Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Ketose nå, eller vente til etter jul?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 13-11-11, 23:09   #1
beate
Medlem

beate sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Alder: 51
beate er ny på veien

Ketose nå, eller vente til etter jul?

Hei. Har spurt om dette i en annen tråd, men lite respons å få så jeg prøver å starte en tråd om dette temaet her istedet.

Jeg er godt kjent med lavkarbo, og har vært det noen år nå. Men jeg lever ikke strikt lavkarbo i lang tid før jeg ikke orker mer, synes det er litt tøft. Vekta er ganske stabil alt med at jeg ikke skeier ut altfor mye. Gikk opp i sommer da, men det er borte nå. Opplever imidlertid at kroppen ikke vil at jeg skal bli særlig lettere enn 74 kg +- 1 kg. Og det er altfor mye for min kropp som er hele 165 cm høy

Jeg føler vel at jeg snart ikke har så mye annet valg enn å kvele karboinntaket, men ser det kan bli vanskelig med julebord og førjulstid rett rundt hjørnet. Hva ville dere gjort? Inn i ketose et par uker før den brytes under julebordet for så å være i ketose 3-4 uker før den brytes på nytt i forbindelse med jula?? Eller burde jeg ikke gjøre det da jeg forvirrer kroppen for mye når man holder på slik?

Ahhh, synes det er såååå vanskelig å velge hva jeg skal gjøre. Sliter jo også med i miste vekt i ketose, men skal jeg en gang ha noe sjans så må jeg jo bare prøve igjen. Men i og med at jeg vet jeg kommer til å skeie ut under julebordet og et par dager i jula så vet jeg ikke helt hva som blir best. Eneste fordelen jeg kan komme på er at jeg ikke legger på meg!

Soo, what to do??

Da prøve æ på igjen etter en sommer full av dritt!! En erfaring rikar, æ veit kor mang kilo æ må ha å gå på når æ ska vedlikehold!!
Oppstart 09.09.11!!! Mål?? 7.8 kilo i første omgang. Totalt: - 5.2 kg før jul + - 0.6 kg første uka etter oppstart igjen fra 13.01.12. 2 kilo igjen til 1 delmål. 08/02: Sliter med røykeslutt og et enormt mat/godtesug så jeg og vekta er IKKE venner
beate er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karboredusert kosthold Svar med sitat
Gammel 14-11-11, 07:18   #2
kamp
Seniormedlem

kamp sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: Ketose nå, eller vente til etter jul??

Vist du ikke har tenkt å følge et ketogent kosthold under jul og vet at du kommer til å spise mer karbohydrater ville jeg ventet til etter jul med å prøve et ketogent kosthold.

Noen tåler bra å gå inn og ut, andre gjør ikke.

Gammel 14-11-11, 08:01   #3
Gracella
Seniormedlem

Gracella sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Ketose nå, eller vente til etter jul??

Julen er jo full av lavkarbomat, stort sett er det bare å la være å forsyne seg av desserten og kakene...
Du trenger ikke være i ketose, men prøv i allefall å leve lavkarbo...

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 14-11-11, 10:01   #4
Charlott
Seniormedlem

Charlott sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 58
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Ketose nå, eller vente til etter jul?

Om du ser det ikke vil funke med ketose før etter jul, synes jeg du bør vente

Flere som erfarer at kroppen reagerer negativt på å gå ut og inn av ketose, både mtp vektnedgangen og den fysiske formen

Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavkarbo nå eller vente? hildejorgensen Spørsmål og svar 11 04-06-11 16:04
Ostechips - veies de før eller etter? Tami Spørsmål og svar 5 31-03-11 10:34
Ketose eller ikke ketose? aliasdictus Trening 25 03-09-10 21:42
Begynne induksjonen nå eller vente? MokkMokk Lavkarbo generelt 9 21-06-06 23:25

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:21.