Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Hvor mye fett, karbo og proteiner? + et par noob-spm

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 01-03-13, 22:22   #1
Tetra
Medlem

Medlem siden: Feb 2013
Hvor: Med kjæresten <3
Alder: 39
Tetra er på en erverdig vei

Hvor mye fett, karbo og proteiner? + et par noob-spm

Kan noen enkelt forklare meg hvordan man skal "fordele" fett, karbo og proteiner?
Skal man ha minst at karbo, litt mer proteiner og mest fett?
Hvor mye bør man innta daglig av hver?

Når man handler har jeg hørt og lest litt forskellig, hva gjør dere? Kjøper dere feks varer som inneholder under 10g karbo pr 100gr, eller under 5?
Jeg har til nå kjøpt så lavt som mulig innen det jeg skal ha.

Hvor mye og hvor lenge "ødelegger" det for en på lavkarbo å spise litt godis, en burger, litt pizza, eller øl en dag i helga? Eller f.esk et par poteter om man blir bedt bort på middag?

Vet det ikke er noe "fasit" svar og at alle er forskjelle, men tips er greit å få med seg for å komme på rett spor, jeg har holdt på i ca 4 dager seriøst nå, men kuttet brød, poteter, ris og pasta allerede for 1,5-2uker siden.

Har så langt ingen forbedring på vekta eller klærne, men samvittigheten ovenfor kroppen er bedre!

Hvis det er relevant for svaret deres er 166cm og veier 83kg med grov benbyggning. Kunne tenkt meg å komme ned til 10-13kg. Lavkarbo er planen med litt trening til.

Tetra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-03-13, 22:24   #2
Mariann S
Seniormedlem

Mariann S sin avatar

Medlem siden: May 2011
Hvor: Sunnmøre
Alder: 57
Mariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvor mye fett, karbo og proteiner? + et par noob-spm

Eg syns Lena Beatrice har forklart det veldig godt i bloggen sin

Mariann S er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo, BMI 21 ♥ Svar med sitat
Svar

Emneord
fordeling

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fett/proteiner/karbo Jonblund Spis deg ned i vekt med Skaldeman 15 29-07-11 23:02
Hvor mye fett, karbo og proteiner? cathrin09 Spørsmål og svar 3 25-03-11 17:14
Sukker + fett = fett, proteiner + fett = lett! grotingeling Generell ernæringsdebatt 1 11-12-09 09:25
Hvor mange karbo og hvor mye fett pila Spørsmål og svar 16 17-11-09 13:13
% fordeling av karbo, proteiner og fett? nalana Lavkarbo generelt 3 18-09-04 00:00

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:56.