Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Gode fettkilder man kan bruke i lunchen

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 09-02-12, 09:11   #1
yaeger
Juniormedlem

Medlem siden: Feb 2012
yaeger er på en erverdig vei

Gode fettkilder man kan bruke i lunchen

Hei, noen som vet råd til hva man kan handle på nærbutikken som inneholder masse fett og lite karbohydrater? har ikke særlig lyst til å hive i meg en avocado(uten noe annet til) eller spise smør uten noe annet :P

bør helst ikke tilbredes særlig da vi har kort lunchperiode.

yaeger er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 09-02-12, 09:13   #2
langaard
Seniormedlem

Medlem siden: Nov 2010
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Gode fettkilder man kan bruke i lunchen

Opprinnelig lagt inn av yaeger, her.

Hei, noen som vet råd til hva man kan handle på nærbutikken som inneholder masse fett og lite karbohydrater? har ikke særlig lyst til å hive i meg en avocado(uten noe annet til) eller spise smør uten noe annet :P

bør helst ikke tilbredes særlig da vi har kort lunchperiode.

Makrell i tomat, om du liker det(la mesteparten av sausen bli i boksen)

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-02-12, 09:21   #3
Dietta
Seniormedlem

Dietta sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 59
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Salami inneholder mye fett

Gammel 09-02-12, 09:30   #4
yaeger
Juniormedlem

Medlem siden: Feb 2012
yaeger er på en erverdig vei

Takk for svar men kan vel ikke momse salami og makrel i tomat? Hva kan man ha det på da?

yaeger er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 09-02-12, 09:36   #5
smgj
Seniormedlem

smgj sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 51
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Takk for svar men kan vel ikke momse salami og makrel i tomat? Hva kan man ha det på da?

Kan man vel.
Men ... om du må ha påleggsholder så bak nannas knekkebrød (oppskrift finnes på forumet) og bruk som underlag.

Gammel 09-02-12, 09:40   #6
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Hvorfor lager du ikke i stand lunsj hjemme kvelden før, så slipper du å bruke en allerede kort lunsjpause til å lete etter mat og å stå i kø på butikken? Gårsdagens middagsrester er f.eks ypperlig lunsj.

Gammel 09-02-12, 09:54   #7
Gerd
Jeg kan og jeg vil!

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

salatblad eller osteskiver

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 09-02-12, 10:47   #8
smgj
Seniormedlem

smgj sin avatar

Hvor: Østfold
Alder: 51
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Hmmm... nå kan jeg bekrefte at man fint kan spise makrell i tomat med gaffel, uten påleggsholder.

Gammel 09-02-12, 10:53   #9
Charlott
Seniormedlem

Charlott sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 58
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Hmmm... nå kan jeg bekrefte at man fint kan spise makrell i tomat med gaffel, uten påleggsholder.

Er jeg ekstra sulten tar jeg et kokt egg eller noen osteskiver ved siden av.

Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-02-12, 10:58   #10
index
Seniormedlem

index sin avatar

Medlem siden: Jul 2011
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Min beste fettkilde i lunchsammenheng er kokte egg! Lett å ta med seg, koker opp for en to-tre dager i slengen. Og smaker ikke aller verst heller...

Kombineres gjerne med en stekt kotelett og litt salat. Enkelt, godt og mettende.

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 09-02-12, 14:23   #11
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Grillet kylling, lår, vinger mm.

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 09-02-12, 15:19   #12
Yrla
Seniormedlem

Yrla sin avatar

Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

osteskiver finnes ferdigkuttet og kan rullet sammen med kjøttpålegg , er digg.

Gammel 09-02-12, 16:23   #13
Bik
Seniormedlem

Bik sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Troms
Bik har en fantastisk aura rundt segBik har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

osteskiver finnes ferdigkuttet og kan rullet sammen med kjøttpålegg , er digg.

Støttes. Enkelt og kjempegodt. Med noen perletomater eller litt paprika til blir det en super lunsj

Bik er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 09-02-12, 17:18   #14
Bestemamma
Seniormedlem

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 64
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Lunchkaker...

Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 09-02-12, 17:21   #15
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Bestemamma, her.

Lunchkaker...

Tenker du på de ferdigstekte som er fulle av stivelse, mais, erter og gulrot?

Gammel 09-02-12, 17:23   #16
Bestemamma
Seniormedlem

Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Tenker du på de ferdigstekte som er fulle av stivelse, mais, erter og gulrot?

Ja, de er ikke det... Erter og gulrot og mais er det ikke så mye av i de at det gjør noe...jeg har talt bitene....

Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 09-02-12, 18:25   #17
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Ja, de er ikke det... Erter og gulrot og mais er det ikke så mye av i de at det gjør noe...jeg har talt bitene....

Siden ingen av de grønnsakene inngår i Atkins, som er trådstarters filosofi så er det uansett for mange.

Gammel 09-02-12, 20:10   #18
Bestemamma
Seniormedlem

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Siden ingen av de grønnsakene inngår i Atkins, som er trådstarters filosofi så er det uansett for mange.

Javel.... Uansett om det bare er å spytte ut grønnsaksbitene også?
Kan jo kjøpe medisterkaker istedenfor lunchkaker da - er jo samme deigen.....

Gammel 09-02-12, 20:13   #19
Gerd
Jeg kan og jeg vil!

Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Javel.... Uansett om det bare er å spytte ut grønnsaksbitene også?
Kan jo kjøpe medisterkaker istedenfor lunchkaker da - er jo samme deigen.....

Disse lunchkakene og medisterkakene er laget av medisterfarse, som er spedd, og full i stivelse

Gammel 09-02-12, 20:15   #20
Bestemamma
Seniormedlem

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Disse lunchkakene er laget av medisterfarse, som er spedd, og full i stivelse

Da hadde det vist på karboinnholdet....

Gammel 09-02-12, 20:16   #21
Gerd
Jeg kan og jeg vil!

Da hadde det vist på karboinnholdet....

og hva er karboinnholdet? og hva inneholder deigen?

Gammel 09-02-12, 20:26   #22
Bestemamma
Seniormedlem

og hva er karboinnholdet? og hva inneholder deigen?

De jeg kjøper inneholder det samme som medisterkaker + grønnsaker..kh er på 6-tallet rett nok, men det er nok med grønnsaker....

Gammel 09-02-12, 20:29   #23
Gerd
Jeg kan og jeg vil!

De jeg kjøper inneholder det samme som medisterkaker + grønnsaker..kh er på 6-tallet rett nok, men det er nok med grønnsaker....

medistekaker er laget av farse og inneholder stivelse opptil 6gram pr. 100g vare. Mesteparten fra potetmel.

Og heller ikke noe man skal ha på Atkins

Gammel 09-02-12, 21:25   #24
Yrla
Seniormedlem

Yrla sin avatar

Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Jeg har sett oppskrifter på lavkarbo medisterkaker, fiske-og kjøttkaker ved å søke på ordet pluss lavkarbo. Man kan redusere potetmelet eller allerhelst erstatte det med fiberhusk, kanskje johannesbrødkjernemel også?eller droppe det ved å håpe egget holder det sammen nok. Man kan be ferskvarediskpersonalet kverne f.eks lammekjøtt for en og lage deiger selv.

Gammel 09-02-12, 21:49   #25
Bestemamma
Seniormedlem

medistekaker er laget av farse og inneholder stivelse opptil 6gram pr. 100g vare. Mesteparten fra potetmel.

Og heller ikke noe man skal ha på Atkins

Ja, det er klart om en ikke lager de selv har en ikke kontroll på hva de putter i kakene. Men jeg tenkte som så at du finner jo egentlig ikke noe særlig fetere og bedre enn lunsjkaker så da får en vel egentlig tåle de 6 karbohydratene om en vil ha det så lettvint at en skal kunne kjøpe det ferdiglagd.....

Sist redigert av Bestemamma : 09-02-12 kl 22:38.
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Gode fettkilder GretheH Spørsmål og svar 4 06-06-11 14:46
Gode fettkilder? christinal Spørsmål og svar 4 04-03-11 11:54
Hjelp meg å finne gode fettkilder Bayone Ketolysekuren 20 29-03-09 19:33
Se på denne lunchen er den grei? rolly Ketolysekuren 8 21-08-07 12:30

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:55.