Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Coloscopi, Picoprep og anafylaktiske reaksjoner

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 05-12-11, 18:09   #1
Charlott
Seniormedlem

Charlott sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 58
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Coloscopi, Picoprep og anafylaktiske reaksjoner

Nå på mandag, 12.12 kl 12 , skal jeg ha coloscopi.

Forrige gang fikk jeg en anafylaktisk reaksjon på Picoprep, middelet som skal sørge for tømming av tarm.

Ringte sykehuset i dag for å forhøre meg om alternativer. Dama nr 1 visste ikke, men snakket med og satte meg over til dame nr 2.

Dame nr 2 var ørlite sur/krass over mitt spørsmål om alternativer mtp min kraftige allergi.
Dette fikk jeg ta med apotek og/eller fastlege, det var ikke noe HUN kunne gjøre noe med

Jeg sa at jeg godt kunne ta preparatet, men om jeg kunne få gjøre det på sykehuset, så jeg hadde skikkelig hjelpeapperat klart.
"Åh, så du vil legges inn du da?" med sur stemme....

Endte opp med at hun skulle ringe meg igjen, siden har ingen hørt noe

Derfor lurer jeg på, finnes det en alternativ måte å foreta tilfredsstillende tømming på?
Dette er vel noe "alle" vet?

Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 18:45   #2
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Coloscopi, Picoprep og anafylaktiske reaksjoner.

Nå har jeg vel aldri vært "alle" og aner ikke om dette inneholder det samme stoffet som du reagerte på, men det er altså dette som brukes til tømming på mitt lokalsykehus!

Gammel 05-12-11, 18:58   #3
Charlott
Seniormedlem

Charlott sin avatar

Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Nå har jeg vel aldri vært "alle" og aner ikke om dette inneholder det samme stoffet som du reagerte på, men det er altså dette som brukes til tømming på mitt lokalsykehus!

Hmmm, så er spørsmålet, er det de samme stoffene i disse produktene?

Vet du, eller noen andre, om det finnes en mer naturlig måte å foreta tilfredsstillende tømming?

Gammel 05-12-11, 19:03   #4
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Finnes ihvertfall to forskjellige typer som jeg vet om. Laxabon som man skal drikke 4 liter av, picoprep er vel den andre som skal drikkes i to omganger og som du fikk reaksjon av? Sjekk ut virkestoffet i laxabon om det er det samme som i picoprep. Jeg brukte phosphoral som også skal drikkes i to omganger og er mindre væske og få i seg enn laxabon. Er phosphoral og picoprep det samme mon tro?

Jeg leste også at om du holder deg til væske 3-4 dager før undersøkelser, altså drikke og supper, og bruker vanlig klyster samme dag som undersøkelsen finner sted kan du gjøre dette. Du kan lese mer om her

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 19:04   #5
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Vet du, eller noen andre, om det finnes en mer naturlig måte å foreta tilfredsstillende tømming?

Lakris? Overdose magnesium? Maltitol? Svisker? Faste i to dager?

Gammel 05-12-11, 19:04   #6
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sjekk felleskatalogen for å finne ut om det er samme virkemiddel og tilsetningsstoffer i de forskjellige typene

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 19:10   #7
Charlott
Seniormedlem

Charlott sin avatar

Tror jeg skal foreslå faste/flytende frem til D-dag.
Disse rundene med anafylaktisk sjokk er ganske slitsomme. Kroppen er helt utslått og jeg får mer og mer noia for å oppleve at tunga sveller opp så mye at jeg må bagges igjen. Helt grusomt for meg som har skikkelig klaustrofobi, følelsen av å bli kvalt av egen tunge

Tusen takk, folkens!

Gammel 05-12-11, 19:41   #8
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Tror jeg skal foreslå faste/flytende frem til D-dag.
Disse rundene med anafylaktisk sjokk er ganske slitsomme. Kroppen er helt utslått og jeg får mer og mer noia for å oppleve at tunga sveller opp så mye at jeg må bagges igjen. Helt grusomt for meg som har skikkelig klaustrofobi, følelsen av å bli kvalt av egen tunge

Tusen takk, folkens!

Skjønner godt valget ditt! Det går nok greit, med lavkarbo som basis blir man jo heller ikke så sinnsykt sulten som om man spiste høykarbo (TROR jeg da)

Gammel 05-12-11, 20:30   #9
Charlott
Seniormedlem

Charlott sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Skjønner godt valget ditt! Det går nok greit, med lavkarbo som basis blir man jo heller ikke så sinnsykt sulten som om man spiste høykarbo (TROR jeg da)

Takler helt fint litt sultfølelse i denne sammenheng

Har fått dilla på Egg Drop soup, med litt ekstra smør i den er det mat i massevis

Gammel 06-12-11, 10:30   #10
Charlott
Seniormedlem

Charlott sin avatar

Sv: Coloscopi, Picoprep og anafylaktiske reaksjoner

Først fikk jeg en trivelig telefon fra sykehuset, om jeg holdt meg til flytende ville det holde å møte opp en time før for klystertømming. (et trivelig tema liksom )

Så ringte de opp igjen for å si at det ikke holdt allikvel. Legges inn på søndag for å forsøke Laxabon. 4 liters utgaven.
Men, de ville allikvel at jeg holdt meg til flytende frem til søndag, om jeg reagerte allergisk ville de allikvel ha en viss mulighet til å gjennomføre coloscopien.

Det positive må være at jeg slipper å betale noe for undersøkelsen siden jeg blir innlagt

Gammel 06-12-11, 10:39   #11
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Håper du slipper å betale for Laxabonen også, da. Den er dyr nok, bare den!
Jeg var innlagt dagpasient da jeg tok gastro i narkose. Vips! Alt gratis!

Masse lykke til! Du er nok i de beste hender!

Gammel 06-12-11, 10:48   #12
Charlott
Seniormedlem

Charlott sin avatar

Tusen takk, Kitt!

Nå er de klar over hvor dårlig jeg kan bli, vil tro de tar sine forholdsregler

Litt synd de ikke kan ta operasjonen samtidig. At de absolutt må ta biopsi nå og operasjonen senere. De burde jo kunne sjekke resten av systemet og fjerne det nye de event finner samtidig?

Men, om jeg tåler Laxabon blir det mindre styr i forbindelse med op

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Reaksjoner på sprekk 1979 Ketolysekuren 20 11-04-11 23:11
Noen som har erfaring med Picoprep for tarmtømming? Nannah Generell diskusjon 8 28-03-11 18:16
Reaksjoner på søtstoff? Mint Lavkarbo generelt 5 25-05-06 14:44

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:17.