode for å oppnå noe. Da blir man utålmodig og hopper på noe annet når ikke miraklene kommer så fort man ønsker.
![]() |
![]() |
#21 |
Seniormedlem
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Sv: Demotiverende *sukk*Jeg synes du spiser lite fett. Det kan ta fra 2-8 uker før fettforbrenningen er ordentlig i gang for mange, og to uker - vel da er du ikke over annet enn den aller første karbohydrat-avvenningen. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/
![]() |
![]() |
#22 |
Seniormedlem
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Jeg støtter Carisma 100% i dette innlegget - det er basert på mye erfaring og kunnskap, ikke bare om Carisma selv, men utifra hennes aktivitet her inne på forumet. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/
![]() |
![]() |
#23 |
Seniormedlem
Sv: Demotiverende *sukk*Også er det noe annet, det er ikke mulig å gå opp 1.5kg fett på bare noen dager, det er vann. Dette er grunnen til at man skal veie seg heller sjelden og heller bruke målebånd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Seniormedlem
Sv: Demotiverende *sukk*Hvordan går det med deg? |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Medlem
![]() |
Sv: Demotiverende *sukk*Takk for at du spør! Det går fremdeles, og det går fint. Snikveide i går, og har gått ned 1/2 kilo siden mandag. Måtte sjekke om det går rette veien. Så er fornøyd med det, men offisiell veiedag er ikke før på mandag, så først da skal jeg gjøre en konklusjon på denne ukens strabaser |
![]() |
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Sukk. Kjøkkendilemma | mam | Generell diskusjon | 92 | 14-12-10 13:42 |
*sukk* | MorStine | Ketolysekuren | 4 | 23-05-07 23:57 |